تبیین ابعاد شخصیتی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه (ع) در «مسجد قبا»


تبیین ابعاد شخصیتی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه (ع) در «مسجد قبا»

مدیر فرهنگی مسجد قبا خیابان شریعتی از برگزاری سلسله نشست های تبیین ابعاد شخصیتی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه (ع) در این مسجد خبر داد.

«ماشاء الله رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری ویژه برنامه سخنرانی پیرامون ابعاد شخصیتی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه(ع) در مسجد قبا خبر داد و گفت: این ویژه برنامه سخنرانی از امشب تا ۲۷ بهمن ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی دکتر عالمی در این مسجد برپا می شود.

مدیر فرهنگی مسجد قبا خیابان شریعتی اظهار کرد:از جمله فعالیت‌های مهم این مسجد تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در سال 1354، که هم اکنون نیز فعال است ‌و نیز ستاد جهیزیه آن که از سال 1368 برای کمک به نیازمندان برای خرید جهیزیه فعال است.

یادآ ور می شود،مسجد قبا در خیابان شریعتی تهران و در نزدیکی حسینیه ارشاد قرار دارد. این مسجد در سال های دهه پنجاه توسط محمد مفتح بنیانگذاری شد.زمین مسجد قبا در سال ۱۳۳۵ از سوی حاج محمود حسینیان تهرانی با مساحتی حدود ۲۴۰ مترمربع وقف مسجد شد. اما با چند سال وقفه‌ در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد. در سال ۱۳۵۰ اهالی محل به همت شهید حاج تقی طرخانی‌، ۴۰۰ مترمربع از زمین‌های اطراف را به مسجد اضافه کردند. در سال ۱۳۵۳ ، مسجد قُبا به امامت آیت‌الله شهید مفتح به طور رسمی گشایش یافت‌.


مسجد قبا از همان ابتدا به دلیل حضور آیت‌الله مفتح از پایگاه‌های مهم مبارزه علیه رژیم پهلوی بوده است‌. با پایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۸، ۴۵۰۰ مترمربع دیگر به مساحت مسجد اضافه ‌شد. هم اکنون مسجد در سه طبقه دایر است‌. طبقه همکف شبستان مسجد به مساحت ۶۰۰ مترمربع و نیم طبقه بالا نیز مخصوص بانوان است‌.


مسجد توسط مهندس عبدالمجید نقره کار طراحی و ساخته شده است که مدتی هم رییس دانشگاه علم و صنعت بوده است‌. از جمله فعالیت‌های مهم مسجد تأسیس حوزه علمیه خواهران که در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و دروس حوزوی در آن تدریس می‌شود و کتابخانه‌ که در سال ۱۳۵۳ تأسیس و دارای 18 هزار جلد کتاب مذهبی‌، تاریخی و ادبی و ... است‌.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی