موج جدید برف و باران ‌در کشور از جمعه‌


موج جدید برف و باران ‌در کشور از جمعه‌
روز جمعه بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال‌ و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد و دامنه های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آ‌رام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است که روز آینده نیز همین شرایط ادامه خواهد داشت، بنابراین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی رخ خواهد داد.

اواخر وقت فردا سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب کشور وارد خواهد شد که سبب ابرناکی و بارش پراکنده برف و باران و در شمال غرب و غرب خواهد شد.

روز جمعه ۹۷/۱۱/۲۶ بارش برف و باران و وزش باد در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال‌ و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، دامنه های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز جمعه بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های ایلام، خوزستان و شمال فارس و ‌بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های بوشهر و غرب یزد، پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه با تقویت این سامانه بارشی گسترده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌غرب سواحل خزر، بخش‌هایی از جنوب،‌شرق و مرکز کشور کشیده شده و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

روز شنبه ۹۷/۱۱/۲۷‌ بارش باران و برف در استان‌های خراسان‌ شمالی و خراسان رضوی، بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در جنوب لرستان، ‌استان‌های چهارمحال‌ و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، غرب کرمان، بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های بوشهر و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه غرب خلیج فارس مواج است و روز شنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال است و به تدریج از فعالیت آن در نیمه غربی کشور کاسته خواهد شد.

آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه ابری و در برخی ساعات با بارش باران همراه خواهد بود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۴ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین استان و همدان و کرمان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ماه ۹۷) تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری ۱۳۸.۵ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۴۴.۷ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۰۹.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۱۹.۸ میلی‌متر ثبت شده است که بارش سال جاری ۱۵.۶ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیستم سال زراعی ۹۷-۹۸ متعلق به منطقه نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۷۳.۷ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرمترین نقاط در سایر کشور، پارسیان در استان بوشهر به میزان ۲۴.۳ درجه سلسیوس و سردترین منطقه کشور چالدران در استان آذربایجان غربی به میزان منفی ۱۲.۲ درجه سلسیوس بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش