به گزارش افکارنیوز،

جان رود رئیس بخش سیاسی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت: ایالات متحده به طور کامل به تعهدات خود در چارچوب پیمان نیروهای هسته‌ای پایبند خواهد بود و هیچ برنامه‌ای برای ایجاد یا توسعه سامانه‌های موشکی میان برد ندارد.

اظهارات این مقام ارشد پنتاگون پس از ان است که روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پس از خروج آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد، این پیمان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

این مقام ارشد پنتاگون افزود: در شرایط کنونی ما هیچ سامانه موشکی میان برد یا چیزی شبیه آن نداریم که بخواهیم درباره استقرار آن صحبت کنیم. در این خصوص در حال بررسی همه گزینه‌های مورد نظرمان هستیم.

وی اظهار داشت: شاید بتوانیم درباره یک توافقنامه متفاوت مذاکره کنیم که چین و سایر کشورها نیز اضافه شوند، شاید هم امکان چنین مذاکره ای وجود نداشته باشد.

"رود" گفت: مقام‌های آمریکایی در نشست وزرای دفاع ناتو طی ماه جاری درباره گزینه‌های نظامی شان بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

آمریکا علنا روسیه را به نقض پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد متهم کرده و به این بهانه این پیمان را به حالت تعلیق درآورده است. روسیه نیز اعلام کرده است که برد این موشک‌ها در چارچوب پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد است واقعیت آن چیزی نیست که واشنگتن ادعا کرده است. مسکو تاکید کرده است که آمریکا به دنبال بهانه‌ای است تا از این پیمان خارج شود.