خواص بارهنگ و عرق نعناع، نوشیدنی محبوب


خواص بارهنگ و عرق نعناع، نوشیدنی محبوب

ترکیب بارهنگ و عرق نعناع یک شربت خوش عطر و طعم و پرخاصیت است. رفع افسردگی، رفع زخم معده، ضد نفخ، ضد میکروب، درمان کبد چرب، پاک کردن ریه و باز کردن صدا از خواص بارهنگ و عرق نعناع است.

خواص بارهنگ و عرق نعناع، نوشیدنی محبوب
ستاره | سرویس سلامت - بارهنگ و عرق نعناع از داروهای گیاهی به شمار می‌روند و هرکدام دارای خواص بسیاری هستند. اما مخلوط کردن و جوشاندن بارهنگ و عرق نعناع با هم تشکیل یک نوشیدنی دلچسب را می‌دهد و البته خواص آن معجزه می‌کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با خواص بارهنگ و عرق نعناع آشنا کنیم، طرز تهیه این شربت را به شما آموزش دهیم و سردی و گرمی طبع این ترکیب را بررسی کنیم .

خواص بارهنگ و عرق نعناع

ترکیب بارهنگ و عرق نعناع با هم یک معجون گیاهی سرشار از خواص دارویی را ایجاد می‌کند. بارهنگ و عرق نعناع سرشار از ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B است. همچنین ترکیب بارهنگ و عرق نعناع دارای کلسیم، کربوهیدرات، پتاسیم، آهن، منیزیوم، تانن، منتول، کولین، کومارین، آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها، نوراپی نفرین، سروتونین و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است. با هم تعدادی از خواص این ترکیب گیاهی را مرور می‌کنیم.

خواص بارهنگ و عرق نعناع، نوشیدنی محبوب

بارهنگ و عرق نعناع ملین بوده و می‌تواند روده را نرم و یبوست را رفع کند. برطرف کردن نفخ معده درمان کبد چرب از بین برنده تب بارهنگ و عرق نعناع برای ناراحتی‌های کلیه و مثانه بسیار مفید است. رفع گاز روده رفع درد‌های روماتیسم درمان زخم معده رفع سرماخوردگی ترکیب بارهنگ و عرق نعناع به سبب داشتن ویتامین ب۶ نقش مؤثری در تولید انتقال دهنده‌های عصبی دارد. رفع عفونت روده تولید هورمون‌های نوراپی نفرین و سروتونین در بدن و در نتیجه ایجاد شادی و رفع افسردگی درمان کولیت رفع بی اشتهایی بر اثر سردی روده و معده از دیگر خواص بارهنگ و عرق نعناع است. به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌ها سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های مختلف از جمله انواع سرطان فعال تقویت کرده و باعث ترمیم و بهبود زخم‌های بدن می‌شود. رفع خونریزی مقعد که در اثر سردی بروز می‌کند درمان عفونت معده رفع اسپاسم یا گرفتگی خاصیت ضد میکروب شربت بارهنگ و عرق نعناع، این ترکیب را به دارویی مؤثر در از بین بردن عفونت‌های بدن تبدیل کرده است. ترکیب بارهنگ وعرق نعناع به باز شدن نایژه‌ها یعنی ناحیه‌ای از دستگاه تنفسی که بین نای و نایژک‌ها قرار دارد کمک فراوانی می‌کند. در نتیجه درمانی مفید برای آسم و سرفه است. پاکسازی ریه‌ها را از خلط و آلودگی، خلط آور و بازکننده صدا برای درمان کردن تهوعی که در اثر سردی پدید می‌آید و همپنین برگرداندن غذای ناشی از سردی می‌توان بارهنگ و عرق نعناع را با هم مصرف کرد. اگر از دل درد‌های شدید رنج می‌برید ترکیب بارهنگ و عرق نعناع را با هم مصرف کنید. بارهنگ و عرق نعناع قادر است دل درد‌های شدید را به طور کامل رفع و آرام کند.

طبع جوشانده عرق نعناع و بارهنگ

بارهنگ طبع سردی دارد و در عوض طبع عرق نعنا گرم است. ترکیب این دو یک ترکیب عالی و متعادل است که در طب سنتی از آن استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین افرادی با طبع سرد و گرم در هر صورت می‌توانند از خواص بارهنگ و عرق نعناع بهره ببرند.

بیشتر بدانید: آشنایی با طبایع چهارگانه و مزاج‌ها در طب سنتی

طرز تهیه شربت بارهنگ و عرق نعناع

از تخم گیاه بارهنگ به اندازه‌ی یک قاشق مربا خوری برداشته و آن را در یک لیوان عرق نعناع ریخته و مخلوط کنید. این ترکیب را برای مدت ۵ دقیقه بجوشانید. پس از ولرم شدن محلول تهیه شده، برای شیرین کردن آن از یک قاشق مربا خوری عسل استفاده کنید. در صورتی که مبتلا به یبوست هستید؛ گلاب را جایگزین عسل کنید. به همین راحتی محلول شما آماده سرو است تا بتوانید از خواص بارهنگ و عرق نعناع و طعم جالب آن بهره ببرید.

خواص بارهنگ و عرق نعناع، نوشیدنی محبوب

مدت و میزان مصرف

نکته‌ی قابل ذکر در این مقاله طریقه‌ی مصرف بارهنگ و عرق نعناع است. برای گرفتن نتایج رضایت بخش و دستیابی بیشتر به خواص بارهنگ و عرق نعناع، بایستی این ترکیب را برای مدت ۴۰ روز و روزی یک لیوان مصرف کرد.

استفاده از این نوشیدنی برای نوزادان؛ بین ۳ تا ۵ قاشق چایخوری به صورت روزانه و البته بدون عسل است. برای خردسالان نیز دستور مقدار استفاده از ترکیب بارهنگ و عرق نعناع روزانه یک استکان است. اما خانم‌های باردار در مورد مصرف ترکیب بارهنگ و عرق نعناع بهتر است که با پزشک خود مشورت کنند.

آیا تا به حال جوشانده بارهنگ وعرق نعناع را در منزل تهیه و مصرف کرده اید؟ کدام یک از خواص آن مورد نظرتان بوده و آیا نتیجه دلخواه را گرفته‌اید؟ با "ارسال نظر" ما و مخاطبان ستاره را در تجربیات خود سهیم و از نظرات خود مطلع گردانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟