فوتبال پایه کشور را رها کرده‌ایم/ باید برای تیم ملی نوجوانان سرمربی بزرگ خارجی بیاوریم نه بزرگسالان/ چرا آموزش و پرورش استعدادیابی نمی کند؟


فوتبال پایه کشور را رها کرده‌ایم/ باید برای تیم ملی نوجوانان سرمربی بزرگ خارجی بیاوریم نه بزرگسالان/ چرا آموزش و پرورش استعدادیابی نمی کند؟

مهدی رضایی مربی سابق صبا گفت: متاسفانه در ایران فوتبال پایه را رها کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رضایی مربی سابق صبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی در ارتباط با وضعیت فعلی فوتبال کشور اظهار داشت: متاسفانه فوتبال ما، پایه را رها کرده، ای کاش به جای اینکه برای تیم ملی بزرگسالان سرمربی خارجی بیاوریم و میلیاردها تومان هزینه کنیم، یک مربی خارجی بزرگ برای فوتبال پایه بیاوریم. در فوتبال ما بازیکنانی مانند علی دایی یا جواد نکونام بلافاصله بعد از خداحافظی از بازی، سرمربی تیم بزرگسالان می شوند در حالی که آنها باید سرمربی تیم های پایه شوند.

رضایی در ادامه در خصوص نیروی انسانی فوتبال کشور خاطر نشان کرد: ما که در فوتبال نمی خواهیم برویم بازیکن از خارج بیاوریم، باید نیروی انسانی خودمان را پرورش دهیم. باید استعداد یابی را از مدارس ابتدایی شروع کنیم و از فضاهای آموزش و پرورش استفاده کنیم. آموزش و پرورش در استان های مختلف زمین های زیاد فوتبال و فوتسال دارد یا شهرداری هم همینطور زمین های زیای دارد اما مشکل کشور ما که خود آقای جهانگیری هم گفت این است که نهادها با هم تعامل ندارند.

مربی سابق صبا پیرامون سرمربی گری بازیکنان بعد از خداحافظی از فوتبال تصریح کرد: بازیکنان بزرگ فوتبال ما بعد از خداحافظی باید به جای اینکه بروند در لیگ برتر سرمربی شوند، باید آکادمی افتتاح کنند و به فوتبال پایه بپردازند. مثلا مجید جلالی اکنون 62 ساله است و هنوز اصرار به مربیگری در لیگ برتر دارد، به نظر من دیگر برای ایشان سرمربی گری در لیگ برتر بس است، بهتر است به کارهای مدیریتی بپردازند.

وی در مورد مدیریت فوتبال کشور افزود: متاسفانه اکنون مدیران ما دلسوز نیستند، همین حرف ها را اگر علی دایی زند همه می گویند چقدر زیبا می گوید اما چون من می گویم کسی توجه نمی کند. موضوع فوتبال پایه بسیار حیاتی است و یکی از معضلات آن فساد اخلاقی است. خانواده ها به دنبال مدارس فوتبال سالم هستند و موضوع فنی اولویت دوم آنها است.

رضایی درباره استعدادیابی در فوتبال کشور گفت: ما در قم یک هیئات فوتبال استعداد یابی افتتاح کردیم که آقای محصص هم از فدراسیون فوتبال بازدید کردند، بعد از هفت سال آن بازیکنان در صبا به موفقیت های خوبی در لیگ یک و لیگ برتر جوانان رسیدند و قهرمان شدند که متاسفانه صبا را هیئات فوتبال قم نابود کرد. اکنون مشکل فعلی فوتبال ما این است که برنامه نداریم، دیدید که آقای تاج هم در برنامه ای در تلویزیون بعد از جام ملت ها به گفتگو پرداخت، هیچ برنامه ای نداشت.

مربی سابق صبا در پایان در ارتباط با نبود برنامه ریزی در کشور عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما جاهایی هم که برنامه ارائه می شود، تنها برنامه های صوری است. متاسفانه در فوتبال پایه چون فدراسیون پول ندارد، خیلی مسائل با پول و سفارشی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس