ظرفیت سردخانه های مراغه 238 هزار تن است


ظرفیت سردخانه های مراغه 238 هزار تن است

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به ظرفیت بالای صنایع تبدیلی این شهرستان گفت: در حال حاضر ظرفیت سردخانه های نگهداری محصولات باغی در این شهرستان به بیش از 238 هزار تن رسیده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از سردخانه کوه یخ مراغه افزود: با توجه به تولیدات باغی و کشاورزی گوناگون در مراغه، 61 سردخانه در این شهرستان فعال است.
وی با تاکید بر حمایت دولت از صنایع تبدیلی کشاورزی ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد توسعه زنجیره سردخانه ها از جمله بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان و منطقه خواهیم بود.
وی با اشاره به راه اندازی سردخانه کوه یخ گفت: این واحد توسط حیدر محمدی آغاجری با ظرفیت نگهداری پنج هزار تن در طول کمتر از یک سال ساخته شده است.
وی افزود: برای ساخت این سردخانه هفت میلیارد تومان هزینه شده که پنج میلیارد تومان آن آورده شخصی و دو میلیارد تومان آن نیز تسهیلات بانکی از محل اشتغال فراگیر تامین شده است.
کریمی اصل با اشاره به اشتغال زایی این طرح اضافه کرد: با بهره برداری از این سردخانه، زمینه اشتغال برای 12 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و 25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی