کتاب هایی که کاربران عصرایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50


خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند.

خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

____________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: مقدمه ای بر انقلاب اسلامی

نام نویسنده/ مترجم: صادق زیباکلام

پیشنهاد دهنده: مصطفی ( کرج- کارشناسی علوم سیاسی)

ناشر: روزنه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

دکتر زیباکلام در این کتاب به قصد کشف علل موجدۀ انقلاب اسلامی به بررسی تاریخ پیش از انقلاب پرداخته است‎. وی در این کتاب هم چنین به طرح و نقد دقیق کلیۀ نظراتی که در باب علل وقوع انقلاب اسلامی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی و نیز گروه‎ ها و جریان‎ های سیاسی ارائه شده ‎است می‎ پردازد. این‎ کتاب در بسیاری از دانشگاه‎ های کشور به عنوان منبع درس ریشه‎ های انقلاب اسلامی تدریس می‎ شود.

______________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: مکتب دیکتاتورها

نام نویسنده/ مترجم: اینیاتسیو سیلونه/ مهدی سحابی

پیشنهاد دهنده: وحید میرطاهری ( تهران)

ناشر: ماهی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

در سال ۱۹۳۹ دو آمریکایی راهی اروپا می شوند تا از تجربه اروپائیان درزمینه ی دیکتاتوری بهره گرفته و حکومتی این چنینی در ولایت خودشان راه بیندازند؛ همانند همه هالوها ماجرا برای این دو جوجه دیکتاتور بسیار جدی ست، آقای دابلیو قرار است رل دیکتاتور را بازی کند و آقای پیکاب مشاور ایدئولوژیک او را. اما چه کسی می تواند به آن ها رمز و راز دیکتاتوری را بیاموزد؟

اینیاتسیو سیلونه با چنین ایده ای شرایطی پیش می آورد تا در قالبی داستان گونه، اثری جدلی را درباره دیکتاتوری خلق کند. از این منظر کتاب او یادآور آثار کلاسیکی همانند شهریار ماکیاولی، آثار جدلی ولتر است و ... که با این شیوه نوشته شده اند.

در طول جلسات مباحثه ای که در سرتاسر کتاب برگزار می شود، شخصیت اصلی تومازوی کلبی ست که در واقع خود نویسنده را نمایندگی می کند و حرف او را در این جدل ها مطرح می کند.

کتاب ۱۴ فصل دارد و جز فصل نخست که شرح آشنایی و نخستین ملاقات این جمع است، ۱۳ فصل بعدی هرکدام به وجهی از وجوه اساسی حکومت های دیکتاتوری می پردازد و در دل آن نیز به نکاتی جزئی دراین باره اشاره می کند و در اغلب موارد نیز نگاه او طنازانه و پر از کنایه های جذاب است که حاصل در هم آمیختن ماهیت دیکتاتوری و موقعیت کمیک این دو هالو و خیالاتی ست که برای حکومت خود در آمریکا در سر می پرورانند.

_________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: دوبی سریع ترین شهر دنیا

نام نویسنده/ مترجم: جیم کرین/ هرمز همایون پور

پیشنهاد دهنده: ملیکا ( دبی)

ناشر: نی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب حاضر سرگذشت یک دهکدهٔ کوچک و پر گل ولای عرب است که از دزدان دریایی و جنگجویان مذهبی گرفته تا دیکتاتورها طی سالیان بر آن حکمروایی داشتند. کسی تصور نمی کرد که این دهکدهٔ کوچک روزی به شهری بدل شود که لقب سریع ترین شهر دنیا را به خود اختصاص دهد. در 1960، دوبی سفری آغاز کرد که از هر آن چه عرب ها در چندین صدسال انجام داده بودند، هیجان انگیزتر بود. شهر با گذشت زمان بزرگ تر و درخشان تر شد. دهکده نشینان که پدران شان ملخ می خوردند، حال رداهای شفاف گلدوزی شده به تن می کردند و سالمندان بی سواد با جت های شخصی به خرید می رفتند.

دوبی: سریع ترین شهر دنیا کتابی است که به چگونگی شکل گیری شهر دوبی و توسعهٔ آن به صورت داستانی می پردازد و خواننده را در عین این که با خود همسفر می کند، اطلاعات مفیدی نیز در اختیارش می گذارد.

________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: هزار خورشید تابان

نام نویسنده/ مترجم: خالد حسینی/ پریسا سلیمان زاده و زیبا گنجی

پیشنهاد دهنده:

ناشر: مروارید

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

هزار خورشید تابان روایت زندگی دو زن است، دو زنی که شامورتی زندگی آنها را در کنار یکدیگر و در معرض نگاه مردی قرار می دهد که نگاهش تجسم نگاه خشن و زن ستیزی است، که زنهای افغان با آن بیگانه نیستند. مریم دختر نامشروع یک بازرگان افغان و لیلا دختر نازپرورده یک روشنفکر افغان دو زنی که به رغم آغازهای متفاوت، سرنوشتی مشترک پیدا می کنند و هر کدام غمخوار غم دیگری می شوند. پس از مرگ مادر مریم برای مدتی کوتاه به خانه پدرش می رود، پدری که او را از خود نمی داند.

در ادامه پدر برای رها شدن از دست این مهمان نا خوانده او را به عقد مردی مسن در می آورد، مردی که مریم در خانه او تلخ ترین رنج ها را تجربه می کند. در گوشه ای دیگر از این سرزمین موشکی شلیک می شود و لیلا را که دختر یک روشنفکر افغان است همخانه مریم می کند، مریمی که اندک اندک در حال از دست دادن امیدش به زندگی است.

____________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: پدر عشق و پسر

نام نویسنده/ مترجم: سید مهدی شجاعی

پیشنهاد دهنده: محسن دشتی ( قم – کارشناسی ارشد)

ناشر: نیستان

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب پدر، عشق و پسر اثری دیگر از سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی اکبر بن الحسین علیهما السلام به تصویر کشیده می شود. وقایع از زاویه ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی مرّه مادر گرامی حضرت علی اکبر (ع) است. فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه ای از زندگی حضرت علی اکبر(ع) را روایت می کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد. گفتنی است که هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده گانه نمایانده می شود، در انتهای هر مجلس به گونه ای به واقعه ی کربلا مربوط و منتسب می شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می کند. داستان از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی اکبر شروع می شود و مجلس دوم تصویری از ولادت آن حضرت ارائه می دهد.

مجالس بعدی به ماجراهای پیشنهاد امان از سوی سپاه عمر سعد به حضرت، سقایت ایشان برای اهل خیام قبل از حضرت عباس، صحنه های پوشاندن لباس رزم و راهی کردنشان به میدان توسط امام و … در انتهای کتاب، منابعی که نکات تاریخی از آنها استخراج و در متن داستان پرورانده شده، آمده است. در این کتاب می خوانیم: عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر. من گمان نمی کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه ام. گاهی احساس می کردم که رابطه ی حسین با علی اکبر فقط رابطه ی یک پدر و پسر نیست؛ رابطه ی یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه ی عاشق و معشوق است، رابطه ی دو انیس و همدل جدایی ناپذیر است. احساس می کردم رابطه ی علی اکبر با حسین، فقط رابطه ی یک پسر با پدر نیست؛ رابطه ی مأموم و امام است، رابطه ی مردید و مراد است، رابطه ی عاشق و معشوق است، رابطه ی محبّ و محبوب است و اگر کفر نبود می گفتم رابطه ی عابد و معبود است.

______________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 50

نام کتاب: بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد

نام نویسنده/ مترجم: پائولا هال/ لیلا رسولی

پیشنهاد دهنده: -

ناشر: هیرمند

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

همه می‌دانند که رسیدن به عشق واقعی همیشه آسان نیست. همه‌ی ما هرازگاهی درباب مسائل مختلف، از شکستن چرخه‌ی جروبحث گرفته تا مهار کردن حسادت یا بهبود تعاملات جنسی، نیاز به توصیه‌های مفید داریم. این کتاب قوت قلبی است که می‌تواند راهنمای شما در گذر از توفان‌های سهمگین زندگی، بحران‌های جدی زناشویی و هر چیز دیگری در این میان باشد. بنابراین، چه کشتی زندگی‌تان به صخره‌ها خورده باشد و چه نیت‌تان صرفاً تقویت رابطه‌ی زناشویی باشد این کتاب کمک می‌کند هر روز با هم به شادی زندگی کنید، بر مشکلات فایق آیید و از نو عاشق شوید.

خود را برای تغییر آماده کنید ــ نقاط قوت و ضعف رابطه‌ی خود را تحلیل کنید و قوانینی اساسی برای یک رابطه‌ی زناشویی موفق ایجاد کنید.

از کارهای سرگرم‌کننده و مفرح لذت ببرید ــ از «خلوت‌های زناشویی»تان نهایت استفاده را ببرید، دوباره رمانتیک شوید و مسائل مربوط به همبستری را، از رخوت و بی‌حوصلگی گرفته تا مشکلات جنسی، حل کنید.

ارتباط را بهبود بخشید و اختلاف را حل‌و‌فصل کنید ــ بهترین راه‌ها را برای برقراری ارتباط با هم بیابید، از درگیری‌های جزئی بپرهیزید و بگومگوهایتان را درست و اصولی مدیریت کنید.

بر مشکلات و مسائل خاص غلبه کنید ــ یاد بگیرید چگونه دلخوری‌های کوچک را برطرف کنید، از پس مسائل مالی برآیید، با حسادت مبارزه کنید، عصبانیت را مهار کنید، با اضطراب، افسردگی یا اعتیاد کنار بیایید، تغییرات را مدیریت کنید و خیانت را پشت سر بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس