رئیس فدراسیون شنا: حضور مربی کروات در تیم ملی شنا ممکن نیست


رئیس فدراسیون شنا: حضور مربی کروات در تیم ملی شنا ممکن نیست
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: حضور 'پرو کوتِروویچ'(مربی کروات) در تیم ملی شنا ممکن نیست و برای تیم ملی شیرجه با چین و کره‌شمالی در حال مذاکره هستیم.

محسن رضوانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برگزاری کلینیک تخصصی دوره‌های آموزشی مربیان شنا زیر نظر "پرو کوتروویچ" کروات توضیح داد: خوشبختانه توانستیم این کلاس‌ها را به خوبی برگزار کنیم که بازتاب خوبی را هم در بین مربیان داشت. این موضوع را از خودم نمی‌گویم چون وقتی از افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها سوال پرسیدم همگی از سطح کلاس‌ها راضی بودند. همچنین قصد داریم با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد همکاری بلند مدتی را در رده جوانان و نوجوانان با کشور کرواسی داشته باشیم و در آینده‌ای نه چندان دور هم یک مربی مقیم کروات را در کشور خواهیم داشت تا در این زمینه با استفاده از تجربه او و همکاری مربیان داخلی استفاده لازم را داشته باشیم.

او در ادامه افزود: همانطور که آقای "کارلو موریسلاو" دبیر کرواسی (از قهرمانان اسبق شنای جهان) در جلسه گفت، رشته شنا برای رسیدن به موفقیت رمز و رازی ندارد و فقط با کار و کار می‌توان در این رشته به موفقیت رسید. او کار کردن در شنا را مثل کسی دانست که در معدن کار می‌کند. باز هم وقتی با آقای شهنازی دیدار داشتیم او گفت: کشوری را می‌توانیم صاحب اقتدار در ورزش بدانیم که در رشته پایه دوومیدانی و شنا صاحب مدال باشد. امیدوارم با توجه به این موضوع ما نیز بتوانیم در چنین رشته‌هایی به موفقیت برسیم.

رضوانی در ادامه خاطرنشان کرد: جا دارد از حمایت آقای صالحی امیری تشکر کنم چون این هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون کرواسی طی سفر من با او به این کشور به وجود آمد، همچنین از سفیر ایران در کرواسی دکتر صادق نیز ممنونم که برای به بار نشستن هدف ما تلاش و کمک خیلی زیادی کردند. امیدوارم این کار را با فدراسیون کرواسی به صورت بلند مدت پیش ببریم، شکل مدیریت شنای ما نیز طی ۵ تا ۶ ماه گذشته تغییر کرده و اگر این مسیر ۴ سال طی شود در شنا به موفقیت می‌رسیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا شخص "پرو کوتروویچ" از گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم‌های ملی شنای ایران است یا نه؟ توضیح داد: مسلماً آقای " کوتروویچ" نمی‌تواند در ایران حاضر شود چون او در دنیای شنا انسان پر مشغله‌ای است ولی، قطعاً به عنوان مشاور کنار ما حضور خواهد داشت و یک مربی که مورد تأیید او باشد را در ایران خواهیم داشت.

او همچنین در پاسخ به این سوال، چرا ترافیک مسابقات فدراسیون شنا تنها در سه ماه آخر سال زیاد است و این مسابقات در طول سال پیگیری نمی‌شود؟ اظهار کرد: این نقد را قبول دارم که به کم کاری همکاران ما برمی‌گردد و باید برای سال‌های بعد تعدادی از مسابقات خود را به اواسط سال منتقل کنیم اما، به نظرم بهتر است با این دید به چنین موضوعی نگاه کنیم که فدراسیون شنا چه فدراسیون پر کار و چقدر فعال است.

همچنین به دلیل اینکه سه ماه اول سال و خرداد ماه زمان امتحانات است در بهترین حالت ما می‌توانیم ملی‌پوشان را جمع کنیم که تیم‌های ملی ما در سه ماه اول سال فعال هستند. قبول دارم که یکسری از مسابقات را باید زودتر برگزار کنیم اما این موضوع با توجه به دلایل گفته شده در خصوص مسابقاتی که الآن برگزار می‌شود صدق نمی‌کند. با این وجود اگر می‌خواهیم اتفاق بزرگی را در این رشته‌ها رقم بزنیم باید متفاوت به این رشته‌ها نگاه کنیم که من همیشه این موضوع را مطرح کرده‌ام.

رضوانی در پاسخ به این سوال که چرا همچنان خبری از مربی خارجی تیم ملی شیرجه نیست؟ توضیح داد: اینطورنیست که هیچ فعالیتی در این حوزه صورت نگیرد چون ما در شیرجه هم به دانش مربی خارجی نیاز داریم. در حال حاضر نیز ملی‌پوشان ما تمرینات خود را در شهرهایی که همیشه صاحب شیرجه‌رو بوده‌اند پیگیری می‌کنند. در تبریز و تهران هم برای اولین بار استخرهای تخصصی شیرجه با حضور وزیر ورزش سلطانی‌فر افتتاح شد که اتفاق بزرگی بود، اما وقتی می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم باید ابتدا خواسته‌های خود را مشخص کنیم. در مورد جذب مربی خارجی هم با کشورهای چین و کره شمالی صحبت کرده‌ایم اما باید ببینیم چگونه می‌توان این موضوع را مدیریت کرد.

سال آینده مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود که محسن رضوانی در خصوص برنامه‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای سال آینده توضیح داد: من برای شیرجه شانسی را متصور نمی‌شوم که بخواهد صد درصد سهمیه المپیک بگیرد ولی تلاش خودمان را می‌کنیم. برنامه راهبردی کمیته فنی ما نیز روی پایه‌ها است تا اردویی را در چین بگذاریم چون همانطور که می‌دانید چین در دنیای شیرجه متفاوت از همه کشورها است. در شنا هم برای رده بزرگسالان و نوجوانان چشم اندازهایی داریم که ان‌شاءالله با همین هماهنگی و ساختاری که درست می‌کنیم حرکت رو به جلو را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان، درباره سطح مسابقات لیگ‌برتر واترپلو نیز توضیح داد: باید صادق باشیم و قبول کنیم که کیفیت لیگ واترپلوی ما همین است چون تعداد بازیکنان ما برای لیگ بزرگسالان همین اندازه است. اما خبر خوشی که وجود دارد، ما برای اولین بار ۲۵ بازیکن تیم زیر ۱۷ سال را داریم که در لیگ برتر و پایه بازی می‌کنند، این مسئله نوید می‌دهد که در سال‌های بعد بازیکنان بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود هفت سال قبل در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قراردادی ۳۵ هزار دلاری با "پروکوتروویچ" مربی کروات شنا بسته شده است که تا کنون حتی ۱۰ درصد این مبلغ هم به این مربی پرداخت نشده است. با تلاش‌هایی که صورت گرفته از شکایت این مربی به فدراسیون ایران جلوگیری شده است اما طبق اخبار موجود این مبلغ باید به طور کامل پرداخت شود. با توجه به این موضوع باید دید این مسئله به کجا خواهد رسید و با نزدیک شدن روابط فدراسیون‌های شنای دو کشور ایران و کرواسی این مشکل چگونه برطرف خواهد شد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...