تماشا کنید: اجرای بازی‌های جدید با رزولوشن 8K با استفاده از کارت گرافیک AMD Radeon VII


تماشا کنید: اجرای بازی‌های جدید با رزولوشن 8K با استفاده از کارت گرافیک AMD Radeon VII

این روزها بازار کارت گرافیک جدید شرکت AMD با اسم Radeon VII بسیار داغ است. Radeon VII اولین کارت گرافیکی دنیا است که از فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده می‌کند. حال به تازگی یک کاربر که موفق به خرید این کارت گرافیک کمیاب شده است، بازی‌های Crysis 3 ،Battlefield 5 و هشت بازی دیگر را با رزولوشن 8K و تنظیمات گرافیکی بالا بر روی این کارت گرافیک اجرا...

این روزها بازار کارت گرافیک جدید شرکت AMD با اسم Radeon VII بسیار داغ است. Radeon VII اولین کارت گرافیکی دنیا است که از فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده می‌کند. حال به تازگی یک کاربر که موفق به خرید این کارت گرافیک کمیاب شده است، بازی‌های Crysis 3 ،Battlefield 5 و هشت بازی دیگر را با رزولوشن 8K و تنظیمات گرافیکی بالا بر روی این کارت گرافیک اجرا کرده است.

این کارت گرافیک قدرتمند به لطف استفاده از 16 گیگابایت حافظه VRAM از نوع HBM2 می‌تواند تمام بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا بر روی رزولوشن 8K اجرا کند. البته این کارت گرافیک قدرت لازم برای ارائه نرخ فریم بالا در رزولوشن 8K را ندارد؛ در واقع هیچ کارت گرافیکی در حال حاضر توانایی ارائه رزولوشن 8K با نرخ 60 فریم را ندارد. کارت گرافیک Radeon VII می‌تواند بازی‌های جدید را با رزولوشن 8K بر روی تنظیمات High با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا کند که این ارقام برای این کارت گرافیک بسیار شگفت انگیز است.

در ویدئو منتشر شده کارت گرافیک Radeon VII بازی‌های جدید با رزولوشن 8K و تنظیمات High اجرا کرده است و در نهایت این کارت گرافیک موفق شده تا بازی‌های Assassin’s Creed Odyssey با نرخ فریم 20-27، Crysis 3 با نرخ فریم 29-35 و Resident Evil 2 Remake را با نرخ فریم 20-30 اجرا کند؛ برای مشاهده نتایج بازی‌های دیگر در این تست می‌توانید ویدئو زیر را تماشا کنید.

اگر به یاد داشته باشید، در سال‌های اخیر اکثر کارت گرافیک‌ها بازی‌ها را با رزولوشن 4K به همین شکل اجرا می‌کردند و در حال حاضر کارت گرافیک‌های جدید دنیای 4k را پشت سر گذاشته و در حال حرکت به سمت رزولوشن 8K هستند. بدون شک نسل بعدی کارت گرافیک‌های AMD و انویدیا می‌توانند بازی‌ها را به راحتی بر روی رزولوشن 8K اجرا کنند و این رزولوشن دیگر برای گیمرها یک رویا دست نیافتنی نخواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که با پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای سخت افزار، نسل بعدی کنسول‌های گیمینگ بتوانند بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا بر روی رزولوشن 4K با نرخ فریم 60 اجرا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)