اگر جرات دارید قبل از انتخابات تصفیه حساب کنید


‎حکومت هم تا دیروز آنهایی را که اسناد مؤثق روابط پنهانى با سازمان‌های استخباراتی کشورهاى همسایه داشتند و دوسیه‌هاى فساد میلیونى دارند را پیش خود نگه‌داشته و به آنها به دید «فرصت» می‌دید. در حالی که آن‌ها همیشه براى حاکمیت‌ملى و تمامیت ارضى...

‎حکومت هم تا دیروز آنهایی را که اسناد مؤثق روابط پنهانى با سازمان‌های استخباراتی کشورهاى همسایه داشتند و دوسیه‌هاى فساد میلیونى دارند را پیش خود نگه‌داشته و به آنها به دید «فرصت» می‌دید. در حالی که آن‌ها همیشه براى حاکمیت‌ملى و تمامیت ارضى و ملت مظلوم افغانستان چالش هستند.

‎اگر حکومت به واقعیت صادق است، تمام دوسیه‌هاى فساد، دزدى، جاسوسى را صرف‌نظر از این‌که به کدام تیم انتخاباتى تعلق دارند و یا هم در کدام موقف هاى حکومتى قبلأ و فعلأ قرار دارند و با مربوط کدام قوم، زبان و تبار می‌شوند را از مجاری قانونی و بی‌طرفانه تحت پیگرد قرار بدهد.

‎آنهایی که با پاکستان معاملات پنهانى و تلفن‌های‌محرمانه داشتند و آن‌های‌که اجازهٔ اعمار صدها کیلومتر دیوار سیم‌خاردار را در عمق خاک افغانستان دادند،
آنهاییی که در قضیه کابل‌بانک و صدها قضیه دزدى ملت مظلوم دخیل بودند،
آنهاییی که باعث سقوط ولایات گردیدند،
آنهایی که مشوق و باعث رشد داعش گردیدند و آنهایی که با استخبارات کشورهاى دیگر عهد و پیمان‌ها بستند را از یاد نبرید و چاره‌ای برای‌شان بجویید.

‎افزون برآن، آنهایی که انتخابات ٢٠١٤ را به افتضاح جهانى کشاندند و با پالیسى‌هاى غلط امنیتى باعث تقویت طالبان گردیدند و زمینه‌ساز نفاق بین مردم ما شدند و در توطئه‌ها شامل بودند. نظام را از داخل مانند جوک‌هاى خون‌آشام مکیدند و باعث شهادت هزاران تن از بهترین جوانان ما شدند، آیا همین‌ها نبودند که دشمن پاکستان را «احمق» خواندند؟ و سخاوتمندانه امتیازات یکجانبه به پاکستان و تروریستان‌شان دادند، چگونه حساب و کتاب باید شود؟

‎آنهایی که در افغانستان تجارت نامشروع می‌کردند و در قراردادهای وزارت معادن مداخله داشتند و ادارات موازى در تعمیرهاى ارگ ایجاد کرده بودند و سیستم‌هاى نیم‌بند افغانستان را با هزار نیرنگ تضعیف نمودند و بالاخره به‌نابودی کشانیدند، جنبش‌هاى مدنى را به‌خاک و خون نشاندند و آنها بودند که مانع بیرون راندن اتباع ایرانى و پاکستانى از جاهاى حساس و محرم شبکه‌هاى مخابراتى گردیدند، چه معامله خواهد شد؟

‎آنهایی که با پول ملت میلیون‌ها دالر را دزدیدند و حال همان پول‌ها را در کمپاین‌هاى انتخاباتى به مصرف می‌رسانند، آن‌های‌که میلیارد‌ها دالر سرمایه ملت را به خارج از کشور انتقال دادند و ده‌ها خیانت دیگر که در فرصت مناسب باید به آگاهی و قضاوت مردم افغانستان گذاشته شود، چیزهای ناگفته‌ای اند که باید روزی بدان پرداخت.

‎حداقل خوبی این انتخابات این است که زمینه افشاى چهره‌هاى وابسته فراهم خواهد شد! اگر حکومت صادق است، همه دوسیه‌هایی که در تمام موارد فوق الذکر به دفتر شوراى‌امنیت‌ملى و شخص رییس جمهور ارایه گردیده اند را از انبارهاى گرد گرفتهٔ سیاسى، قومى، تیمى و زبانى بیرون بکشد. اگر کدام دوسیه و سند را گم کرده‌اید، در هر مرجع مربوطه کاپى دیگری از آن را دارید و بیایید قبل از رسیدن انتخابات این جرات اخلاقی را نموده و با این تصفیه حساب ملى وارد میدان شفاف مبارزات انتخاباتى شوید.

رحمت‌الله نبیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟