مسجدگردی/ مسجد احمدیه


مسجدگردی/ مسجد احمدیه

مسجد احمدیه با امکانات و محل جغرافیایی مناسبی که دارد مامنی برای مراجعان به این مسجد است.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدگردی» «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

میدان منیریه را که به سمت غرب و چهارراه لشگر برویم بعد از گذشت حدود صد متر به مسجد و حسینیه احمدیه می رسیم که سال ها است میزبان نمازگزاران است.

این مسجد دارای معماری و شیوه طراحی نوینی نسبت به بسیاری از دیگر مساجدی است که در منطقه امیریه و منیریه قرار دارند.

وجود آسانسور و سالن اجتماعات در مسجد احمدیه از جمله امکانات نوین آن است.

این مسجد با داشتن شبستانی بزرگ و برپایی مراسم سخنرانی با موضوعات گوناگون اعم از بیان احکام و دیگر مقولات دینی تقریبا در تمامی روزهای سال، پذیرای مراجعه کنندگان به خود است.

حضور مسجد احمدیه در نزدیکی میدان منیریه فرصت بسیار مناسبی برای کسبه صنف ورزشی فروشی که بورس آن در این میدان و خیابان های منتهی به آن قرا دارد و مراجعه کنندگان به این منطقه مرکزی از شهر تهران است.

"این مسجد در محل مناسبی ساخته شده است من تقریبا هر وقت که از سر کار یا دانشگاه می آیم اگر در موقع اذان در این نزدیکی ها باشم سعی می کنم که حتما به این مسجد مراجعه کنم" این را وحید یکی از نمازگزاران مسجد احمدیه می گوید و ادامه می دهد وقتی یک مسجد تمیز و زیبا باشد این خود یک عاملی برای جذب افراد برای اقامه نماز در آن است.

وحید می گوید "البته در سال های اخیر در بعضی از نقاط شهر مساجدی ساخته شده است که به نظرم موضوع زیبا بودن یک ساختمان را اشتباه متوجه شده اند چون برخی از آن ها به جای ساده و زیبا و شیک بودن بسیار تجلاتی ساخته شده اند که این یک نقص برای آن ها است "

احمد هم از نمازگزاران مسجد احمدیه است از لباس ورزشی که پوشیده است مشخص است که به احتمال زیاد ورزشکار است و حدسم زمانی به یقین تبدیل می شود که با او هم کلام می شوم و می گوید "خیلی وقت ها زمان هایی که از باشگاه می آیم فرصت می کنم که به این مسجد بیایم واقعا وجود یک مسجد مجهز و تمیز با امکانات مناسب مردم، نیاز هر محله ای است به ویژه نقاطی از شهر که مانند میدان منیریه محل مراجعه مردم و حضور آنان برای تهیه لوازم مورد نیازشان است.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا