اسلام حقیقی با زبان هنر به دنیا معرفی شود


اسلام حقیقی با زبان هنر به دنیا معرفی شود

قم- ایرنا- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: هنرمندان با شناخت صحیح مفاهیم اسلام با استفاده از زبان قدرتمند هنر، به دنبال تبیین صحیح این دین الهی در جهان باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی پوستر آیات در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر ضرورت فهم درست مفاهیم اسلامی به ویژه توسط هنرمندان اظهار داشت: قرآن کتاب رحمت می باشد و این درحالی است که گرایش های تکفیری با جمود ذهنی، اسلام را دینی خشن، بدون منطق و متعصبانه معرفی کرده اند.
وی با بیان اینکه خداگرایی و محبت الهی، نفی سایر محبت ها نیست بلکه سایر محبت ها در چارچوب محبت الهی است گفت: متاسفانه روزگار ما، روزگار بدفهمی اسلام است و با وجود گرایش به اسلام در سراسر جهان، نوع اسلامی که در دنیا معرفی می شود، تحریف شده، متحجرانه و بدون منطق است.
واعظی ، قرآن را منبع معرفت دینی و اصلی ترین منبع فرهنگ سازی دانست و گفت: ساحت درونی انسان ها همان بینش ها، ارزش ها و نظام زیباشناسی می باشد که حقیقت انسان را شامل می شود و از آن جایی که فرهنگ با ساحت درونی انسان سر و کار دارد، قرآن بر اصلاح درون انسان ها توجه کرده است.
وی با بیان اینکه هنر فاخر قرآنی باید از نظر معنا و فرم هنرمندانه و مطابق با آموزه های قرآنی باشد افزود: هنرمند قرآنی باید هنرمندانه پیام را اختیار و به مخاطب انتقال دهد که خروجی چنین اثری تولید یک هنر فاخر است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر هنرمند در انتخاب پیام، به پیام های قرآنی که به زیباسازی درون انسان متمرکز و به دنبال اصلاح درون انسان ها است، توجه کند بسیار اثرگذارتر است.
وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن غرور آفرین و مایه افتخار بود.
300 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 53 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه پیدا کرده است.
دراین آیین که با حضور فعالان قرآنی، هنرمندان، فرهیختگان استانی و کشوری و حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت ،از 9 برگزیده جشنواره تجلیل شد.
همچنین تجلیل از خانواده هنرمند سید محمد مرحوم ساجدی از دیگر بخش های این اختتامیه بود.
7404/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی