همه چیز در مورد کاشت مو


ریزش مو یکی از بزرگترین خطراتی است که زیبایی ظاهری هر فرد را تهدید می­کند. امروزه افراد یکی از راه های درمان ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته را کاشت مو می­دانند. ریزش مو دلایل مختلفی دارد و علت ریزش مو در همه افراد یکسان نیست. در برخی افراد علت ریزش مو عوامل […]

همه چیز در مورد کاشت مو

ریزش مو یکی از بزرگترین خطراتی است که زیبایی ظاهری هر فرد را تهدید می­کند. امروزه افراد یکی از راه های درمان ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته را کاشت مو می­دانند. ریزش مو دلایل مختلفی دارد و علت ریزش مو در همه افراد یکسان نیست.

در برخی افراد علت ریزش مو عوامل محیطی، ارث بری و وجود بیماری­ های پوست و مو می­باشد. برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت آن بررسی و سپس جلوگیری و درمان شود.

برای پیشگیری از ریزش مو درمان­های زیادی از جمله درمان­ های خانگی و سنتی و یا استفاده از داروها و لوسیون ها وجود دارد. اما هنگامی که ریزش مو شدت پیدا کند و باعث طاسی و کم پشتی موی فرد شود، چاره­ای جز کاشت مو نیست.

کاشت مو چیست ؟

اگر برای درمان طاسی و کم پشتی موهای سر خود به دنبال یک راه حل همیشگی هستید تا از انزوای به وجود آمده بر اثر این مشکل رهایی یابید، درمانی قطعی­ تر از کاشت مو نخواهید یافت.

عمل پیوند موی طبیعی یا همان کاشت مو یک جراحی ترمیمی و زیبایی می­باشد که در طی آن قسمت­ های طاس سر بوسیله گرافت­ های مویی که از پشت سر و فاصله میان دو گوش یا همان بانک مو برداشته شده است، پر می­شود.

عمل کاشت مو به شما کمک می­کند موهای از دست رفته­ ی خود را به کمک موهای باقیمانده در پشت سرتان که نسبت به هورمون­ های ریزش حساس نیستند، برگردانید. درمان­ های ترمیمی دیگری مانند کلاه گیس و از این دست محصولات وجود دارد. اما کاشت مو، موهایی طبیعی و دائمی را برای شما به ارمغان می­آورد. ادعاهایی که در مورد روش­های ترمیمی غیر از کاشت مو، در تبلیغات وجود دارد تماما غیر حقیقی هستند و تنها راه درمان قطعی طاسی و کم پشتی موها، کاشت مو می باشد.

مواردی که قبل از کاشت مو باید در نظر داشته باشید:

اگر طاسی موهایتان زیاد است، باید به این مسئله معقولانه بنگرید که شما نمی­توانید انتظار موهایی متراکم و پرپشت را داشته باشید اما قطعا وضعیت برایتان بهتر خواهد شد. افرادی هم هستند که این مسئله را پذیرفته اند و با مشکل خود کنار آمده اند. در مورد کاشت مو باید کمی صبور باشید و انتظار نتیجه­ ای برق آسا و سریع السیر را نداشته باشید. موهایی که در قسمت جلوی سر کاشته می­شوند حدود ۹ ماه زمان نیاز دارند تا به حالت طبیعی خود برسند. با کمی تفکر این موضوع معقولانه خواهد بود، زیرا موهای شما از قسمتی دیگر برداشته شده و در جای جدید خود پیوند زده شده اند. هنگامی که تصمیم شما مبنی بر انجام کاشت مو قطعی است باید به فکر هزینه­های این عمل جراحی باشید. حتما با آگهی­های برخورد کرده­اید که در مورد هزینه­های پایین کاشت مو تبلیغ می­کنند. اما آیا بنظر شما یک عمل جراحی زیبایی با هزینه­های بالایی که برای کلینیک­ های کاشت مو در بر دارد چه قیمتی خواهد داشت؟ پس بدانید نه قیمت­های بسیار پایین و نه قیمت­های نجومی، هیچکدام معقولانه نیستند. اولین قدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کاشت مو، ترک سیگار و عدم مصرف دخانیات است. مصرف سیگار نتیجه­ای به جز صدمه زدن به موهایتان نخواهد داشت، پس سعی کنید برای حفظ سلامت عمومی بدن و همچنین حفظ موهایتان از مصرف دخانیات دوری کنید. نکته­ی دیگر و شاید مهم­ترین مسئله در مورد کاشت مو، مراقبت­ های پس از کاشت مو است که رعایت آن­ها رمز رسیدن به بهترین نتیجه خواهد بود.

همه چیز در مورد کاشت مو

همه چیز در مورد کاشت مو

انواع روش­ های کاشت مو

شناخت روش ­های مختلف کاشت مو مسئله ­ای است که در عین بالا بردن آگاهی در مورد عمل کاشت مو، می­تواند برای انتخاب بهترین روش کاشت که مناسب شماست کمک کند. روش مناسب برای شما، با بررسی­ های مشاور که بر روی سرتان انجام می­دهد مشخص می­شود.

روش های کاشت مو از قدیمی­ترین روش ها تا جدیدترین آن­ها نقطه اشتراکی دارند که شامل بی­حسی موضعی و برداشت گرافت­های مو از بانک مو و کاشت آن­ها در جلوی سر و در مناطق طاس و کم مو می­باشد. کاشت گرافت های مو همگی به یک شکل انجام می­شود و فقط روش­های برداشت گرافت­ها متفاوت است.

کاشت مو به روش FIT یک روش اصلی و پایه­ی برخی از روش­های دیگر است، که در این روش گرافت­ های مو به صورت تکی برداشت می­شود. در این روش تعداد گرافت های مویی که برداشت و کاشت می­شود به ۲ هزار گرافت می­رسد.

روش دیگر برداشت گرافت های مو روش FUT است. در این روش گرافت­ها به شکل یک نوار یک سانتی متری از پوست سر برداشته می­شوند. در روش FUT حداکثر گرافت­ هایی که کاشته می­شوند به ۳۵۰۰ عدد می­رسند.

روش دیگری که وجود دارد کاشت مو به روش SUT می­باشد. این روش برگرفته از روش FIT می­باشد اما کار برداشت گرافت­ها با دستگاه انجام می­شود. تعداد گرافت­ هایی که کاشته می­شوند در این روش تا ۴ هزار عدد می رسد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی علم پزشکی نیز در حال تغییر و پیشرفت روزافزون می­باشد و یکی از مهم­ترین این تغییرات ربات تمام اتوماتیک کاشت موی ARTAS است. این روش مدرن­ترین روش کاشت مو می­باشد. در این روش تمامی مراحل یک جراحی کاشت مو بدون دخالت دست و تماما به وسیله دستگاه اتوماتیک ARTAS انجام می­شود. این ربات با شناسایی گرافت­ های مناسب­تر آن­ها را برداشته و با طراحی یک خط رویش مجدد برای موها آن­ها را می­کارد. گرافت­ هایی که ربات ARTAS در یک جلسه کاشت مو می­کارد به ۶ هزار گرافت می­رسد.

همه چیز در مورد کاشت مو

عوارض کاشت مو

هر عمل جراحی عوارضی هرچند خفیف را داراست و عمل کاشت مو هم از این قاعده مستثنا نیست و عوارضی دارد.

قرمزی پوست سر: زخم­هایی که بر روی سر ایجاد می­شود، می­تواند علت قرمزی پوست سر بعد از عمل کاشت مو باشد. جوش بعد از کاشت مو: ایجاد جوش­ تا یک هفته بعد از کاشت در نقاط برداشت و کاشت گرافت­ ها می­تواند کاملا طبیعی باشد. خارش سر بعد از کاشت: به دلیل پیوند گرافت­ها از قسمتی دیگر به جلوی سر، خارش یک واکنش طبیعی پوست سر به این مسئله است. پوسته شدن سر: هنگامی که در محل کاشت مو خشکی صورت بگیرد احتمال پوسته شدن سر وجود دارد که می­توان با شستشوی مناسب این مشکل را از رفع کرد. دلمه­ های بعد از کاشت: در قسمتی­های از سر که کاشت مو صورت گرفته، دلمه­ هایی به وجود می­آید که با مرطوب نگه داشتن سر می­توان آن­ها را از بین برد. ورم بعد از کاشت: داروهایی که برای بی­حسی موضعی در حین عمل کاشت مو تزریق می­شود باعث ایجاد ورم در ناحیه پیشانی و چشم ها، حدود ۲۴ ساعت بعد از کاشت می­شود.

همه چیز در مورد کاشت مو

کلینیک کاشت مو معتبر

برای انجام عمل کاشت مو باید به دنبال پیدا کردن بهترین مرکز کاشت مو که دارای متخصصین باتجربه است، باشید. برای این کار مراجعه به کلینیک­ ها و مشاهده کلینیک از نزدیک توصیه می­شود.

داشتن مجوز معتبر از ویژگی­ های یک کلینیک مورد اطمینان است. همچنین برای اطمینان بیشتر از شرایط محیطی و بهداشتی کلینیک و انجام مشاوره کاشت مو مراجعه حضوری می­تواند خیال شما را بابت این مسائل راحت کند.

کلینیک خانه سفید دارای تیم­ تخصصی و مجرب جراحی کاشت مو با سابقه درخشان در این زمینه است، همچنین دارای اتاق­ های عمل مجهز به پیشرفته­ ترین تجهیزات و با شرایط کاملا استریل و بهداشتی است. کلینیک خانه سفید هر آنچه که شما از یک عمل کاشت موی موفق انتظار دارید را برای شما به ارمغان می­ آورد.

در هنگام مشاوره کاشت مو، سر شما توسط پزشک متخصص بررسی و معاینه می­­شود و باتوجه به شرایط، اطلاعاتی در مورد روش مناسب کاشت مو برای شما و همچنین هزینه­ ی قطعی و توصیه­ هایی برای انجام عمل، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

کلینیک تخصصی پوست و مو خانه سفید با ۱۵ سال سابقه و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان

آدرس : تهران ، جردن ، خیابان دستگردی غربی (ظفر) ، پلاک ۳۲۱ تلفن ویژه: ۰۲۱۵۴۵۰۳ مشاوره آنلاین در تلگرام و واتساپ: ۲۷۳۱ ۲۲۵ ۰۹۱۲
امتیاز شما به این مطلب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تناسب اندام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان