300 خودروی لندکروز در خدمت هیئت سعودی در پاکستان و 5 کامیون برای حمل وسایل شخصی بن‌سلمان!


سفر آتی ولیعهد سعودی به پاکستان به دلیل ولخرجی بسیار او و هیئت عریض و طویلش بحث و جدل گسترده‌ای به راه انداخته است.

آفتاب‌‌نیوز :
قرار است محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان تور آسیایی‌اش قریب‌الوقوعش برای امضای توافقنامه‌های اقتصادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار دو روز به پاکستان برود.

قرار است پروتکل VVIP در قبال ولیعهد سعودی اجرا شود پروتکلی که در مورد افراد بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و در زمان ورود هواپیمای ولیعهد جوان سعودی به حریم هوایی پاکستان جنگنده‌های JF-۱۷ در حریم هوایی این کشور او را اسکورت خواهند کرد.

اما وسایلی که محمد بن سلمان با خود می‌برد از وسایل ورزشی گرفته تا وسایل شخصی دیگر شامل پنج کامیون است که به اسلام آباد منتقل می‌شود.

به گفته یک مقام در شهرداری اسلام آباد، دو هتل پنج ستاره برای هیئت سعودی رزرو شده و گارد سلطنتی عربستان وارد پاکستان شده است تا مقدمات امنیتی استقبال از ولیعهد سعودی را فراهم کند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، هشت کانکس از وسایل و تجهیزات به اسلام آباد انتقال می‌یابد تا مقدمات سفر بن سلمان و هیئت همراهش را فراهم کند. قرار است خودروهایی که ولیعهد سعودی از آنها استفاده کند یک روز قبل از رسیدن او به پاکستان منتقل شوند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، هیئت سعودی شامل حدود ۱۱۰۰ مقام و تاجر است.

ولیعهد سعودی اولین میهمان دولتی است که در ساختمان دولتی مختص نخست وزیر اقامت می‌کند و مقامات امنیتی سعودی، ناظران امنیتی و کارمندان خرد امنیتی خود را برای اتخاذ تدابیر لازم احضار کرده‌اند.

قرار است در جریان سفر محمد بن سلمان نیروهای ارتش پاکستان در مراکز حساس مستقر شوند و نیز قرار است عمران خان نخست وزیر پاکستان از او در فرودگاه استقبال کند.

همچنین در برنامه این سفر است تا ضیافتی برای ولیعهد سعودی در منزل نخست وزیر پاکستان ترتیب داده شود، در حالی که ضیافتی دولتی نیز در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. یک ناوگان از ۳۰۰ خودروی لندکروز نیز برای استفاده هیئت سعودی در جریان اقامت در پاکستان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن