کاهش آمار فوت ناشی از خودکشی در ساوه


کاهش آمار فوت ناشی از خودکشی در ساوه

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه امسال آمار فوت ناشی از خودکشی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: بیشترین افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، در گروه سنی 15 تا 34 سال هستند.

به گزارش ایسنا، شهناز هدایتی در کارگاه علمی و آموزشی پیشگیری از خودکشی با محوریت دانش آموز و مدرسه که توسط گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی ساوه با همکاری آموزش و پرورش ساوه برای گروه هدف روان شناسان و مشاوران مدارس برگزار شد، اظهار کرد، بیشترین افراد اقدام کننده به خودکشی در سنین ۱۵ تا ۳۴ سال هستند.

وی از خودکشی به عنوان یک اختلال روانی یاد کرد که اگر این اختلالات توسط روانپزشک درمان نشود تهدید جدی برای انسان خواهد بود و افزود: مشکلات سنین نوجوانی و جوانی و نبود سلامت روانی مناسب انسان را به سمت تفکرات مرگ آور هدایت می‌کند.

هدایتی ادامه داد: آموزش جمعیت عمومی، گروه‌های در معرض خطر و نهادها در سطح گسترده، امری مهم و جدی است که نیازمند برنامه ریزی است. از این رو آنچه در برنامه پیشگیری از خودکشی مورد نظر است، آموزش گروه‌ها در حد توان و امکانات موجود است و دانشکده علوم پزشکی به صورت مشترک با آموزش و پرورش و نیز مجامع دانشگاهی با برگزاری این کارگاه‌ها به دنبال اهداف تحقق در پیشگیری است.

وی در ادامه از افسردگی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل خودکشی نام برد و گفت: شناسایی به موقع افراد افسرده و درمان مناسب و کامل این افراد می‌تواند اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از آن را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی در ادامه در خصوص دستورالعمل اجرایی برنامه کشوری خودکشی و شرح وظایف آموزش و پرورش به ایراد سخن پرداخت و افزود: موضوع این کارگاه بسیار مهم است باید توجه ویژه‌ای به سلامت روان دانش آموزان شود تا بتوانیم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم.

در ادامه این کارگاه آموزشی، دکتر محمد رضا غفارزاده مدیر گروه سلامت روان دانشگاه شهید بهشتی بعنوان مدرس در خصوص عوامل خطر و محافظ خودکشی، ارزیابی خطر خودکشی، مداخله در بحران خودکشی به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس