شاهین طبع: مدعیان زیادی باید در تیم ملی داشته باشیم


شاهین طبع: مدعیان زیادی باید در تیم ملی داشته باشیم

­سرمربی تیم ملی بسکتبال از مدعیان زیاد پست چهار تیم ملی استقبال کرد: باید در همه پست ها، ​مدعیان زیادی داشته باشیم.

شاهین طبع: مدعیان زیادی باید در تیم ملی داشته باشیمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از شکست اردن در نخستین مسابقه تدارکاتی قبل از پنجره ششم انتخابی جام جهانی به خبرنگاران گفت: براساس تمریناتی که داشتیم، روی هم رفته خوب بودیم. شکل بازی را هم عوض کردیم که بازیکنان تیم بیشتر بازی کنند. ۴۸ دقیقه با اردن بازی کردیم و با توجه به این ۴۸ دقیقه، کمی بیشتر گل خوردیم. همچنین با تقسیم تیم برای دو بازی سعی کردیم شرایط همه بازیکنان را بسنجیم.

وی افزود: تیم اردن خیلی خوب بسکتبال بازی می‌کند. دو بازیکن اصلی که به این تیم اضافه شوند، ​تیم با کیفیت و خوبی می‌شود. بازی‌های تدارکاتی به این شکل به نفع تیم ما است که نتیجه تمرینات را ببینیم.

رستم پور با هماهنگی فاصله دارد

شاهین طبع در ارزیابی رستم پور بازیکن ایرانی-آمریکایی بعد از نخستین مسابقه با لباس تیم ملی گفت: مایک به تازگی وارد ایران شده و با بازیکنان ما هنوز آشنا نیست. او در بازی مقابل اردن سعی می‌کرد با بازیکنان دیگر هماهنگ شود، ولی به نظرم هنوز با هماهنگی کمی فاصله دارد. بازی بعد هم او را بازی می‌دهیم و تمریناتی داریم که باید در خلال آن کمی با شرایط اینجا آشنا شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره تجمع فوروارد‌های قدرتی تاکید کرد:​ خوشبختانه بازیکنان زیادی در پست چهار داریم. به نظرم خوب است که مدعی پست‌ها زیاد و بازیکنان برای بازی کردن گرسنه باشند. حضور مدعیان زیاد در تیم ملی باعث ایجاد انگیزه می‌شود. احساس می‌کنم که سوای بحث کیفی، از نظر کمی هم در پست‌های مختلف مثل پیرامونی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ​فارغ از هر موضوعی به نظرم وطن پرستی موضوع خیلی مهمی است. در دنیا هم می‌بینید که بازیکنان برای تیم ملی خود خیلی تلاش می‌کنند. مردم تیم‌های ملی هر رشته‌ای را خیلی دوست دارند. وظیفه داریم تا جای ممکن شرایطی را به وجود بیاوریم که مردم از بازی تیم ملی لذت ببرند.

ژاپن پشتوانه خیلی خوبی دارد

شاهین طبع درباره قطعی شدن غیبت یوتا واتانابه در تیم ملی ژاپن حریف بعدی ایران در انتخابی جام جهانی گفت: ژاپن در هر صورت پشتوانه خیلی خوبی دارد. یکی از بزرگترین نقاط قوتش این است که بازیکن خارجی قدرتمندی هم دارد. همه بازیکنان ژاپن در بازی قبلی به میزبانی این کشور حضور داشتند. ما هم در یک کوارتر ناهماهنگ بازی کردیم و همین کار دستمان داد.

وی افزود: نوع بازی ژاپن به گونه‌ای است که یکنواخت بازی می‌کنند و تفاوتی ندارد که در بازی عقب باشند یا برتری در اختیارشان باشد. در هر صورت با تیم خیلی خوبی روبرو هستیم و امیدوارم ما هم بتوانیم ثبات داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت حامد حدادی توضیح داد: هنوز دقیقا مشخص نیست. ما هم دوست داریم حامد در تیم ملی باشد؛ اما موانع و مشکلاتی هست که باید برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران