طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد


خبرگزاری شبستان: دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در بوشهر اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را در محل حسینیه امام خامنه ای این شهر برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» ویژه نوجوان و جوانان مسجدی امروز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه، از سوی خبرگزاری شبستان استان بوشهر و با مشارکت کانون فرهنگی هنری امام هادی (ع)، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، سازمان بسیج رسانه سپاه امام صادق (ع)، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر و با همکاری کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و صدا و سیمای مرکز بوشهر، موسسه فرهنگی هنری فرتورگران لیان، شورای عالی به رسیدگی امور مساجد استان بوشهر، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر، کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوشهر در محل حسینیه امام خامنه ای مصلای جمعه مرکز استان برگزار شد.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در این آئین ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و اظهار کرد: جوانان مسجدی مایه افتخار جامعه هستند.

وی افزود: رسانه یکی از مهم ترین ابزار مدیریت ادراکی و اندیشه است و به طوری که رسانه بتواند تهاجم گسترده جهان را خنثی کند و خط مقاومت رسانه ای را تشکیل دهد و جهاد رسانه ای را به انجام رساند.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

خبرنگاران مسجدی به عنوان ظرفیت عظیم فرهنگی وزارت ارشاد محسوب می شوند
علیرضا پولاد، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر در این مراسم اظهار کرد: طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» که به همت دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در بوشهر در حال برگزاری است یک ظرفیت عظیم فرهنگی برای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر افزود: رشد و تربیت خبرنگاران جوان و نوجوان مسجدی موجب معرفی رویش های نسل جدید انقلاب به جامعه و حضور آنها در عرصه های اطلاع رسانی بخش های اجتماعی، فرهنگی و هنری می شود.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

علیرضا یزاف، استاد دانشگاه فرهنگ و هنر در دوره آموزشی فراگیری و علوم و فنون خبرنگاری و نقش انسان در تولیدگری خبر و پیدایش انقلاب های مبتنی بر آموزه های دینی با بیان اینکه خبر باید حق و حقیقت باشد، اظهار کرد: آیه 13 سوره کهف «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ ۚ إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى» به این موضوع تاکید دارد که خبرها را با مردم به حقیقت بازگو کردیم.

ویژگی کارگزاران در حکومت داری
یزاف با اشاره به اینکه حضور جوانان در مساجد می تواند خبرساز باشد، تصریح کرد: کارگزاران حکومت باید بودن چاپلوسی و بدون ترس سخن بگویند و حکومت داری کنند.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

سیده فردوس رضوی، کارشناس خبری صدا و سیمای مرکز بوشهر، نیز در این دوره آموزشی به آموزش سوژه یابی، مستندسازی، گزارش نویسی و کارگردانی خبر تخصصی در حوزه دیداری و شنیداری پرداخت.

علی جلالی ثابت، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر، در این آئین راهبرد‌های حضور آگاهانه و هوشیارانه در فضای مجازی را توضیح داد و گفت: واژه سواد رسانه ای از سال 1965 میلادی با روبنای سواد رسانه ای رواج پیدا کرده است.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

آسیب های ضد فرهنگی در عصر استیلای اینترنت
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: جعل هویت، جاسوسی سرویس های بیگانه، ناکارآمد جلوه دادن نظام و مسئولین، رواج شایعه و تشویش اذهان عمومی، ایجاد اختلاف بین قومیت ها از مهم ترین آسیب های ضد فرهنگی و خطرات در فضای مجازی در عصر استیلای اینترنت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نعمت الله رکنی، مشاوره عالی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این مراسم به موضوعات مهرورزی و امید آفرینی در بخش های مدیریت صبر، ادب اجتماعی، اخلاق مداری و نهادینه کردن فرهنگ شکرگذاری در رسانه اشاره کرد و گفت: صبر راه فلاح و رستگاری است و هر کس در راه دفاع از حق شکیبایی و استقامت کند به پیروزی می رسد.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

مهرورزی و امید آفرینییکی از ملزومات اساسی جامعه است
حجت الاسلام رکنی اظهار کرد: تزریق روحیه شکرگذاری، مهرورزی، امید آفرینی، مدیریت صبر، ادب اجتماعی و اخلاق مداری یکی از ملزومات اساسی جامعه کنونی و امروزی است.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

محمد یوسفی، معاونت انجمن عکاسان استان بوشهر، در این دوره آموزشی به موضوع گردشگری مذهبی در بخش هنر تصویربرداری و عکاسی اماکن مذهبی و تاریخی پرداخت.

انتشار رویدادهای قرآنی با بهره گیری از علم و دین
حامد فکوری، مدیر روابط عمومی شورای عالی رسیدگی به امور مساجد و خبرنگار قرآنی خبرگزاری بین المللی (ایکنا) و نیز در این دوره آموزشی نکاتی را در خصوص ویژگی های علمداران نبوی و خادمان انقلابی و شیوه تولید اخبار قرآنی و رویدادهای فرهنگی بنیادین بیان کرد و گفت: می توان از علم، الهام، عقل و دین کمک گرفت و آرمان شهر و مدینه فاضله را در فعالیت های کاری و انتشار رویدادهای قرآنی به وجود آورد و این مهم نیازمند اهمیت دادن به بخش ارزش های خبری و توجه به ذائقه مردم جامعه است.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

صدور مدارک خبرنگاری ویژه بچه های مسجدی
خاطرنشان می شود، گواهی پایان دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» به شرکت کنندگان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و خبرگزاری شبستان اعطا و صادر خواهد شد.

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در بوشهر برگزار شد

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه