نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟


بهترین سن برای رابطه جنسی | اولین رابطه جنسی در چه سنی باشد؟ شاید این سوال در ذهن شما باشد که نخستین رابطه جنسی باید در په سنی باشد؟ سن مناسب برای اولین رابطه جنسی چه سنی است؟ قوانین کشورهای اروپایی مانند انگلیس زمان مناسب برای رابطه جنسی را 16 سال به بالا می دانند … نوشته نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟ اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌ پدیدار...

بهترین سن برای رابطه جنسی | اولین رابطه جنسی در چه سنی باشد؟

شاید این سوال در ذهن شما باشد که نخستین رابطه جنسی باید در په سنی باشد؟ سن مناسب برای اولین رابطه جنسی چه سنی است؟ قوانین کشورهای اروپایی مانند انگلیس زمان مناسب برای رابطه جنسی را 16 سال به بالا می دانند ولی با این حال دختران از نخستین سکس خود در زیر سن 25 سالگی پشیمان و ناراحت هستند، در این مطلب توضیحاتی بیشتری در این مورد می دهیم.

نتیجه بررسی رفتارهای جنسی در انگلیس نشان می دهد که داشتن نخستین رابطه جنسی در سن های پایین بزرگ ترین افسوس جوانان این کشور به شمار می رود. بیشتر از یک سوم زنان و یک چهارم مردانی که در سنین نوجوانی یا اوایل بیست سالگی نخستین رابطه جنسی را برقرار کرده اند می گویند که بعدها جس کرده اند که سنشان برای سکس مناسب نبوده و خیلی زود پرده بکارت خود را از دست داده اند.

بر اساس قوانین انگلیس حداقل سن برای سکس شانزده سال است. آخرین نظرسنجی ملی در مورد رفتارهای جنسی و سبک زندگی می گوید که احتمالا تعداد زیادی از افراد در این سن برای رابطه جنسی آمادگی ندارند. در کشورهای اروپایی حداقل سن قانونی با رضایت تفاوت دارد مثلا :

= ۱۴ سال در کشور هـای اتریش، کشور آلمان، مجارستان، ایتالیا و پرتغال

= ۱۵ سال در کشور هـای یونان، لهستان و سوئد

= ۱۶ سال در کشور هـای بلژیک، هلند، اسپانیا و روسیه

= ۱۷ سال در کشور قبرس

در بریتانیا حداقل این سن با رضایت 16 سال اعلام شده است ولی کودکان زیر 13 هم یک قانون مضاعق دیگر برای محافظت از آنها در مقابل سکس استفاده می شود. نظرسنجی ملی در مورد رفتارهای جنسی و سبک زندگی هر 10 سال یک بار انجام می شود و تصویری دقیق از رفتارهای جنسی در بریتانیا را به دست می دهد.

نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟

نظرسنجی اخیر بوسیله تیم تحقیق دانشگاه بهداشت و طب حاره‌ای لندن درسال‌های 2010 تا 2012 با پرسش از حدود سه هزار جوان تهیه شده اسـت کـه نتیجه آن در نشریه دکتری بریتانیا منتشر شده اسـت. دراین تحقیق حدود 40 درصد دختران و 26 درصد پسران گفتند احساس میکنند کـه تجربه اولین رابطه جنسی در سن مناسب اتفاق نیفتاده اسـت.

در حقیقت بیشتر آن ها افسوس خوردند کـه کاش دیرتر اینکار را کرده بودند. تعداد کمی هم گفتند کـه باید زودتر اینکار را انجام می‌دادند. بر اساس این تحقیق، “اغلب پرسش‌شوندگان در ۱۸ سالگی، نیمی از آن ها بـه محض ورود بـه ۱۷ سالگی و حدود یک سوم آن ها هم قبل از ۱۶ سالگی اولین رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند.”

تمایل برابر دو طرف

این نظرسنجی هم چنین بـه مسئله آمادگی و صلاحیت جنسی پرداخته و این کـه آیا شخص توانایی تصمیم آگاهانه برای داشتن اولین رابطه جنسی را دارد. برای مثال هردو طرف باید بـه اندازه کافی هشیار «نه مست» باشند تا بتوانند بـه عمل جنسی رضایت بدهند و نباید زیر فشار شریک خود اینکار را بکنند.

نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟

حدود نیمی از زنان و چهار نفر از هر ده مرد گفته‌اند کـه در آن زمان چنین معیارهایی را درنظر نداشتند. یک پنجم زنان و یک دهم مردان پاسخ دادند کـه تمایلشان بـه رابطه جنسی با شریک جنسی‌شان بـه یک اندازه نبوده اسـت و حالا بـه نوعی احساس می کنند کـه زیر فشار عمل جنسی را انجام داده‌اند.

شرم بکارت و سلامت زنان

پروفسور کایه ویلینگز میگوید کـه سن قانونی نمی تواند نشان دهنده آمادگی فرد برای فعالیت جنسی باشد افراد باهم فرق دارند بعضی‌ ها در 15 سالگی آماده رابطه جنسی هستند و بعضی‌ ها حتّی در 18 سالگی هم این رابطه برایشان زود اسـت.

نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟

یکیدیگر از اعضای تیم تحقیق میگوید کـه نتیجه تحقیق این نظریه را تایید می کند کـه زنان ممکن اسـت بیشتر از مردان بدلیل فشار شریک جنسی خود مجبور بـه رابطه جنسی شوند. او میگوید کـه آموزش‌های جنسی در مدارس باید بـه نوجوانان مهارت‌های گفت و گو را یاد دهد تا آن ها بتوانند تجربه‌ مثبت و مطمئنی از اولین رابطه جنسی خود داشته باشند.

چه زمانی وقت مناسب برای اولین رابطه جنسی است؟

اگر بـه برقرای اولین رابطه جنسی فکر میکنید ابتدا این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:

= آیا اینکار درست اسـت؟

= آیا دوستش دارم؟

= آیا او هم بهمین اندازه مـن را دوست دارد؟

= آیا برنامه‌ای برای پیش گیری از بارداری داریم؟

= آیا ممکن اسـت بعد پشیمان شوم؟

آیا درباره استفاده از کاندوم برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های آمیزشی باهم صحبت کرده‌ایم؟ اگر بـه هر دلیلی نظرم عوض شد، آیا قدرت “نه گفتن” دارم؟ آیا هردو راضی بـه اینکار هستیم؟

نخستین تجربه رابطه جنسی در چه سنی باشد؟

اگ به تمام این سوالات پاسخ مثبت دادید، زمان مناسبی است. ولی اگر پاسخ سوال های زیر مثبت باشد یعنی هنوز برای شما زود است. آیا به دلیل فشار دیگران مانند دوستان یا شریک جنسی اینکار را انجام می دهم؟ آیا رابطه جنسی را برقرار می کنم تا به دوستان پز بدهم و آنها مرا تایید کنند؟

تماشای آنلاین جشنواره فیلم فجر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی