انتقاد تند کنگره از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به مرز مکزیک


انتقاد تند کنگره از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به مرز مکزیک

پنتاگون اعلام کرد که که سه هزار و 750 نیروی آمریکایی دیگر در مرز جنوب غربی این کشور با مکزیک مستقر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»،پنتاگون اعلام کرد که که سه هزار و 750 نیروی آمریکایی دیگر در مرز جنوب غربی این کشور با مکزیک مستقر می شود.

در بیانیه پنتاگون آمده است که این اقدام برای پشتیبانی بیشتر از «اداره گمرک و حفاظت مرزی » انجام می شود.

این پشتیبانی شامل قابلیت نظارت بر تلفن همراه تا پایان سپتامبر 2019 و همچنین نصب 150 مایل از سیم کانسرتینا بین بنادر ورودی است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کل نیروهای وظیفه فعال که از «اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» دفاع می کنند به حدود چهار هزار و 350 نفر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ،واحدهای دیگر در طول 90 روز آینده در مرز آمریکا و مکزیک مستقر خواهند شد.

تصمیم پنتاگون برای آشکار نکردن میزان این افزایش برای کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا از سوی رئیس این کمیته مورد انتقاد قرار گرفت.

«آدام اسمیت» سناتور دموکرات از واشنگتن در این باره گفت: «اعضای این کمیته بسیار علاقه مند به بحث در این باره هستند که سه هزار و 500 نیرویی که در واکنش به درخواست های اخیر به مرز فرستاده شده اند دقیقا چه کاری در آنجا انجام می دهند.»

وی افزود: «این نقض تعهدات هیئت اجرایی برای شفاف بودن با کنگره است که عملیات آن را نظارت، تأیید و تأمین مالی می کند.»

نیروهای اضافی به وزارت دفاع اجازه خواهند داد تا درخواست کمک وزارت امنیت داخلی را که وزیر دفاع آمریکا در ماه گذشته تایید کرد، برآورده کند.

«دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه اعزام نیروهای دیگر به مرز جنوب غربی این کشور را در یک پیام توئیتری تایید کرد.

ترامپ در این پیام نوشت: « نیروهای بیشتر به مرز جنوبی اعزام می شوند تا تلاش برای تهاجم غیر قانونی از طریق کاروان های بزرگ مهاجرتی به کشور ما متوقف شود. ما کاروان های قبلی را متوقف کرده ایم و این کار را هم متوقف خواهیم کرد. »

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا