دردسر سفر فرنگ یک آیت‌الله


دردسر سفر فرنگ یک آیت‌الله

موضوع به همین مسائل حاشیه‌ای خاتمه نیافت و زمان بازگشت آقای جزایری از سفر فرنگ و پیاده شدن او از خودروی بنز، عده‌ای که مشخص است علاقه وافری به این روحانی و درس‌های تبیینی او دارند، سراسیمه به خدمت این فرد دویدند...

قانون-گروه سیاسی

مسئولانی در کشورمان زندگی می‌کنند که با دگرگونی شرایط در ایران و جهان آشنایی ندارند و همچنان تصور دارند که گردش گیتی متوقف شده است و در دهه‌های 50 و 60 سیر می‌کنند. آن‌هایی که نمی‌دانند به لطف و مرحمت فضای‌مجازی وگسترش شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند موضوعی را لاپوشانی کنند یا از اذهان‌عمومی دور نگه‌دارند. در همین حال چندی پیش محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به انگلیس رفته بود و خبر این سفر رسانه‌ای شد. بعد از انتشار خبر برخی اعلام کردند که فرد مذکور برای معالجه به سرزمین استعمارپیر رفته است حتی عده‌ای نیز خبر فوت وی را به زبان آورند ولی بعد از اندکی نزدیکان او این ماجرای معالجه را تکذیب کردند و تقصیر را گردن استکبار جهانی انداختند. در همین حال کمیل عساکره، مسئول امور رسانه‌ای بیت نماینده ولی فقیه با رد این اخبار به فارس گفت که موسوی جزایری در صحت و سلامت کامل است و هم اینک در کشور انگلیس حضور دارد. وی ادامه داد: این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج نشینان انجام شده و خبر سفر درمانی وی کذب است! موسوی جزایری نیز با اشاره به انتشار شایعاتی درباره سفر وی به کشور انگلیس گفت که برنامه سفر تبلیغی بنده در ایام فاطمیه به خارج از کشور از قبل برنامه ریزی شده بود و به هیچ وجه درمانی نبود.وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم، در یکی از شهرهای انگلیس به من پیشنهاد شد به علت بیماری که داشتم در آنجا هم معاینه شوم، فقط یک بار در مطب پزشک معاینه شدم و در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم. نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت که بنده قبل از سفر، در خطبه های نماز جمعه به مردم اعلام کرده بودم که برای سفر تبلیغی به خارج از کشور خواهم رفت. امام جمعه اهواز در ادامه تصریح کرد: این حرف‌ها تهمت ضدانقلاب است که وقتی دست خود را خالی می بینند به دروغگویی و تخریب متوسل می‌شوند.

حواشی یک نماینده

در واکنش به اظهارات موسوی جزایری، رویداد۲۴ در گزارشی نوشت:« او به این سوال پاسخ نداده که دلیل انتخابش به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای مسلمانان انگلستان و ایرانی‌های مقیم این کشور چه بوده است؟ آیا نام او به علت تاثیرگذاری کلام برای مبنای نظرسنجی تعیین نفوذ اندیشه‌اش انجام شده است؟ انتخاب کشور انگلستان در این برهه زمانی برای تبیین آرمان‌های انقلاب توسط کدام نهاد انجام شده است؟ هزینه این سفر چقدر خواهد شد و در شرایطی که رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، این سفر چه لزومی داشته است؟پیگیری برای بررسی نهاد اعزام مبلغ نیز بی‌نتیجه ماند؛ هیچ‌کدام از نهادهایی همچون «سازمان تبلیغات اسلامی»، «جامعه المصطفی»، «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «جامعه المرتضی» اطلاعاتی از این موضوع ندادند». این رسانه ادامه می‌دهد که در جریان حملات تروریستی اهواز نیز تصویری منتشر شده بود که موسوی جزایری و فرماندهان ارشد نظامی نگران از وضعیت تیراندازی بودند، اما نزدیکان موسوی جزایری گفتند در برخی از صفحات مجازی، تحلیل‌های تحریف‌شده‌ای از آن عکس حاج آقا که روی صندلی، در جایگاه نشسته بودند، ارائه کردند. بعضی به دروغ این موضوع را مطرح کرده‌اند که آیت‌ا... ترسیده بودند. در حالی که ایشان برای من تعریف کردند محافظ در گوش‌شان گفته روی زمین دراز بکشند، اما قبول نکردند و چهره‌شان به‌دلیل مشاهده آن صحنه این‌گونه بوده، ایشان نگران مردم بودند. ایشان اگر دچار ترس و وحشت شده بودند، مانند دیگران بر زمین می‌خوابیدند یا همان روز به خیابان نمی‌آمدند. یک بار نیز در تابستان سال جاری حجت‌الاسلام صدرالساداتی تصاویری از سالگرد شبکه الاهواز منتشر کرد و نوشت «باور بفرمایید اگر از این روحانیونی که صف اول نشستند، بپرسید این شیشه‌های زیر پای شما چیست، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند اسمش دَنس فلور است و روی این قسمت می‌رقصند. این جا یکی از گران‌ترین سالن‌های اهواز، به نام قصر طلایی کیان‌پارس است و سالگرد تاسیس شبکه الاهواز تحت نظر نماینده، ولی‌فقیه در خوزستان است که به منظور مبارزه با وهابیت درست شده و سبک جشن‌های‌شان هم بی شباهت به آن‌ها نیست اما سوال این است که در جایی که پولدارترین‌های اهواز می‌رقصند، علما چرا باید چنین جشن‌هایی بگیرند؟ مگر مسئولیت الاهواز با ایشان نیست؟ کشاورزی که از زیر پل آهن می‌برد و می‌فروشد تا زن و کودکش گرسنه نماند، ببیند عالم دین و نماینده رهبر (شبکه‌اش) تالار آنچنانی می‌گیرد و دلش از اسلام سرد شود، حرام نیست؟ فقط رقص زن برای مرد روی دنس فلور حرام است؟».

دست‌بوسی‌های مساله‌دار

موضوع به همین مسائل حاشیه‌ای خاتمه نیافت و زمان بازگشت آقای جزایری از سفر فرنگ و پیاده شدن او از خودروی بنز، عده‌ای که مشخص است علاقه وافری به این روحانی و درس‌های تبیینی او دارند، سراسیمه به خدمت این فرد دویدند و تا کمر مقابل وی خم شدند و دستش را بوسیدند! اقدامی که اگر در زمان رژیم‌های منحوس و فاسد قبلی، پادشاهی انجام می‌داد، وی را فرعون زمان صدا می‌کردند ولی به نظر می‌رسد روشنفکری به میان همه جریان‌ها نفوذ کرده‌است و بسیاری از منکرات دچار استحاله شدند.

لزوم استحاله مدیریتی

خوزستان با وجود تمام ثروتی که دارد، جزو مناطق محروم ایران محسوب می‌شود و مردم آن خطه عزیز که سال‌ها مقابل دشمن ایستادگی کردند امروز با مصایب معیشتی درگیر هستند و اگر صدام نتوانست جان آن‌ها بگیرد، برخی با ناکارآمدی می‌کوشند آب باریکه حیات آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کنند؛ حال در این بین به جای آن‌که مسئولان ارشد استانی با شفافیت و تلاش شبانه‌روزی برای بهبود وضعیت آن‌ها کوشش کنند، اقداماتی را در دستور کار قرار دهند که سبب تشویش اذهان شود، جای تامل دارد! امیدواریم بهسازی مدیریتی در کشور آغاز شود تا شاهد جابه‌جایی‌هایی در میان مسئولان شویم و کسانی را بر مسند قدرت ببینیم که اگر نمی‌توانند به مردم کمک خاصی کنند، دست‌کم آن‌ها را با اقدامات‌شان خواسته وناخواسته آزار روحی و روانی ندهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022