دیدگاههای نادرست در خصوص ارتباطات غیر کلامی راهنمای تور


دیدگاههای مختلفی در خصوص ارتباطات غیر کلامی نزد افراد وجود دارند . وجود برخی از این دیدگاهها منجر به استباهات قابل توجهی می گردد. از این رو ذکر این دیدگاههای نادرست واجد اهمیت است . این دیدگاهها را می توان فهرست وار به قرار زیر برشمرد: – ارتباطات غیر کلامی بی معنا است . روشن […] نوشته دیدگاههای نادرست در خصوص ارتباطات غیر کلامی راهنمای تور اولین...

دیدگاههای مختلفی در خصوص ارتباطات غیر کلامی نزد افراد وجود دارند . وجود برخی از این دیدگاهها منجر به استباهات قابل توجهی می گردد. از این رو ذکر این دیدگاههای نادرست واجد اهمیت است . این دیدگاهها را می توان فهرست وار به قرار زیر برشمرد:
– ارتباطات غیر کلامی بی معنا است . روشن است که این حد افراطی رد اهمیت ارتباطات غیر کلامی صحیح نمی باشد .
– رفتار غیر کلامی پاسخگوی بیشتر ارتباطات در تعامل های انسانی است . این ایده نیز سوی افراطی دیگر دیدگاه در مورد رفتار غیر کلامی است . در واقع ارتباطات کلامی و عیر کلامی در تعامل با یکدیگر و مکمل یکدیگرند .
– شما می توانید افکار و احساسات یک شخص را مانند یک کتاب خوانید . به دلیل اینکه یک رفتار که از سوی افراد مختلف سر می زند ممکن است دلایل گوناگون داشته باشد , این ایده که با ملاحظه رفتارهای افراد می توان تمام افکار و احساسات افراد را باز شناخت نیز نادرست است .
– اگر شخصی هنگام گفتگو به چشمان شما نگاه نکند , حقیقت را نمی گوید . این آموزه نادرست بیشتر به دوران کودکی افراد باز می گردد . برخی مطالعات امروز نشان می دهد که احتمالا دروغگویان حتی بیشتر از افراد راستگو در چشمان مخاطبان خود می نگرند .
– اگر چه رفتار غیر کلامی هر فرد با دیگری متفاوت است , اما بیشتر رفتارهای غیر کلامی برای همه افراد طبیعی است . در واقع تفاوت های قابل توجهی میان رفتار کلامی افراد در دو جنس مختلف , در سنین مختلف و بین گروههای قومی مختلف وجود دارد .
– رفتار غیر کلامی در موقعیت های مختلف , معانی یکسانی را به نمایش می گذارد . از آنجا که رفتارهای غیر کلامی به تنهایی معنی دار نیست و همانطور که قبلا در ویژگی های آنها ذکر شد در چارچوب زمان و مکان شکل می گیرند , این باور نیز نادرست است .

دیدگاههای نادرست در خصوص ارتباطات غیر کلامی راهنمای تور

با درک و فهم دقیق ویژگی ها و اصول که در عمل مفهومی همه گیر دارند می توان به حدو مرزهای وسیع این حوزه ی علمی , بیشتر و بهتر واقف شد . زمانی که می خواهیم یک ( ارتباط یا رفتار غیر کلامی ) را درک و تفسیر کنیم باید بدانیم که هیچ نشانه ای به تنهایی نمی تواند موجد حجم بسیار زیادی از پیام های منتقل شده باشد . در مقابل حرکات و رفتارهایی نظیر اشاره های اندامی , طرز نشستن و ایستادن , تماس چشمی , حالت های نمایشی تاثیر گذار و… را باید به دقت زیر نظر گذاشت . البته می دانیم که نشانه های غیر کلامی می توانند معانی بسیار متنوع و متفاوتی را خلق کنند .

پربازدیدترین ها:

برگرفته از کتاب فن راهنمایی گشت نوشته آقای محمد زاهدی و آقای ارسلان بلالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...