عملکرد کند آمبولانس‌های یزد در پی بارش باران/ تعطیلی برخی مدارس استان


عملکرد کند آمبولانس‌های یزد در پی بارش باران/ تعطیلی برخی مدارس استان

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد با اشاره به این که بارندگی‌های اخیر عملکرد آمبولانس‌ها را به لحاظ سرعت عمل برای رسیدن بر بالین بیمار، کند کرده است.

احمد دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص اظهار کرد: وضعیت کنونی سرعت رسیدن نیروهای اورژانس به بالین بیماران و حادثه‌دیدگان که در گذشته کمتر از ۱۵ دقیقه بوده، در شرایط بارندگی‌های دیروز و امروز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه به دنبال بارش‌ها و آب‌گرفتگی‌های اخیر تاکنون حادثه خاصی در شهر یزد اتفاق نیفتاده است هر چند که این وضعیت همانطور که گفته شده بر عملکرد آمبولنس‌ها تأثیر گذاشته است.

دهقان با بیان این که تنها واقعه روی داده در این شرایط، تأخیر در رسیدن نیروهای اورژانس به یک خانم باردار در منطقه‌ی ییلاقی سخوید به دلیل ترافیک متأثر از شرایط جوی بود که خوشبختانه اتفاق خاصی را نیز به دنبال نداشت.

وی در ادامه نیز با بیان این که متأسفانه قاتل خاموش همچنان قربانی می‌گیرد، از فوت یک مرد ۵۰ ساله تفتی به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به تازگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ مورد مسمومیت با این گاز در استان اتفاق افتاده که ۱۸ مورد از مصدومان از طریق اورژانس به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

این مسئول با بیان این که درمان ۱۶ مورد از این مسمومیت به صورت سرپایی انجام شده است، تصریح کرد: تعدادی از مرگ و میرهای ناشی از این حوادث در حوزه‌ی پیش بیمارستانی اتفاق افتاده لذا آماری در این رابطه نداریم.

آموزش و پرورش استان یزد در پی بارندگی‌های اخیر و افزایش برودت هوا، برخی مدارس را تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به ادامه بارندگی و آب گرفتگی معابر و برای حفظ سلامتی دانش آموزان برخی از مدارس ابتدایی استان تعطیل هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده، کلیه مدارس مقطع ابتدایی شهری و روستایی شهرستان بافق و به علت بارش برف، سرما و یخ زدگی سطح جاده‌ها، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه دهستان‌های بنادکوک، سخوید، زردین و شهر نیر گاریزات و کهدوئیه و مناطق روستایی شهرستان مهریز، دهستان تنگ چنار، منشاد، بنادک سادات، ارنان، علی آباد چهل گزی، سرو، کردآباد، احمدآباد، در تمامی مقاطع سه شنبه مورخ ۹۷.۱۱.۲۳ تعطیل اعلام می‌شود.

همچنین تمام مدارس ابتدایی شهرستان ابرکوه هم تعطیل اعلام شد و با عنایت به بارش فزاینده و برودت هوا و یخ زدگی اکثر معابر و در راستای حفظ سلامت دانش آموزان، تمامی مدارس سه مقطع پیشکوه (علی آباد، نصرآباد و سانیج) و میانکوه (دهبالا و طزرجان) تعطیل اعلام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در اطلاعیه جدید اعلام کرده به علت بارش نزولات آسمانی، برودت هوا و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر تمامی مدارس شیفت عصر شهر یزد تعطیل می‌شوند.

همچنین در اطلاعیه آموزش و پرورش استان آمده که تمامی مدارس بخش آسفیج و دهستان بنستان و مدارس زارکوییه و سنجدک و همچنین دانش آموزان شبانه روزی در تمای مقاطع ابتدایی و متوسطه در شهرستان بهاباد امروز تعطیل هستند.

مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی بخش مروست، همه مدارس شهری و روستایی شهرستان مهریز، تمامی مدارس ابتدایی شهرستان ابرکوه و تمامی مدارس شهر نیر هم بر اساس این اطلاعیه تعطیل اعلام شدند.

آموزش و پرورش استان یزد مدارس ابتدایی و متوسطه دهستان‌های بنادکوک، سخوید و زردین، دهستان تنگ چنار، منشاد، بنادک سادات، ارنان، علی آباد چهل گزی، سرو کردآباد، احمدآباد،، کلیه مدارس مقطع ابتدایی شهری و روستایی شهرستان بافق و تمامی مدارس سه مقطع پیشکوه (علی آباد، نصرآباد و سانیج) و میانکوه (دهبالا و طزرجان) را هم تعطیل اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات به دست آمده از نقشه‌های همدیدی اداره کل هواشناسی، با اشاره به میزان بارندگی ۴۸ ساعته گذشته، برای روزهای آینده استان یزد بارندگی (رگبار باران با احتمال رعد و برق، ارتفاعات برف)، مه آلودگی، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما تا صبح روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه پیش‌بینی می‌شود.

در ۴۸ ساعته گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۷۰ میلی متر از منشاد در شهرستان مهریز و کمترین میزان از مزرعه میرهای شهرستان اردکان با پنج میلی‌متر گزارش شده است.

بارش برف از دیگر اتفاقات جوی دو روز گذشته استان یزد بوده که طبق اطلاعات بدست آمده تاکنون بیشترین میزان بارش برف با ۲۵ سانتی متر مربوط به مناطق علی‌آباد و سلطانب سانیچ در شهرستان تفت است. کهدویه تفت هم با ۲.۵ سانتی متر بارش برف کمترین میزان بارش این نعمت الهی را طی دور روز گذشته به خود اختصاص داده است.

دمای هوای امروز ۲۳ بهمن شهر یزد سه درجه سانتی گراد همراه با وزش باد نسبتاً شدید از شمال غرب کشور و رطوبت نسبی ۹۳ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان