تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس


تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس

نمایش آیینی مذهبی «دختر پادشاه» با هنرنمایی هنرمندان کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) کوی ملت در بندرعباس تولید و اکران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، نمایش «دختر پادشاه» به کارگردانی مجید دانا مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع)، داستان اتفاقات پس از فاطمیه تا محرو و صفر به ویژه ماجرای سه ساله امام حسین(ع)، حضرت رقیه(س) را روایت می کند.

هنرمندان عضو کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) صحنه هایی از مدینه، مکه، عاشورا و اسارت اهل بیت(ع) در شام برگرفته از داستان زندگی سه ساله امام حسین(ع) اثر سرکار خانم محبوبه زارع را به شیوه ای هنرمندانه به تصویر می کشند.

«مجید دانا» در حاشیه اجرای این نمایش به نقش هنر در انتقال پیام ارزش های دینی اشاره و عنوان کرد: ابزار هنری به ویژه نمایش نقش بسیار موثری در مفاهیم دینی و ارزشی دارد و از همین رو نیز کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در حرکتی نو در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی، گروه نمایش راه اندازی کرده است.

تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس

وی افزود: ارائه محتوای منطبق با آموزه های دینی با بهره گیری از ابزار موثر هنری نظیر نمایش از نیازهای ضروری محیط های آموزشی تربیتی به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) کوی ملت تصریح کرد: کانون های مساجد باید با تشکیل هیات اندیشه ورز و بهره گیری از حداکثر توان و ظرفیت خود از روش های خلاقانه، بدیع، جذاب و مفرح برای ارائه الگوهای صحیح تربیتی استفاده کنند که یکی از شاخص ترین این روش ها هنر نمایشی است.

دانا با بیان اینکه تمرین نمایش «دختر پادشاه» به عنوان نخستین اثر نمایشی فاخر از عید رمضان در کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) آغاز و تا ماه صفر ادامه داشت، گفت: 40 نفر از افراد مستعد عضو فعال کانون در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداختند.

تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس

وی با اشاره به همکاری 10 عضو کانون در طراحی دکور، لباس و پشتیبانی، افزود: اجرای این نمایش از دهه اول فاطمیه آغاز و تا 30 بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) ادامه دارد و تا کنون در مسجد امام رضا(ع)، مدارس فردوسی، علی اکبر انتظاری، قدس و ... به روی صحنه رفته است.

این فعال فرهنگی به معرفی بازیگران این اثر فاخر پرداخت و گفت: سیدرضا موسوی، علیرضا محمدی، ابوالفضل بهرامی، حمیده خاتون حداد، فاطمه زهرا بِرَهمن، زهرا حداد، مِهری رئیسی، مرضیه معمار زاده، معصومه چراغ سپهر، مبینا زومکان و فاطمه پیکار از بازیگران نمایش دختر پادشاه هستند.

تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس

وی، محمد رضا حداد، رضا پیکار، فاطمه چراغ سپهر، فاطمه صفت زاده، سمیرا زارع، آیلار جوذری، حمزه آقایی نسب، مهدی پیمراد و امیرحسین نصیری را از دیگران اعضای کانون که در نمایش دختر پادشاه به ایفای نقش پرداخته اند، یاد کرد.

هنر نمایش به عنوان وسیله ای بیانی شامل سلسله حرکت های بهم پیوسته است که از خود مفهوم و پیام خاصی را به مخاطب منتقل می کند و گاهی برای تفهیم و یا القاء یک ایده، موثرترین روش، بهره گیری از نمایش است که به آن موضوع و محتوا عینیت ببخشد.

تولید و اکران نمایش آیینی «دختر پادشاه» در بندرعباس

امروزه کانون های فرهنگی هنری مساجد با ترسیم چشم اندازی که گروه هدف آن کودک و نوجوان است درصدد بهره گیری از ابزار موثر و جذاب هنری برای انتقال مفاهیم و تربیت دینی جامعه هدف از طریق راه اندازی گروه های نمایشی و سرود است و هرمزگان در این زمینه از استان های پیشگام به شمار می رود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403