مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله 5.2 ریشتری در منطقه لافت موجب مصدومیت دو نفر در بندر پهل شده و برخی ساختمان های قدیمی در بندر پهل ترک خورده و قسمتی از دیوارهای قدیمی خانه ها نیز فرو ریخته است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا صفا ایسینی افزود: زمین لرزه ساعتی پیش لافت، موجب مصدومیت دو نفر در بندر پهل شده و برخی ساختمان های قدیمی در بندر پهل ترک خورده و قسمتی از دیوارهای قدیمی خانه ها نیز فرو ریخته است.

وی گفت: پس از وقوع زلزله 5.2 ریشتری در منطقه لافت نیز تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر هرمزگان و نیروهای امدادی در منطقه مستر و در حال ارزیابی این زلزله هستند.

وی با بیان اینکه خسارت ها تاکنون تنها به ترک خوردگی برخی منازل در بندر پهل و لافت ختم می شود و خسارت جانی نیز گزارش نشده است، تصریح کرد: هم اکنون تیم های ارزیاب این جمعیت در حال بررسی خسارت ها هستند.

صفا ایسینی تصریح کرد: ترک خوردگی اسلکه بندر لافت امری طبیعی است زیرا بر روی منطقه گسل قرار داشته فعالیت اسکله همچنان برقرار است.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پایان با بیان اینکه به دلیل پیش بینی بارندگی طی روزهای اخیر و حضور گردشگران تیم های امدادی در آمادگی کامل به سر می بردند، خاطرنشان کرد: مشکل قطعی برق در برخی مناطق شهرستان قشم برطرف و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.