نماینده مسلمان از نقش مشکل ساز لابی ها در سیاست آمریکا انتقاد کرد


نماینده مسلمان از نقش مشکل ساز لابی ها در سیاست آمریکا انتقاد کرد

تهران - ایرنا - «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا که به دلیل انتقاد از نفوذ لابی گران در سیاست ایالات متحده مورد هجمه قرار گرفته بود، بار دیگر از «نقش مشکل ساز» لابی ها انتقاد کرد.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، «گلن گرینوالد» خبرنگار غربی در توئیتی نوشته بود: «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا تهدید کرده «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» را به دلیل انتقاد از اسرائیل مجازات می کند. عجیب است که رهبران سیاسی آمریکا چقدر زمان صرف می کنند تا از یک کشور خارجی (رژیم صهیونیستی) دفاع کنند حتی اگر دفاع آنها به معنای حمله به آزادی بیان آمریکایی ها باشد.
ایلهان عمر نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا روز یکشنبه این توئیت را بازنشر کرده و نوشته بود: «این به خاطر بنجامین هاست.» در زبان عامیانه آمریکایی ها به اسکناس های یکصد دلاری که تصویر «بنجامین فرانکلین» از بنیانگذاران آمریکا روی آن قرار دارد، بنجامین گفته می شود. منظور ایلهان عمر از بنجامین در این توئیت پول بود. اما لابی های صهیونیستی وی را متهم به یهودستیزی کردند.
به گزارش هیل، وی همچنین به این نکته پرداخته بود که لابی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) به سیاستمداران آمریکایی پول می دهد تا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.
این نماینده مسلمان روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به انتقادها در بیانیه ای با بیان اینکه «هرگز قصدم این نبود که مردم حوزه انتخابیه ام یا یهودیان آمریکایی را برنجانم» اظهار داشت: دوباره بر نقش مشکل ساز لابی گران در سیاست ما تاکید می کنم، خواه آیپک و «ان.آر.ای» (انجمن ملی سلاح) باشد یا صنعت سوخت فسیلی.
رهبران حزب جمهوریخواه در واکنش به توئیت روز یکشنبه ایلهان عمر خواستار برکناری وی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شده بودند. برخی نمایندگان دموکرات نیز علیه وی موضع گرفته بودند.
شبک**9423**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق