کتابت سوره مبارکه «انسان» به خط نسخ ایرانی


کتابت سوره مبارکه «انسان» به خط نسخ ایرانی

دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور کشف کاتبان مستعد فراخوانی را با محوریت کتابت سوره مبارکه «انسان» اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم با هدف انتخاب کاتبان مستعد، طرحی را به‌صورت سراسری با محوریت کتابت سوره مبارکه «انسان» اجرا می کند.

ضوابط پیشنهادی:

کتابت باید صرفاً روی کاغذ روشن، با مرکب تیره و حداکثر در ابعاد 35*50 انجام پذیرد. انتخاب تعداد سطرها، حاشیه متناسب و دانگ قلم، متناسب به سلیقه کاتب است. از رنگی‌نویسی و استفاده از قلم غبار مورب‌نویسی پرهیز شود.

طراحی صفحات به‌گونه‌ای سامان پذیرد که تمامی سوره مبارکه انسان تا سه یا 4 صفحه کتابت شود. شایسته است صفحه به آیه یا جمله ختم شود. چینش متناسب کلمات در سطرها و خوانایی صفحات جزو امتیازات اثر محسوب می‌شود، بدین منظور بهتر است کلمات و ترکیبات پرعلامت با استفاده از کشیدگیهای متناسب، بازتر نوشته شوند و کلمات و ترکیبات کم علامت، فشرده‌تر نگارش شوند. همچنین کلمات متصل به هم حتی‌المقدور در یک سطر قرار گیرند.

به 5 اثر برگزیده، هریک مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد. 30 نفر از منتخبان این مرحله در کارگاه‌های آموزشی دارالکتابه ضمن فراگیری نکات تخصصی در حوزه کتابت قرآن کریم، اقدام به نگارش مصحفی جمعی خواهند کرد که به نام کاتبان منتشر خواهد شد. تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت و آثار منتخب، لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

کتابت سوره مبارکه «انسان» به خط نسخ ایرانی

الگوهای پیشنهادی دارالکتابه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دارالکتابه (darolketabeh.ir) قابل دریافت است.

مهلت تحویل آثار تا هفتم اسفند مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) است. متقاضیان در صورت هرگونه ابهام، می‌توانند شنبه تا چهارشنبه 9 صبح لغایت 18 باشماره تلفن‌های 88496124 تماس حاصل کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!