اسرار محاکمه قاضی محمد و یارانش


اسرار محاکمه قاضی محمد و یارانش

دسته: تاریخ معاصر ایرانشرح محاکمه رهبران جنبش ملی کردستان در دادگاههای فرمایشی پهلوی و ترس و وحشت امپریالیزم جهانی، علی الخصوص امپری...

شرح محاکمه رهبران جنبش ملی کردستان در دادگاههای فرمایشی پهلوی و ترس و وحشت امپریالیزم جهانی، علی الخصوص امپریالیزم آمریکا از جنبش رهایی بخش مردم کرد و رهبری داهیانه قاضی های مخلص و جان فدا به صورت نه یک داستان گذرا و یا نقل روایت بلکه در قالب یک تراژدی ملی جان گرفت و تار و پود تاریخ کهن را درنوردید و انقلابی عظیم از نظر فرهنگی و سیاسی در جامعه کرد به وجود آورد که بعدها نیز بارها از آن الهام گرفته شده است.
کتاب محاکمه قاضی ها مبنی بر اسناد محکم و مسجلی است که از آرشیو سرویس های جاسوسی و امنیتی شوروی سابق به وسیله دوستان و همفکران نویسنده استخراج گردیده و صحت و سقم آن به صداقت و پاکدامنی و ایمان رهبران شهید مردم کرد است.
اسرار محاکمه پیشوا قاضی محمد و یارانش محمدحسین خان سیف قاضی (وزیر جنگ حکومت کردستان) و ابوالقاسم صدر قاضی (نماینده مجلس کردستان در سال 1324) شامل وقایع و اسرار مکتوبه ای است که سیمای حقیقی خادمین و مغرضین و طرز فکر آنان را نشان خواهد داد. این کتاب توسط مرحوم دکتر رحیم سیف قاضی به چهار زبان کردی، روسی، عربی، ترکی آذری نوشته و به چاپ رسیده است.
این کتاب اولین بار در سال 1359 پس از پیروزی انقلاب در تهران به چاپ رسید که تا قبل از آن رژیم پهلوی مانع از چاپ کوچکترین مطلبی در مورد قاضی ها و جمهوری کردستان می شد و حساسیت خاصی نسبت به این مسئله داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !