صدها نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد اخراج شدند


رسانه کلیک – متاسفانه چند روز پیش، صدها نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد به صورت همزمان شغل‌های خود را از دست داده اند و این مسئله هم، باعث ثبت رکورد جدیدی برای این شرکت شد! تعداد چشمگیری از کارکنان اکتیویژن بلیزارد از سوی مدیران این شرکت اخراج شدند. این شرکت بزرگ بازیسازی که ساخت و […] نوشته صدها نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد اخراج شدند اولین...

رسانه کلیک – متاسفانه چند روز پیش، صدها نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد به صورت همزمان شغل‌های خود را از دست داده اند و این مسئله هم، باعث ثبت رکورد جدیدی برای این شرکت شد!

تعداد چشمگیری از کارکنان اکتیویژن بلیزارد از سوی مدیران این شرکت اخراج شدند. این شرکت بزرگ بازیسازی که ساخت و نشر بازی‌های اسم و رسم‌داری مانند Call of Duty، Overwatch، Candy Crush و World of Warcraft را در کارنامه خود دارد، از دیدگاه مدیران و سهام‌دارانش، درآمدزایی مناسبی در سال گذشته میلادی نداشته است و همین مسئله باعث شده است که اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) یک تعدیل نیروی عجیب و قابل توجه را در دستور کار خود قرار دهد. روز سه شنبه‌ی همین هفته، گزارش مالی سال گذشته میلادی این شرکت اعلام شد و بدون شک درآمد نه چندان رضایت بخش آن‌ها، باعث شد تا تعداد زیادی از کارکنان اکتیویژن بلیزارد شغل‌های خود را از دست بدهند. افراد اخراج شده از کارکنان خود شرکت اکتیویژن بلیزارد و شرکت سازنده بازی‌های موبایل کنیگ (King) بوده است. لازم به ذکر است که شرکت کینگ هم از زیرمجموعه‌های اکتیویژن بلیزارد می‌باشد.

شاید جالب باشد بدانید که بر اساس گزارش مالی سال 2018 میلادی شرکت اکتیویژن بلیزارد، آن‌ها توانسته اند بهتر از هر سال دیگه درآمد داشته باشند و از این لحاظ، رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند اما با این وجود، این عملکرد مورد رضایت مدیران و سهام‌داران این شرکت نبوده که در نتیجه، منجر به اخراج صدها نفر از کارکنان آن شده است.

پس از این که شرکت اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم سال 2018 میلادی را به اطلاع عموم رساند، اعلام کرد که به لطف درآمد سال گذشته، هم اکنون می‌توانند حمایت بیشتری از استودیو‌های توسعه دهنده‌ی زیرمجموعه خود، داشته باشند. از همین رو، قرار بر این شد که 20 درصد از کارکنان استودیو‌هایی که روی IP‌های بزرگ اکتیویژن بلیزارد کار می‌کنند، افزایش یابد. به احتمال زیاد این استودیو‌ها، سازندگان بازی‌های Call of Duty، Candy Crush، Overwatch، Warcraft، Hearthstone و Diablo خواهند بود.

در کنار این مسئله، سیاست‌های این شرکت در سال 2019 میلادی این خواهد بود که تا حد ممکن هزینه‌های غیرضروری کاهش یابد و سرمایه‌گذاری کمتری برای بخش‌هایی که سودآوری کمتری دارند، تخصیص داده شود. به همین جهت تعداد قابل توجهی از کارکنان اکتیویژن بلیزارد که در بخش‌های اداری، تجاری و بازاریابی مشغول به کار بودند، اخراج شدند.

مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن بلیزارد، کدی جانسن (Coddy Johnson) با تایید این خبر اعلام کرد که 8 درصد از کارکنان اکتیویژن بلیزارد اخراج خواهند شد. با توجه به این که طبق آخرین آمار اعلام شده، حدود ده هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، می‌توان گفت که 800 نفر آن‌ها، هم‌اکنون شغل‌های خود را از دست داده اند.

صدها نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد اخراج شدند

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، رابرت کوتیک (Robert Kotick) که البته به بابی کوتیک ملقب است، تایید کرد که طبق گزارش‌های مالی سال 2018 میلادی شرکت‌شان، آن‌ها طی این سال توانسته به لحاظ درآمدزایی رکوردشکنی کنند اما با این وجود، او معتقد است که پتانسیل اکتیویژن بلیزارد، بیش از این‌هاست و به همین علت، مدیریت این شرکت تصمیم گرفت تا تغییرات اساسی را طراحی کند. او در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد:

ما تغییراتی زیادی را ایجاد کردیم تا از تمام فرصت‌هایی که صنعت بازی‌های ویدیویی به می‌دهد، بهترین استفاده را داشته باشیم به خصوص در رابطه با فرانچایز‌های قوی که متعلق به خودمان است، توانمندی‌های تجاری، راه‌های ارتباطی دیجیتالی که صد‌ها میلیون بازیکن را در خود جای داده است و کارکنان فوق العاده با استعداد.

طی بیانیه‌ای که چندی پیش وب‌سایت کوتاکو از مدیریت اکتیویژن بلیزارد دریافت کرده است، اعلام شده بود که سطح دانش بسیاری از کارکنان اکتیویژن بلیزارد در سطح این شرکت و انتظارات آن‌ها (مدیران شرکت اکتیویژن بلیزارد) نیست و ضروری است که تعداد این دسته از کارکنان، کاهش یابد. همچنین گفته شده است که تعدیل نیرو مربوط به کارکنان خودِ شرکت اکتیویژن بلیزارد خواهد بود (واقع در ایالت کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا) اما ممکن است برخی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه، حتی شرکت‌هایی که خارج از ایالات متحده هستند هم، تحت تاثیر این تعدیل نیروی بزرگ قرار بگیرند.

به رغم تمام این اتفاقات ناراحت‌کننده، شاید جالب باشد بدانید که سود سهام پرداختی شرکت اکتیویژن بلیزارد تا پایان سال 2018 میلادی، 9 درصد رشد داشته است اما از روز سه شنبه، به محض قطعی شدن اخراج حدود 800 نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد، مجددا سهام این شرکت کاهش یافت.

لازم به ذکر است که چندی پیش هم اکتیویژن بلیزارد، از قطع همکاری با استودیوی بانجی (Bungie)، سازنده سری بازی Destiny خبر داد و این IP هم به طور کامل در اختیار بانجی، باقی ماند.

Source: Gamespot

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403