فارغ التحصیلان ما مهارت های زندگی را ندارند


فارغ التحصیلان ما مهارت های زندگی را ندارند

رجبی گفت: باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که مسایل شهروندی را دریابند اما فارغ التحصیلان ما مهارت های زندگی را بلد نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد رجبی» در نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی بعد از انقلاب که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: در ایران هر کسی مدرک دکتری می گیرد، می تواند استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی شود.

رییس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: بنده در آلمان بودم، افرادی که مدرک دکتری دریافت می کردند باید دوره پروفسوری را می گذراندند تا می توانستند مجوز تدریس در دانشگاه ها را پیدا کنند اما در ایران تنها با مدرک می توان وارد آموزش و پرورش و وزارت علوم شد که این یک نقص است.

رجبی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش تربیت شهروندی است که مسایل شهروندی را دریابد و در زندگی خود به کار گیرد، بیان کرد: دانش آموزان ما برای دانشگاه رفتن تربیت می شود مگر چند درصد از طریق دانشگاه به موفقیت می رسند؟

وی تاکید کرد: باید شهروندی را تربیت کرد که در جامعه زندگی کند، باید ببینیم شهروندان ما برای زندگی به چه چیزهایی نیاز دارند و در آن راستا حرکت کنیم.

رییس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: باید فکر کنیم چگونه می توانیم دانش آموزان را تربیت کنیم که پس از فارغ التحصیلی روی پای خود بایستند. در حال حاضر دانشجوی دکترای ما هنگامی که فارغ التحصیل می شود مهارت های زندگی را ندارند، نمی دانند هنگامی که در خیابان با مشکلی مواجه شدند به کجا مراجعه یا شکایت کنند.

وی بیان کرد: بنده در شورای معاونین پیشنهادی را مطرح کردم که به شدت مورد مخالفت قرار گرفت، پیشنهاد این بود که افراد برای هر چیزی که در جامعه نیاز است یک دوره آموزشی بگذرانند.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش