نیروهای خدمات شهری بیرجند به حالت آماده باش درآمدند


نیروهای خدمات شهری بیرجند به حالت آماده باش درآمدند

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: با توجه به بارندگی چند روز اخیر، نیروهای کارگری و خدمات شهری این شهرداری در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «همایون شاکری» ظهر امروز (۲۴ بهمن) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مبنی بر بارندگی تا عصر روز جاری، برای جلوگیری از آب افتادگی معابر و خیابان‌ها پس از تشکیل جلسه مشترک با ستاد مدیریت بحران شهرداری اقدامات لازم پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان این حوزه طی دیروز و امروز از دریچه ها و جوی های انتقال آب بازدید کردند تا در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنند.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری با حضور در سطح شهر و بازدید مستمر و کنترل آب‌های سطحی اقدامات لازم را انجام داده و از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به عملکرد مطلوب نیروهای خدمات شهری شهرداری بیرجند، بیان کرد: وجود این نیروها نقش بسزایی در تسهیل عبور و مرور اتومبیل ها به هنگام بارش باران داشت.

شاکری اذعان داشت: نیروهای خدمات شهری در سطح شهر فعال بودند و در هر نقطه ای که مشکلی در زمینه آبگرفتگی بوجود آمده در محل حاضر شده و نسبت به رفع مشکل اقدام نموده اند.

به گفته وی، با هماهنگی های انجام شده تمهیدات لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر و همچنین هدایت آب های سطحی در سطح شهر بیرجند در نظر گرفته شده است که حوزه خدمات شهری، مناطق، موتوری ومدیریت بحران در سطح شهر آماده بوده و هیچ‌گونه آبگرفتگی بوجود نیامد.

وی یادآور شد: از زمانی که بارش باران آغاز شده تاکنون 40 اکیپ خدماتی شامل نیرو و تجهیزات (کف کش، لودر و کمپرسی) در محل نواحی چهارگانه مناطق 1 و 2 شهری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان و رفع موانع، آبگرفتگی ها، بازگشایی معابر، جوبه ها و کانالها اقدامات لازم را انجام دادند.

وی عنوان کرد: شدت بارندگی زیاد و زمان کم موجب برخی آب گرفتگی‌ها شد ولی هیچ مسیری مسدود نشده است.

شاکری تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری های مستمر مبنی بر وجود مشکل در بستر رودخانه آبشار چهارده و مشخص نبودن حریم آن در خارج از محدوده خدمات شهری نیاز است آب منطقه ای نسبت به بازسازی مسیل اقدام کند و در نتیجه آن با توجه به حجم بارندگی و جاری شدن سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها، دیواره های سیل بند موقت حدفاصل خیابان آوینی تا انتهای بهمن آسیب دید که با اقدام به موقع و اعزام دو دستگاه لودر نسبت به ترمیم دیواره اقدام و از ورود آب به معابر جلوگیری به عمل آمد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان