بازیگر «جنگ ستارگان» ترامپ را تقبیح کرد


بازیگر «جنگ ستارگان» ترامپ را تقبیح کرد

هریسون فورد در اجلاس سران حکومت‌های جهان در دوبی از عملکرد رئیس جمهور کشورش (ترامپ) در حوزه محیط زیست انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر: هریسون فورد در اجلاس سران حکومت‌های جهان در دوبی از عملکرد رئیس جمهور کشورش (ترامپ) در حوزه محیط زیست انتقاد کرد.

به گزارش گاردین، هریسون فورد در سخنرانی خود که روز سه‌شنبه در روز پایانی اجلاس سران حکومت‌های جهان ایراد کرد، کسانی که علوم را بدنام می‌کنند و تهدید تغییرات آب و هوایی را نادیده می‌گیرند، تقبیح کرد.

بازیگر ۷۶ ساله که بیش از همه برای ایفای نقش در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شناخته می‌شود با تاکید بر اهمیت دانش درباره تاثیرات تغییرات آب و هوایی در جهان سخنانی ایراد کرد.

این بازیگر سرشناس در عین حال که از ترامپ نام نبرد، اما گفت: در سراسر جهان، عناصر رهبری- از جمله در کشور خود من- برای حفظ سهم خود در شرایط فعلی، به انکار یا نادیده گرفتن علم می‌پردازند، اما آن‌ها در سوی نادرست تاریخ ایستاده‌اند.

ترامپ همواره خطر تغییرات آب و هوایی را رد کرده و به تازگی با کاهش دما و هوای زمستانی در توییتر شوخی کرده است. وی همواره از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده تا بگوید تغییرات آب و هوایی نظریات توطئه‌آمیزی هستند که چین آن‌ها را اختراع کرده است.

فورد در دوبی افزود: ما با این مساله روبه‌رو هستیم، آنچه من به آن باور دارم این است که ما امروز با بزرگ‌ترین بحران اخلاقی زمان روبه‌رو هستیم. آن‌هایی که کمترین مسئول ویرانی طبیعت هستند، بیشترین عواقب این مسایل را متحمل می‌شوند.

وی در سخنانش تاکید کرد سیاستمداران برای شکل دادن به سیاست‌های خود باید بر علم صحیح تکیه کنند.

وی افزود: ما اکنون بیش از همیشه به طبیعت نیاز داریم، زیرا طبیعت به مردم نیاز ندارد، این مردم هستند که به طبیعت نیاز دارند.

جدیدترین حمله ترامپ به مساله تغییرات آب و هوایی روز یکشنبه رخ داد که به امی کلوبوچار کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها در این زمینه حمله کرد و در توییت نوشت: او در انتهای سخنرانی‌اش شبیه یک آدم برفی شده بود!

فورد مدت‌هاست که از تلاش برای حفظ محیط زیست حمایت می‌کند. پیش از این که او برای سخنرانی روی صحنه حاضر شود، میزبان‌های اماراتی ویدیویی با صدای وی درباره حفاظت بین‌المللی و اهمیت حمایت از اقیانوس با عنوان «طبیعت دارد حرف می‌زند» پخش کردند.

فورد در این ویدیو می‌گوید: یک راه یا راه دیگر، هر چیز زندگی که این جاست به من نیاز دارد، من منبع دوام آن هستم.

نشست هفتمین اجلاس سران حکومت‌های جهان در دبی با مشارکت بیش از ۴۰۰۰ نفر از ۱۴۰ کشور، از جمله سران کشورها، وزرا و مقامات برگزار شد تا آینده زمین و وظایف دولت‌ها را دوباره تعریف کنند و تلاش‌های خود را برای شکل گیری آینده بر مبنای نوآوری و علم به راه اندازند.

در این نشست که شامل ۶۰۰ سخنران از سران کشورهای، متفکران، رهبران و نمایندگان و ۳۰ سازمان بین‌المللی بود، ۲۰ گزارش با آخرین ارقام، مطالعات و داده‌ها ارایه شد.

کاخ سفید هنوز واکنشی به سخنان فورد نشان نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403