چراغ‌های فیروزه‌ای مرسدس برای صحبت با عابران!(+عکس)


موبنا – ماه گذشته اعلام شد شرکت خودروسازی جگوار سیستم نورپردازی جدیدی را به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌دهد که به عابران پیاده امکان می‌دهد تا بتوانند در جریان عملکرد اتومبیل‌های خودران قرار بگیرند و متوجه شوند این خودروهای بدون سرنشین در حال انجام چه کاری هستند. شرکت آلمانی مرسدس بنز هم سعی کرده است از این رقابت عقب نماند و هم اکنون در حال...

موبنا – ماه گذشته اعلام شد شرکت خودروسازی جگوار سیستم نورپردازی جدیدی را به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌دهد که به عابران پیاده امکان می‌دهد تا بتوانند در جریان عملکرد اتومبیل‌های خودران قرار بگیرند و متوجه شوند این خودروهای بدون سرنشین در حال انجام چه کاری هستند. شرکت آلمانی مرسدس بنز هم سعی کرده است از این رقابت عقب نماند و هم اکنون در حال کار کردن روی پروژه مشابهی است تا عابران پیاده از طریق چراغ‌های هوشمند مطلع شوند که چه زمانی خودرو به کمک دستیار هوشمند حرکت می‌کند و چه تصمیماتی برای ادامه مسیر خود گرفته است.

چراغ‌های فیروزه‌ای مرسدس برای صحبت با عابران!(+عکس)

چراغ هوشمند مرسدس بنز هم اکنون روی خودروهای سواری «کلاس اس» این شرکت نصب شده است و در قسمت فوقانی کاسه چراغ سیستم روشنایی سیگنالی ال‌ای‌دی بانور آبی فیروزه‌ای را به صورت 360 درجه شامل می شود. این چراغ‌ها همواره روشن خواهند بود و زمانی که خودرو در حالت خودکار در حال حرکت است به صورت ثابت روشن می‌مانند و البته، زمانی که قرار است خودروی خودران توقف کند چراغ‌های فیروزه‌ای به آرامی چشمک می‌زنند. همچنین گفته شده است وقتی که خودروی خودران قصد افزایش سرعت را دارد چراغ‌های مذکور به صورت سریع چشمک می‌زنند.

چراغ‌های فیروزه‌ای مرسدس برای صحبت با عابران!(+عکس)

این چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جز کاسه چراغ جلوی اتومبیل، روی سقف آن هم مستقر می‌شوند و تعدادی از آنها به صورت ویژه به گونه‌ای قرار می‌گیرند که عابران پیاده یا دوچرخه سواران به راحتی بتوانند آنها را مشاهده کنند. این چراغ‌ها همچنین به گونه‌ای عمل می‌کنند که نشان می‌دهند حسگرهای هوشمند اتومبیل عابران پیاده را در خیابان تشخیص داده‌اند و حتی اگر افراد در نقطه کور هم ایستاده باشند، این حسگرها پس از تشخیص چراغ‌های آبی فیروزه‌ای را برای آنها روشن می‌کنند.

چراغ‌های فیروزه‌ای مرسدس برای صحبت با عابران!(+عکس)

مرسدس بنز توضیح داد در طراحی ویژه‌ خود این چراغ‌ها را در پنجره جلوی رادیاتور، پشت آیینه‌ها، چراغ‌های جلو و عقب اتومبیل، و در قسمت زیر پنجره‌ها هم نصب کرده است. این چراغ‌های راهنما به صورت کاملا خودکار عمل می‌کنند و به حسگرهای هوشمند اتومبیل متصل شده‌اند.

شرکت آلمانی مرسدس بنز همچنین تصمیم گرفته است در قسمت میانی صندوق عقب و آیینه‌های کناری هم از چراغ‌های هوشمند استفاده کند تا عابران پیاده و دوچرخه سواران در هر نقطه‌ای که قرار دارند بتوانند آنها را مشاهده کنند. این طور که کمپانی مذکور می‌گوید، عابران می‌بایست از تصمیماتی که خودروی خودران به صورت هوشمند می‌گیرد باخبر باشند و بدانند که این دستگاه الکترونیکی متحرک قصد انجام چه کاری را دارد.

چراغ‌های فیروزه‌ای مرسدس برای صحبت با عابران!(+عکس)

مرسدس بنز پس از مطالعه دقیق و گسترده در مورد نحوه واکنش افراد به سیستم هوشمند خود هم اکنون به این نتیجه رسیده است که می بایست یافته‌های خود را با سازمان بین‌المللی SAE به اشتراک بگذارد. این مرکز در اصل انجمن بین‌المللی مهندسی برای تصویب استانداردهای مخصوص وسایل نقلیه خودران محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است پیش از این برخی شرکت‌های خودروسازی دیگر هم پروژه‌های مشابهی را آغاز کردند. در این میان می‌توان به خودروی «اف 015» که در اصل یک اتومبیل خودران محسوب می‌شود اشاره کرد که پیام‌های الکترونیکی خود را روی پنجره جلوی رادیاتور خود به نمایش می‌گذارد و همچنین ون خودران «ویژن اورانتیک» هم به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که می‌تواند به عابران پیاده و دوچرخه سواران به صورت دیجیتالی اعلام کند که در حال اتخاذ چه تصمیمی است و می‌خواهد چه اقدامی را انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید