از برپایی میز خدمت تا تشکیل دبیرخانه شهدای هشتم بهمن در مسجد


از برپایی میز خدمت تا تشکیل دبیرخانه شهدای هشتم بهمن در مسجد

حجت الاسلام نوروزپور برپایی میزخدمت، غرفه های فرهنگی و تبیین دستاوردهای انقلاب در مسجد سیدالشهدا (ع) میدان انقلاب را از جمله برنامه های این مسجد به مناسبت دهه فجر نام برد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب اسلامی، از سال ۱۳۷۶ در میدان انقلاب به منظور ارایه خدمات مذهبی، فرهنگی و ورزشی برای مجاوران اطراف مسجد و میدان انقلاب اسلامی بنا شد.

این مسجد دارای بخش هایی همچون کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج،حسینیه و خیریه است که در تمامی فصول سال برای مخاطبان برنامه مختلف فرهنگی برگزار می کند.

دست اندرکاران مسجد سیدالشهدا(ع) با هدف جذب کودکان و نوجوانان به این مسجد در تلاش هستند، با برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی به مخاطبان خدمات ارایه دهند، به گونه ای که روزهای یکشبنه هر هفته در این مسجد کرسی های تلاوت قرآن به صورت مستمر برگزار می شود. کانون فرهنگی هنری انقلاب مسجد سیدالشهدا(ع) که از سال ۹۰ با مجوز رسمی دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران در این مسجد فعالیت می کند، با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و اجتماعی درصدد است زمینه حضور نوجوانان و جوانان را به مسجد رونق ببخشد.

این مسجد با توجه به اینکه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن واقع شده است برنامه های ویژه ای را به مناسبت چهل سالگی انقلاب در نظر گرفته است.

حجت الاسلام «حسین نوروز پور» در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ویژه برنامه های مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب به مناسبت دهه فجر گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه مسجد سیدالشهدا(ع) در میدان انقلاب در مسیر راهپیمایی 22 واقع شده است، برنامه های ویژه ای همراه با برپایی غرفه های فرهنگی در مسجد و مقابل مسجد برپا می شود.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب اسلامی به برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی اشاره کرد و گفت: به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از17تا20 بهمن برنامه سخنرانی با حضور حجت الاسلام صفری تبار در این مسجد برگزار می شود، ضن اینکه که در روز راهپیمایی 22 بهمن از صبح تا ظهر میز خدمت با حضور مسئولین نهادها و سازمان ها به منظور رسیدگی به مشکلات و سوالات مردم در مسجد برپا و نماینده ای از سوی بسیج حقوقدانان برای پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم در مسجد برگزار می شود و در راستای دست یابی به خدمات دولت الکترونیک، تلفن همراه هم خدماتی در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن در مسجد به مردم ارایه می دهد.

نوروز پور از تشکیل دبیرخانه شهدای هشتم بهمن که درسال 57 در میدان انقلاب به شهادت رسیدند، در این مسجد خبر داد و گفت:در تلاش هستیم که آثار،خاطرات و زندگی نامه این شهدا از سوی فعالین فرهنگی مسجد جمع آوری و ثبت و ضبط شود و همه ساله نیز برای این شهدا از سوی مسجد کنگره ای برپا و با برقراری ارتباط با خانواده آنها اهداف و خاطرات آن روز بررسی کنیم. امسال هم در همین روز مراسم برزگداشتی برای این شهدا با همکاری جمعیت طلاب انقلاب اسلامی برگزار شد.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی در این مسجد روز18 بهمن بعد از اقامه نماز ظهر و عصر اشاره کرد و گفت: این مراسم بزرگداشت با حضور شیخ عبدالله فاطمی نیا در مسجد برگزار می شود.

وی برپایی غرفه های فرهنگی در مقابل مسجد، پخش کلیپ با موضوع انقلاب اسلامی و بصیرت، برپایی مسابقه پیامکی در رابطه با انقلاب اسلامی، برپایی مسابقات فرهنگی، نقاشی و ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان در طول دهه فجر انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاههای صلواتی را بخش دیگری از برنامه های مسجد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی نام برد.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب اسلامی به فراهم کردن تمهیدات برپایی چند نوبت نماز در مسجد اشاره کرد و گفت: سال گذشته بعد از اتمام راهپیمایی 22 بهمن، شش نوبت نماز در مسجد برای شرکت کنندگان در راهپیمایی برپا شد، امسال هم تلاش می کنیم، چنین تمهیداتی برای شرکت کنندگان در راهپیمایی فراهم کنیم تا شرکت کنندگان در مراسم فریضه اقامه نماز جماعت هم را انجام دهند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر