کالیفرنیا علیه ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده به دادگاه شکایت می‌کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، کالیفرنیا در اعتراض به اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام وضع فوق العاده...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، کالیفرنیا در اعتراض به اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام وضع فوق العاده ملی به دادگاه شکایت می‌کند.
به گزارش آسوشیتدپرس از سکرمنتو، دادستان کالیفرنیا از احتمال شکایت از دونالد ترامپ به دلیل اعلام وضعیت فوق العاده برای تامین بودجه کافی جهت ساخت دیوار مرزی با مکزیک خبر داد.
خاویر بسرا دادستان این ایالت در کنفرانس مطبوعاتی خود با گاوین نیوسوم فرماندار کالیفرنیا وجود هرگونه وضعیت فوق العاده در مناطق مرزی مشترک با مکزیک را رد کرد و افزود، رئیس جمهور آمریکا حق اعلام وضعیت فوق العاده برای چنین موضوعی را ندارد.
وی تصریح کرد، در آمریکا هیچ کس حتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بالاتر از قانون نیست و وی اختیار اقدام فریبکارانه را ندارد.
رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن اختیارات کنگره با استفاده از بودجه پنتاگون و دیگر بودجه‌ها با هدف اجرای وعده‌های خود برای تکمیل دیوار مرزی ساعاتی پیش در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده است هدف وی از ساخت دیوار مقابله با حملات و هجوم مهاجران غیر قانونی به آمریکا است.
این در حالی است که اعلام وضع فوق العاده از سوی رئیس جمهور آمریکا با مخالفت و مقاومت اعضای کنگره روبرو شده است.
بسرا و نیوسوم ضمن بررسی مشترک درباره اقدام ترامپ مبنی بر اعلام وضع فوق العاده احتمالا در روند شکایت عمومی علیه وی با دیگر ایالات متحد خواهند شد.
بسرا افزود، روسای جمهور گذشته از اعلام وضع فوق العاده برای حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و بحران مشابه استفاده می‌کرده اند. فرماندار کالیفرنیا دیوار حائل را " یادبود حماقتی" توصیف کرد که سبب افزایش امنیت بیشتر برای کشور نخواهد شد. کالیفرنیا بار‌ها در دادگاه ترامپ را به چالش کشیده است.
بسرا دست کم تاکنون ۴۵ شکایت علیه دولت دونالد ترامپ به دادگاه ارائه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا