حرم مطهر امامین جوادین(ع) با سنگ مرمر مراغه مفروش شد


حرم مطهر امامین جوادین(ع) با سنگ مرمر مراغه مفروش شد

مدیر پروژه‌های کاظمین ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام موفقیت آمیز عملیات رطوبت زدایی بستر حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام خبر داد و گفت: محوطه اطراف ضریح مطهر با سنگ مرمر سبز مراغه مفروش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، عباس رضائی نسب افزود: با اتمام عملیات رطوبت‌زدایی و سنگ‌فرش گنبدخانه(محیط پیرامون مضجع مطهر)، کار مرمت کتیبه قرآنی دیواره اطراف ضریح که میراث ارزشمندی از هنر کاشی‌کاری عصر قاجار است، آغاز شد.

رضائی نسب با بیان اینکه حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام در شهر کاظمین، موزه‌ای از جلوه‌های متعدد هنر معماری ایرانی و اسلامی متعلق به عصر صفوی و قاجار است، تصریح کرد: طول و عرض کتیبه قرآنی 63متر در 70سانتی‌متر است که استادکاران کاشی‌کار ایرانی در عصر قاجار این اثر ارزشمند معماری را خلق کرده‌اند.

وی افزود: در بالای این کتیبه، آئینه‌کاری منحصر به فردی نیز اجرا شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

وی در تشریح دلایل اجرای طرح رطوبت‌زدایی گفت: رطوبت بالای زیرسطحی، به سنگ‌های اطراف و کف حرم امامین جوادین علیهما السلام سرایت کرده بود به‌طوریکه نم موجود در کف و دیوارها، این آثار ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی را با خطر نابودی مواجه کرده بود.

مدیر پروژه‌های کاظمین ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: از این رو با همت مهندسان و استادکاران ایرانی طرح مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح مطهر، رطوبت زدایی از بستر و سنگ فرش آن در سه شیفت‌کاری به صورت شبانه روز انجام شد که با عنایت اهل بیت علیهم السلام یک ماه زودتر از برنامه زمانبندی به اتمام رسید.

رضائی نسب در پایان از آغاز عملیات ساخت 200چشمه سرویس بهداشتی در ضلع جنوب غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام خبر داد.

حرم مطهر امامین جوادین(ع) با سنگ مرمر مراغه مفروش شد

حرم مطهر امامین جوادین(ع) با سنگ مرمر مراغه مفروش شد

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل