آغاز مرحله فینال مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)


آغاز مرحله فینال مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

مرحله فینال دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)در دو رشته بالای 16 سال از امروز شنبه 20 بهمن‌ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که از روز ۱۵ بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم آغاز شده است، روز ۱۸ بهمن ماه که چهارمین روز برگزاری مسابقات بود در گروه‌ها و بخش‌های مختلف ادامه یافت.

در روز 19 بهمن و در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رقابت خود را از ساعت ۹ صبح آغاز کردند و تا زمان اذان ظهر ادامه دادند. در این نوبت، شرکت‌کنندگان همچون روزهای گذشته در ۱۸ سالن و با حضور داوران بین‌المللی و کشوری به رقابت پرداختند.


در دوره دوازدهم، برای افرادی که اولین بار در این مسابقات حضور یافتند، مرحله گزینش در نظر گرفته شده بود. در این مرحله شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن کریم، محفوظات خود را در حضور یکی از اعضای هیئت داوران، ارائه دادند تا در صورت تأیید به مرحله اصلی مسابقات وارد شوند.


همچنین در نوبت بعدازظهر نیز شرکت‌کنندگان طی دو نوبت و از ساعت ۱۴:۳۰ تا قبل از اذان مغرب و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند و مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در ۱۸ سالن مجزا و در دو گروه بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال ادامه یافت.


در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن از هر شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء دو سوال و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز سه سوال پرسیده می‌شود.
براساس برنامه در نظر گرفته شده این مسابقات در رشته‌های مختلف تا پایان وقت ۱۹ بهمن ماه به اتمام رسید و روز شنبه ۲۰ بهمن‌ماه نیز مرحله فینال در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم بالای ۱۶ سال برگزار شد. همچنین اختتامیه مسابقات نیز روز ۲۱ بهمن‌ماه برپا می‌شود.

اسامی ۱۴ فینالیست رشته قرائت تحقیق و ۱۳ فینالیست رشته حفظ کل قرآن

بنابراین گزارش،‌ در رشته قرائت تحقیق قرآن ۱۴ نفر و در رشته حفظ کل قرآن نیز ۱۳ نفر به فینال این دوره از مسابقات راه یافتند.
مسابقات در این مرحله به صورت قرنطینه برگزار می‌شود. رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن از ساعت ۸ صبح و رقابت‌های رشته قرائت تحقیق نیز از ساعت ۱۴ بعدازظهر آغاز می‌شود.


فینالیست‌های رشته حفظ کل قرآن
محمدرضا رضایی
علی ناجی‌محله
احمد معتمدی
احمد برزگر
سینا طباخی
علی شیخ‌جامی
مجتبی فردفانی
محمدرضا شیبانی
عباس چنینی
حسین درستکار
عبدالله میاحی
محمدرضا احمدی
محمدرضا اکبریان


فینالیست‌های رشته قرائت تحقیق
سیدحمیدرضا مقدسی
علیرضا مکاری
سجاد علیپور
سیدصادق مسلمی
محمداسماعیل خورشیدی
محمد حاتمیان
امین عبدی
محمدعلی فروغی
مسعود نوری
مهدی شایق
مسعود موحدی‌راد
محمدرضا زینلی
مجید زینلی
ابراهیم فلاح‌تبسم‌چهره

جوایز دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

در این مسابقات به حائزان رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق قرآن به ترتیب مبالغ سه میلیون تومان، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین، به رتبه‌های اول تا سوم رشته ترتیل‌ نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.


نفرات اول تا سوم رشته حفظ کل نیز به ترتیب چهار میلیون تومان، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون تومان اعطا می‌شود. به رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء نیز به ترتیب سه میلیون تومان، دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.


نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جزء نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
حافظان کل قرآنی که بتوانند حد نصاب ۹۰ امتیار را از داوران کسب کنند، مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء که همین حد نصاب را به دست آورند نیز ۵۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود.


در این دوره از مسابقات بیش از پنج هزار شرکت‌کننده از ۳۱ استان کشور، همچنین ۱۹ کشور دنیا حضور دارند. این مسابقات در مجتمع یاوران مهدی(ع) شهر قم در جریان است و ۶۲ داور ملی و بین‌المللی به امر قضاوت مسابقات مشغول هستند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد