شاهد بمباران رسانه‌ای درباره فساد مسئولان هستیم/فساد سیستمی به هیچ وجه واقعیت ندارد


شاهد بمباران رسانه‌ای درباره فساد مسئولان هستیم/فساد سیستمی به هیچ وجه واقعیت ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دشمن تلاش دارد با تبلیغات سوء، مسئولان کشور را از چشم مردم بیندازد. متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز آب به آسیاب دشمن ریخته و این فضا را تقویت...

به گزارش خبرگزاری فارس، قاضی ناصر سراج در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی که روز گذشته با حضور مهندس آقازاده استاندار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی رئیس‌کل دادگستری، قاسمی دادستان و اعضای شورای اداری و قضایی استان در محل بازرسی کل استان برگزار شد، با تبریک چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: همان‌طور که جناب استاندار اشاره داشتند، طبق اصل 174 قانون اساسی، وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین است. معمولاً مدیران دوست ندارند که از سوی مرجعی بازخواست شوند.

وی افزود: ولی باید توجه داشت که هدف همه ما یکی است؛ وظیفه من بازرسی، وظیفه شما اجرایی و وظیفه دادگستری، کار قضایی است و هر کدام باید تلاش کنیم کار خود را به نحو احسن انجام دهیم و جمع این کارها در راستای پیشبرد اهداف نظام است.

شاهد بمباران رسانه‌ای درباره فساد مسئولان هستیم/فساد سیستمی به هیچ وجه واقعیت ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: وظیفه سازمان بازرسی پیشگیری، ضد فسادی و آمبودزمانی است. البته وظیفه آمبودزمانی سازمان بیشتر معطوف به خارج از کشور است تا بتوانیم اقدامات و عملکرد ضدفساد خود را به مجامع بین‌المللی و سایر کشورها ارائه داده و با دیگران تبادل تجربیات داشته باشیم.

وی با ابراز تأسف درباره سطح بالای ادراک فساد در کشور گفت: ادراک فساد در کشور ما بالاتر از میزان واقعی فساد است. همین موضوع سبب شده، سازمان شفافیت بین‌الملل در رتبه‌بندی سالانه خود امتیاز کشور ما را کاهش و همراه با امتیاز کشور روسیه، 28 اعلام کند. البته امتیاز دو سوم کشورهای جهان زیر 50 است. حتی آمریکا نیز امسال از گروه 20 کشور اول دنیا از نظر پاکی خارج شده و سقوط داشته است. البته این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ شاید شاخص‌های سازمان شفافیت بین‌الملل برای رتبه‌بندی کشورها تغییر کرده که دو امتیاز هم از کشور ما کم کرده است.

قاضی سراج با اشاره به دلایل بالا بودن شاخص ادراک فساد در کشور خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع هجمه‌ها و تبلیغات سوء علیه کشور و نظام است. متأسفانه اکنون شاهد موج وسیعی از هجمه رسانه‌های ضدانقلاب من جمله ماهواره‌های فارسی‌زبان و شبکه‌های مجازی درباره میزان بالای فساد در کشور هستیم. این در حالی است که شرایط در روسیه که با ما در یک سطح است، وضع متفاوت بوده و هیچ‌کس نمی‌گوید مسئولان ما فاسد هستند؛ اما در ایران شاهد بمباران رسانه‌ای درباره فساد مسئولان هستیم که قطعاً این‌گونه نیست. ممکن است یک درصد پایینی در کشور فساد باشد که پرونده‌های آن‌ها تشکیل و در حال رسیدگی است ولی این‌طور نیست که بگوییم درصد بالایی از مسئولان ما فاسد هستند.

قاضی سراج تأکید کرد: وظیفه همه بخش‌های نظام این است که مانع این تبلیغات وسیع شده و واقعیت را به مردم منعکس کنیم تا باعث کاهش ادراک فساد در جامعه شویم؛ مثلاً درگذشته شاخص ادراک سرقت در جامعه فوق‌العاده بالا بود، به‌نحوی‌که این تصور در جامعه وجود داشت که اگر منزل خود را ساعاتی تنها بگذارند، مورد سرقت قرار می‌گیرد که دیدیم نیروی انتظامی در این زمینه موفق عمل کرده و با استفاده از ابزار تبلیغات، الآن این احساس در جامعه نیست.

وی با اشاره به توطئه دشمن درباره فاسد نشان دادن مسئولان نظام گفت: دشمن تلاش دارد با تبلیغات سوء، مسئولان کشور را از چشم مردم بیندازد. متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز آب به آسیاب دشمن ریخته و این فضا را تقویت می‌کنند. این‌ها چون می‌خواهند همواره در صدر اخبار باشند، مصاحبه‌هایی درباره فساد می‌کنند که واقعیت ندارد. اخیراً یکی از این افراد گفته که فساد سیستمی شده است.

وی افزود: این در حالی است که این موضوع به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد. به عبارتی اگر فساد سیستمی شده باشد باید متوجه کل مسئولین کشور باشد که این طور نیست. این افراد اگر فسادی دیدند، به‌جای آنکه به محاکم قضایی معرفی کنند در شبکه‌های خبری منعکس می‌کنند که قطعاً کار اشتباهی است. چون درصد بالایی از این موضوعات بیشتر فضاسازی‌های جناحی و سیاسی است و واقعیت ندارد.

قاضی سراج با اشاره به اینکه البته ناگفته نماند که سازمان بازرسی کل کشور از کسانی که این مصاحبه‌ها را انجام می‌دهند بازخواست کرده و می‌خواهد تا دلیل و مستندات گفته‌های خود را ارائه کنند تا آن را مورد رسیدگی قرار دهند، گفت: اگر سند و مدرکی برای گفته‌های خود نداشته باشند، به محاکم جهت پیگیری قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر وسط یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم. ولیکن با تمام این فشارها و نیز به‌رغم شرایط جوی نامساعد، امسال در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور بی‌سابقه مردم بودیم. در استان مرکزی همان‌طور که مسئولان استانی گفتند شاهد افزایش 20 درصدی حضور مردم نسبت به سال گذشته بودیم که احتمالاً در همه استان‌ها وضع به همین صورت بوده است.

وی با اشاره به زودگذر بودن شرایط اقتصادی کشور گفت: باید این اطمینان را به مردم بدهیم که شرایط فعلی کشور زودگذر خواهد بود و ازاین‌رو باید مقداری سختی را تحمل‌کنیم، ان‌شاءالله این برهه را نیز همچون برهه‌های گذشته پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: به‌رغم تمامی این فشارها اگر می‌خواهیم استقلال داشته باشیم باید ولو در کوتاه‌مدت، این سختی‌ها را تحمل‌کنیم. باید فراموش نکنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته که سراغ نداریم هیچ نظام مستحکمی در دنیا که دو بحران از بحران‌هایی که ما را تهدید می‌کرد را تحمل کرده باشد. کویت را ببینید که چطور اشغال شد. ولی کشور ما درحالی‌که تنها بود، با دست‌خالی مقابل دشمنی که از سوی تمام قدرت‌های جهانی تجهیز شده بود، ایستاد و توانست آن را بیرون کند.

قاضی سراج اظهارداشت: تنها جنگی که حتی یک متر از خاک خودمان را نداده‌ایم، جنگ هشت‌ساله جهان علیه ایران بود. هم‌زمان با جنگ، از طریق عوامل داخلی خود، 17 هزار شهید از ما گرفتند؛ علاوه بر مسئولان، افراد عادی کوچه و بازار و حتی رزمندگان ما که به مرخصی می‌آمدند را ترور کردند. منافقین تعداد زیادی از اعضای کمیته انقلاب ما را زنده‌به‌گور کردند. در آن شرایط که ما تجربه جنگ را نیز نداشتیم توانستیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: با این شرایط سخت، نظام حفظ شد. قطعاً خدا می‌خواهد آسیبی به این نظام نرسد. امروز دومین روز از دهه پنجم انقلاب است. امروز از لحاظ امنیت در سطح بسیار بالایی قرار داریم. در هیچ کشوری امنیت کشور ما نیست که آن‌هم به خواست خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: چهل سال است با همه فشارها روی پای خود ایستاده‌ایم. بحمدالله وضعیت کشور نسبت به گذشته بهتر است. از نظر معیشتی مردم مخصوصاً طبقه پایین جامعه مشکل دارند که امیدواریم با تمهیداتی که دولت درنظر گرفته و تصمیماتی که در جلسات سران قوا اتخاذ می‌شود، این نگرانی نیز رفع شود. کافی است ما متحد باشیم. مردم نیز همیشه چند قدم از ما مسئولین جلوتر هستند. شما دیدید که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چه جمعیت عظیمی به خیابان‌ها آمدند. البته باید توجه داشته باشیم که مردم به خاطر مسئولین نمی‌آیند. بلکه به خاطر رهبری، اصل نظام و انقلاب می‌آیند.

وی با تأکید بر ریشه‌کن کردن فساد در جامعه گفت: ما انتظار نداریم حتی حیثیت یک مدیر خدشه‌دار شود. چرا که اعتقاد ما بر این است که مدیران سرمایه نظام هستند. امروز که در ابتدای دهه پنجم از انقلاب هستیم، روز کارایی مدیران برای نظام است و وظیفه خود می‌دانیم از مدیران حمایت کرده و آنان را از گزند فساد دور کنیم.

وی افزود: تلاش سازمان بازرسی کل کشور بر این است قبل از آنکه اتفاقی بیفتد مدیر را مطلع کرده و اجازه ندهیم افرادی که دنبال دام گذاشتن برای مدیران هستند، موفق شوند. باید همه همکاری کنید تا اگر مسئول و فردی دچار خطا و لغزش شده باشد، قبل از ورود سازمان، خودتان تذکر بدهید.

شاهد بمباران رسانه‌ای درباره فساد مسئولان هستیم/فساد سیستمی به هیچ وجه واقعیت ندارد

قاضی سراج با اشاره به مشکلات کارگران در استان مرکزی مانند کارگران هپکو و ... گفت: تصمیمات خوبی درباره کارخانه هپکو و کارخانه‌های دیگر که دارای مشکل بودند اتخاذ شد. ان‌شاءالله مشکلات این کارگرها در آینده نزدیک برطرف شود و در آینده مشکل کارگری در استان مرکزی نداشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های حسام عشقی، سیدمهدی تقوی را به‌عنوان بازرس کل استان مرکزی معرفی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403