مسعود غفاری فینی، نفر نخست مسابقات سراسری قرآن/ از تشویق های مادر تا حفظ 9 ماهه قرآن


مسعود غفاری فینی، نفر نخست مسابقات سراسری قرآن/ از تشویق های مادر تا حفظ 9 ماهه قرآن

در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات خوبی در جهت ترویج و نشر فرهنگ حفظ و قرائت قرآن کریم داشته است، این موضوع را در پرورش و تربیت قاریان، حافظان، پژوهشگران و فعالان متعدد قرآنی در سطح کشور می توان یافت.

خبرگزاری شبستان-شمال استان اصفهان: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات خوبی در جهت ترویج و نشر فرهنگ حفظ و قرائت قرآن کریم داشته است، این موضوع را در پرورش و تربیت قاریان، حافظان، پژوهشگران و فعالان متعدد قرآنی در سطح کشور می توان یافت. لذا همزمان با چلّه انقلاب مناسب یافتیم برخی چهره های شاخص قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که از برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دامان پاک این میهن اسلامی پرورش یافته اند معرفی کنیم. در بخش قبلی(اینجا)، مصطفی اصفهانیان نفر اول رشته حفظ مسابقات بین المللی قرآن در سال ۹۷ معرفی شد و در این بخش به معرفی یکی دیگر از چهره های شاخص منطقه در عرصه حفظ و مفاهیم قرآن کریم می پردازیم:

«مسعود غفاری فینی» در سال ۱۳۶۷ در فین کاشان به دنیا آمد. در همان اوان کودکی به واسطه مادرش که خود حافظ قرآن کریم بود با حفظ سوره های کوچک قرآن کریم در این عرصه وارد شد. در سن هفت سالگی با تشویق های مادر به کلاس های قرآن که در مسجد جامع فین بزرگ و نهاد قرآن کریم فین که کانون فعال همین مسجد بود رفت.

مسعود با تشویق های استادش حجت‌الاسلام درخشان چندجزء از قرآن کریم را حفظ کرد و بعد در سن ۱۲ سالگی به طرح یکساله ی جامعه القرآن کاشان وارد شد و در مدت ۹ ماه زیر نظر استاد «مجید عربی» حافظ کل قرآن کریم شد. وی پس از موفقیت در حفظ قرآن، تحصیلات خود را در رشته ریاضی فیزیک ادامه داد و پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه شد.

مسعود غفاری فینی، نفر نخست مسابقات سراسری قرآن/ از تشویق های مادر تا حفظ 9 ماهه قرآن

مسعود غفاری هم اکنون علاوه بر لیسانس علوم قرآن و حدیث، در حال تحصیل در سطح سه حوزه علمیه است. همچنین به عنوان کارشناس و مربی در دارالقرآن آموزش و پرورش کاشان و همچنین مدارس این شهرستان به تربیت قرآنی دانش آموزان شهرستان اشتغال دارد.

فعالیت مستمر وی در جلسات قرائت، کلاس های قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام در مساجد، هیآت و کانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج، از وی مربی توانمند قرآنی ساخته است.

مسعود غفاری فینی افتخارات زیادی را هم در عرصه قرآن کریم کسب کرده است که از مهم ترین آن ها در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان معتبرترین مسابقات کشور است که در سال 91 موفق به کسب رتبه ی دوم کشور و در سال 92 موفق به کسب رتبه اول کشور شد.

مسعود غفاری فینی، نفر نخست مسابقات سراسری قرآن/ از تشویق های مادر تا حفظ 9 ماهه قرآن

وی در مسابقات حفظ و تفسیر خانواده های شهدا و ایثارگران هم که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود و همچنین مسابقات حوزه های علمیه چندین مقام کشوری و استانی را به دست آورده است.

مسعود غفاری، زندگی خود را مدیون قرآن کریم می داند و آرامشی را که در سایه ی حفظ قرآن کسب کرده است در هیچ جای دیگر تجربه نکرده است./

پایان پیام/513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»