آمریکا یک تبعه ترکیه را به دلیل «دور زدن تحریم‌های ایران» تحریم کرد


آمریکا در ادامه تلاش برای دور کردن شرکت‌های خارجی از ایران، یک تبعه ترکیه را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران، در فهرست تحریم قرار داده است.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد یک تبعه ترکیه را به دلیل دور زدن تحریم‌های ایران و تلاش برای مخفی کردن این اقدام، در فهرست تحریم قرار داده است.
بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، فردی ترکیه‌ای به نام «اورن کایاکران» که مدیریت شعبه شرکت آمریکایی «کلمورگن» در ترکیه را بر عهده داشته، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، کارکنان این شرکت را برای انجام تعمیرات ماشین‌آلات به ایران اعزام کرده است.
واشنگتن مدعی است که وی بعدا تلاش کرده ارتباط شعبه ترکیه این شرکت با ایران را مخفی کند.
بنا بر اعلام آمریکا، شرکت کلمورگن پس از تحقیقات داخلی، خود به نقض تحریم‌های ایران اذعان کرده و به همین دلیل نیز با وزارت خزانه‌داری آمریکا به توافق رسیده که در ازای پرداخت ۱۳۳۸۱ دلار و تحریم شدن مدیر اجرایی این شرکت در ترکیه، از پیگرد رسمی قضایی در آمریکا مصون بماند.
خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این اولین بار است که در یک پرونده قضایی، فردی را به عنوان یک «دورزننده تحریم» معرفی و پرونده را حل و فصل کرده است.
بر اساس قوانین تحریمی آمریکا، اتباع و شرکت‌های این کشور از تجارت عامدانه با ایران منع شده‌اند و در صورت تخطی از این قانون، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا