تشکیل ائتلاف سیاسی مخالف سعودی ضد« بن سلمان»


تشکیل ائتلاف سیاسی مخالف سعودی ضد« بن سلمان»

یک شاهزاده سعودی از تشکیل یک ائتلاف سیاسی مخالف عربستان در خارج ضد «بن سلمان» در ماه مارس آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده سعودی در صفحه توئیتر خود، نوشت: ائتلاف سیاسی مخالف عربستانی در خارج با نام « جنبش آزادی برای پسران شبه جزیره عربستان» در ماه مارس آتی با هدف آزادی ملت عربستان از ظلم و زور مقامات سعودی راه اندازی می شود.

خالد بن فرحان در صفحه خود نوشت: ما درصدد ایجاد یک حرکت سیاسی مخالف هستیم. ماه آینده این حرکت سیاسی را ایجاد می کنیم و کمک به دختران و پسران عربستانی برای دستیابی به پناهندگی سیاسی در اروپا از جمله این اهداف است.

این شاهزاده سعودی گفت: این حرکت سیاسی همچنین توقف جنگ و تجاوز وحشیانه به یمن، سوریه و لیبی، تقویت پایه های روابط برادرانه بین همه کشورهای عربی و تاکید بر هویت عربی کشورهای جزیره العرب دنبال را می کند.

وی در صفحه خود نوشته است که برپایی نظام سیاسی که به ملت امکان مشارکت حقیقی در قدرت و ثروت در عربستان را بدهد، تدورین قانون مدنی آزاد برپایه مساوات کامل بین شهروندان و عدم تبعیض بین آنها براساس دین یا مذهب بدون توجه به نژاد یا رنگ و جنس از جمله اهداف این حرکت سیاسی است.

این حرکت سیاسی همچنین خواهان آزادی فوری همه زندانیانی است که به دلیل سیاسی یا فکری یا دینی یا نژادپرستانه در زندان های عربستان هستند.

این ائتلاف عربستانی جدید، دومین ائتلاف در نوع خود در کمتر از یکسال است. به طوری که پیش از این، در نوامبر گذشته یک ائتلاف عربستان با نام «ائتلاف متحدان به منظور حکمرانی خوب» از شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز آل سعود» خواست تا زمام حکومت در عربستان را در دوره انتقالی برعهده بگیرد.

این ائتلاف مخالف متشکل از شش حرکت سیاسی و هفت مستقل از جمله «خالد بن فرحان» است.

شاهزاده خالد بن فرحان پیش از این در گفتگو با خلیج آنلاین نسبت به آینده عربستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که تغییر در این کشور ایجاد خواهد شد.

شاهزاده خالد بن فرحان آل سعود در سال 2007 عربستان را ترک کرد و در سال 2013 در آلمان پناهندگی سیاسی گرفت؛ وی چندی پیش در مصاحبه با دویچه وله گفت که سلمان بن عبدالعزیز از قدرت کناره گیری کند و شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» را به عنوان ولیعهد انتخاب کند که از مقبولیت مردمی برخوردار است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس