تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/ جیش‌الظم چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟


تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/  جیش‌الظم  چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟

جنایت روز گذشته در زاهدان و شهادت 27 پاسدار کشورمان آخرین جنایت گروهکی تروریستی موسوم به جیش‌العدل است که باقی‌مانده‌های گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، گروهک تروریستی جیش الظلم روز گذشته در حمله‌ای تروریستی 27 نفر از پاسداران کشورمان را که برای مرخصی عازم بودند به طور وحشیانه به شهادت رساندند. در این حادثه تروریستی بیش از 15 تن نیز مجروح شده‌اند، اما گروهک تروریستی جیش الظلم یا به اصطلاح خودشان جیش العدل از کجا ظهور و بروز کرد؟

گروهک تروریستی جیش الظلم تفاله‌های باقی‌مانده عبدالمالک ریگی

بعد از اعدام و به هلاکت رسیدن سرکرده گروهک تروریستی «جندالله»، باقیماندگان گروهکی که حالا عبدالمالک ریگی را بالای سر خود نمی دیدند، اقدامات جنایتکارانه خود را ادامه دادند. ابتدا گروهکی به نام «انصار» در سیستان و بلوچستان و به سرکردگی یک وهابی فراری از اهالی نیک شهر که در عملیات تروریستی در نمازجمعه چابهار ناکام ماندند و به هلاکت عامل انتحاری این عملیات تروریستی منجر شد. پس از آن و در مردادماه سال 91 نیز شاخه های نظامی گروهکی تروریستی موسوم به «جیش العدل» اعلام موجودیت کردند. گروهی که شروری وهابی به نام «عبدالرحیم ملازاده» با نام مستعار «صلاح الدین فاروقی» اهل شهرستان راسک آن را پایه گذاری کرده است.

تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/ "جیش‌الظم" چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟

او که بعد از دستگیری برادر شرورش عبدالرحیم ملازاده به اتهام مشارکت در شهادت مولوی جنگی زهی به پاکستان متواری شده، برنامه‌های خود را برای عملیات تروریستی آغاز کرد و در این راه حتی از کودکان بلوچ هم استفاده کرد و با سوء استفاده از آنان، این کودکان را به فراگیری آموزش‌های نظامی و آموزه‌های فرقه وهابیت مجبور کرد.

جنایت‌های گروهک جیش الظلم

حمله به قرارگاه مرزی سراوان و شهادت 14 مرزبان ایرانی

یکی از نخستین جنایت‌های هولناک گروهک تروریستی جیش الظلم حمله به قرارگاه مرزی سراوان در سال 92 بود. این گروهک در آبان ماه سال 92 دست به یک اقدام وحشیانه و تروریستی زده و با کمین بر سر راه مرزبانان در نقطه صفر مرزی سراوان با گشودن آتش به سوی نیروهای مرزبانی 14 مرزبان که بسیاری از آنها سرباز بودند را به شهادت رسانده و 6 نفر را مجروح کردند. پس از این درگیری ها 16 تن از اشرار سیستان و بلوچستان به تلافی این اقدام در زندان زاهدان به دار مجازات آویخته شدند. این اقدام گروهک تروریستی جیش العدل با واکنش جامعه بین الملل و مردم روبرو شد.

ربودن 5 مرزبان توسط سربازانِ شیطان

سحرگاه روز هفدهم بهمن سال 92 هجری شمسی بود که پنج سرباز ایرانی در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی مرزهای کشور پاکستان مفقود شدند. در تاریخ 20 بهمن گروهک جیش العدل با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش 5 نفر از مرزبان‌های ایرانی را بر عهده گرفت. در حالیکه دولت و مقامات ایران برای آزادی 5 مرزبان ایرانی در تلاش بودند خبر شهادت یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی‌فر در نخستین روزهای سال 93 بار دیگر توحش این گروهک تروریستی را نشان داد.

تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/ "جیش‌الظم" چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟

شهادت این مرزبان ایرانی جامعه ایران و حتی بین‌الملل را تحت تاثیر قرار داد به طوریکه کمپین‌های مختلفی برای آزادی مرزبانان تشکیل شد و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکومیت به شهادت رسیدن سرباز ایرانی خواستار آزادی مرزبانان کشورمان شدند.

شهادت 8 تن از نیروهای مرزبانی در منطقه نگور

17 فروردین سال 94 بود که خبر رسید تعدادی از نیروهای مرزبانی مستقر در منطقه نگور سیستان و بلوچستان توسط اشرار مسلح به شهادت رسیدند و شهدای این حادثه شامل 4 سرباز نیروی انتظامی و 3 نفر نیروی کادر بودند. اما ساعاتی پس از این حادثه یک تن از سربازان دیگر حاضر در محل حادثه نیز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

حوالی ساعت 17:30 بود که 8 نفر از ماموران هنگ مرزی در منطقه نگور سیستان و بلوچستان در محدوده میل 240 توسط یک دستگاه تویوتا لندکروز در حرکت به بودند که در کمین گروهی از اشرار مسلح قرار می‌گیرند. بعد از حمله اشرار و تیراندازی به سمت ماموران نیروی انتظامی در نهایت اشرار بعد از به شهادت رساندن نیروهای خدوم هنگ مرزی، اقدام به آتش زدن خودروی آنها کرده و از محل متواری می‌شوند.

گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت این اقدام تروریستی را نیز بر عهده گرفت.

کمین شیطانی و شهادت 9 مرزبان در منطقه میرجاوه

ساعت 20 شب ششم اردیبشهت بود که در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل 99 و 100 یازده نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نفر از ماموران کادری و 8 نفر از سربازان وظیفه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.متجاوزان گروهک جیش الظلم پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/ "جیش‌الظم" چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟

در این حمله تروریستی 9 مرزبان ایرانی به شهادت رسیدند که سه تن از آنها کادر و 6 تن سرباز وظیفه بودند.

ربوده شدن 12 نیروی هنگ مرزی در میرجاوه

شامگاه دوشنبه 23 مهرماه سال 97 تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند.

گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت. در اطلاعیه ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شده آمده که بامداد امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را بصورت کامل خلع سلاح کرده‌اند.

تفاله‌های گروهک عبدالمالک ریگی و جنایت‌هایی که رقم زدند/ "جیش‌الظم" چگونه تشکیل و از طرف چه کسانی حمایت شد؟

البته در پی تلاش‌های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان ربوده شده، شبانگاه یکم آذر 97 پنج تن از مرزبانان ربوده شده به ایران بازگشتند.

حمله تروریستی به یکی از واحدهای سپاه در نیک شهر

13 بهمن 97 گروهک جیش الظلم به یکی از واحد‌های سپاه در نیکشهر از شهرهای استان سیستان وبلوچستان حمله کرد که در این حمله تروریستی یک نفر شهید و ۵ نفر زخمی شدند.

شهادت 27 پاسدار آخرین جنایت گروهک تروریستی جیش الظلم

آخرین جنایت این گروهک تروریستی اما به شب گذشته باز می‌گردد. شبانگاه روز گذشته قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به یک اتوبوس مدافعان میهن اسلامی در جاده خاش ـ زاهدان خبر داد. در این حادثه تروریستی 27 پاسدار به درجه رفیع شهادت رسیده و 13 تن نیز مجروح شدند. ساعاتی بعد گروهک تروریستی جیش الظلم مسئولیت حمله تروریستی سیستان و بلوچستان رو قبول کرد.

چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم گروهک‌های تروریستی و اربابانشان

در حالی روز گذشته حمله وحشیانه به اتوبوس حامل پاسداران جمهوری اسلامی صورت گرفت که گروهک‌های تروریستی منطقه و حامیان منطقه‌ای و غربی آنها به شکست تضعیف راهپیمایی 22 بهمن و چهل سالگی انقلاب اذعان داشتند. در حالیکه از سویی کشورهای اروپایی،آمریکا و کشورهای حامی تروریست مانند عربستان و رژیم صهیونیستی در لهستان نشست ضد تروریسم برگزار می‌کنند گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آنها مانند جیش الظلم خون پاک چندین مدافع خاک کشورمان را بر زمین می‌ریزند. دم خروس هم زمانی بیرون می آید که شبکه‌هایی مانند bbc و برخی رسانه‌های دولتی آمریکا و اروپا این گروه‌های تروریستی را گروه‌های مردمی و عدالت طلب می‌نامند در حالیکه دست آنان به خون هزاران نفر از مردم ایران آلوده شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد