افزایش قد با توصیه های طب سنتی


افزایش قد با توصیه های طب سنتی

توصیه های طب سنتی برای افزایش قد شامل اصلاح مزاج ، تغذیه و ورزش مناسب است که می تواند در موارد بسیاری به رشد طبیعی قد شما کمک کند

به گزارش بهداشت نیوز: راهکارهای طب سنتی برای افزایش قد

سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با راهکارهای طب سنتی برای افزایش قد، اظهار داشت: گاهی والدین هر دو دارای قدی بلند هستند و ممکن است فرزند آنها به بلندی قد آنها نرسد چراکه ژنتیک از نسل‌های قبل نیز به فرد منتقل می‌شود ولی بیشتر مواقع والدین بلند قد، فرزند قد بلند دارند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان راهکاهایی برای افزایش قد ارائه داد، افزود: افزایش قد تا قبل از سن بلوغ باید مورد توجه والدین قرار گیرد چرا که پس از آن افزایش قد بسیاری محدود خواهد بود و در زمانی متوقف می‌شود.

بنابر این در گام نخست ابتدا باید مزاج فرد تشخیص داده شود و در صورت نیاز اصلاح مزاج صورت گیرد و در صورتی که مزاج فرد گرم باشد و گرمی مصرف شود وضعیت فرد از لحاظ قدی تغییری نخواهد کرد و حتی بدتر خواهد شد چرا که این مسئله سبب کاهش اشتها و جذب کمتر و در نهایت قد کوتاه‌تر در فرد می‌شود.

افراد دارای مزاج سرد مصرف گرمیجات برای آنها جهت افزایش قد توصیه می‌شود بنابر این در گام نخست تشخیص و اصلاح مزاج حائز اهمیت است.

پس از اصلاح مزاج برای رشد استخوانی مصرف پای مرغ، پاچه گوسفند، سنجد، کشک و جود برای افزایش قد توصیه می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد:‌ بادکش کردن سر استخوان‌های دراز از جمله اطراف لگن، سرشانه، ستون فقرات، کتف و ... می‌تواند در کنار راهکارهای دیگر مؤثر واقع شود و شاهد افزایش یک تا دو سانتی‌متری قد باشیم.

ورزش‌های کششی همچون شنای کششی، والیبال، بسکتبال، و ژیمناستیک نیز در کنار سایر موارد برای افزایش قد توصیه می‌شود.

سیمرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟