همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید


فرمول یک ایران – در قسمت قبلی تا پایان گرندپری های اروپایی را پوشش دادیم و از حواشی زیادی که در این سری مسابقات به وجود امد صحبت کردیم، حال بخش پایانی این داستان را باهم مرور میکنیم، امیدواریم که لذت برده باشید.حال ما این ماجرا را از سر میگیریم و از گرندپری دوست داشتنی سنگاپور، این داستان راستان را ادامه می دهیم. گرندپری سنگاپور: در مرحله تعیین...

فرمول یک ایران – در قسمت قبلی تا پایان گرندپری های اروپایی را پوشش دادیم و از حواشی زیادی که در این سری مسابقات به وجود امد صحبت کردیم، حال بخش پایانی این داستان را باهم مرور میکنیم، امیدواریم که لذت برده باشید.حال ما این ماجرا را از سر میگیریم و از گرندپری دوست داشتنی سنگاپور، این داستان راستان را ادامه می دهیم.

گرندپری سنگاپور:

در مرحله تعیین خط این گرندپری، نیکو روزبرگ موفق شد تا مقام اول را کسب کند و دنیل ریکاردو و لوییس همیلتون به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گیرند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید لوییس همیلتون، نیکو روزبرگ و دنیل ریکاردو – مرحله تعیین خط گرندپری سنگاپور

مسابقه بدون تغییر خاصی در رده های اول شروع می شود، لوییس همیلتون بلافاصله از تیم می خواهد که زمان افراد جلوییش را به او گزارش دهند. تیم پس از عمل به این خواسته راننده، از او درخواست می کند که تمرکز بیشتری را روی مدیریت ترمز هایش به خرج دهد. لوییس همیلتون نیز می گوید:

من دارم تمام تلاشم رو میکنم، شما باید با یه استراتژی جدیدی کاری کنید که من با این وضعیت ترمز هام دیگه حداقل سومیم رو از دست ندم. ماشین دیگه(نیکو) این مشکل رو نداره؟

پاسخ مهندس تیم به او:

نیکو هم داره با همین سرعتی که تو میری، میره و شبیه به تو داره مدیریت میکنه و همین مشکل تو رو داره.

کیمی رایکونن موفق می شود که جایگاه سوم را از لوییس همیلتون بگیرد و به خوبی از حملات لوییس همیلتون دفاع کند. تیم مرسدس سریعا لوییس همیلتون را به پیت میاورد و او را با ست سوپرسافت به پیست باز می گردانند. کیمی رایکونن که در دور بعدی به پیست می رود در یک رقابت تقریبا نزدیک موفق نمی شود که جایگاه خود را حفظ کند و به رده چهارم می رود. نیکو روزبرگ موفق می شود که مقام اول این مسابقه را بدست اورد و دنیل ریکاردو و لوییس همیلتون به ترتیب مسابقه را در رده دوم و سوم به پایان برسانند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید نیکو روزبرگ – گرندپری سنگاپور 2016

گرندپری مالزی:

در مرحله تعیین خط این گرندپری، لوییس همیلتون موفق شد تا مقام اول را کسب کند و نیکو روزبرگ و مکس ورشتپن به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گیرند.

مسابقه شروع می شود و در همان ابتدا سباستین فتل با برخورد با هموطن خود نه تنها باعث می شود که خود از مسابقه کنار برود بلکه هموطنش روزبرگ را از رده سوم به رده بیست و دوم برساند.

#gallery-5 { margin: auto; } #gallery-5 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-5 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-5 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

روزبرگ موفق می شود که خود را تا رده پنجم و پشت سر رایکونن برساند ولی در حین عبور از او با باله جلویی او برخورد می کند ولی خود را به رده چهارم می رساند. این برخورد روزبرگ با رایکونن یک جریمه 10 ثانیه ای برای او به همراه داشت. اما اتفاق بدتر برای تیم مرسدس زمانی رخ داد که در 15 دور باقی مانده به پایان مسابقه و در حالیکه لوییس همیلتون بیش از 20 ثانیه با پسران تیم ردبول فاصله داشت ناگهان از پشت خودروی او دود عظیمی نمایان شد که نشان از خرابی موتورش داشت. لوییس در همین حین با صدایی ناراحت فریاد زد:

اوه، نه نه!

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

دنیل ریکاردو موفق به کسب برد این گرندپری شد و مکس ورشتپن و نیکو روزبرگ به ترتیب مسابقه را در جایگاه دوم و سوم به پایان رسانیدند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید دنیل ریکاردو و مکس ورشتپن – گرندپری مالزی 2016

حال لوییس همیلتون پس از مسابقه با حال نه چندان مناسب خود در میان خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها در این زمینه اینگونه پاسخ داد:

من فقط نمیتونم باور کنم که 8 تا خودرو هستند که از موتور مرسدس استفاده می کنند ولی فقط منم که این بلا سر من میاد. یه جای کار میلنگه، 43 تا موتور مرسدس وجود دارند ولی فقط برای من هستش که اینطوری میشه!

گرندپری ژاپن:

یک شروع فوق العاده بد از همیلتون در این مسابقه، او را در همان ابتدا از رده دوم به رده هشتم رسانید ولی نیکو روزبرگ با هوشمندی تمام پیشتازی خود را حفظ نمود و یک شروع عالی را داشت. همیلتون بلافاصله از شرایطی که در ان قرار گرفت از تیم عذر خواهی کرد و تیم نیز از او خواست که بدون هیچگونه استرس و تنشی به رقابت ادامه دهد.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید لحظه شروع – گرندپری ژاپن 2016

لوییس همیلتون موفق می‌شود خود را تا رده چهارم برساند و با عبور از سباستین فتلی که تازه از پیت خارج شده بود خود را به رده سوم برساند.سباستین فتل که از تایرهای نرم تر و تازه تری نسبت به همیلتون استفاده می نمود چندین بار به او نزدیک شد ولی در مکالمه ای رادیویی به تیم اعلام کرد:

مستقیمی که میشه از دستش میدم، خیلی فاصله میگیره.

لوییس همیلتون نیز حال به ورشتپن نزدیک شده و سعی بر عبور او می گیرد که با دفاع عالی ورشتپن روبرو می شود و ناکام می ماند. نیکو روزبرگ موفق می شود که قهرمانی گرندپری ژاپن را بدست اورد و فاصله امتیازات خود را در جدول قهرمانی رانندگان با همیلتون بیشتر کند. مکس ورشتپن و لوییس همیلتون به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند.(مرسدس در این گرندپری سومین قهرمانی تیمی خود را کسب نمود)

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون – گرندپری ژاپن 2016

امتیازات تا به اینجای کار:

نیکو روزبرگ: 313 لوییس همیلتون: 280

پ.ن: حال نیکو روزبرگ در وضعیتی قرار داشت که اگر هر 4 گرندپری باقی مانده لوییس همیلتون برنده شود و او دوم، او همچنان قهرمان جهان اعلام خواهد شد.

گرندپری آمریکا:

در یک رقابت نزدیک در مرحله تعیین خط، لوییس همیلتون موفق به کسب جایگاه اول شد، نیکو روزبرگ و دنیل ریکاردو نیز به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در روز مسابقه هر 3 نفر اول شروع خوبی را دارند ولی این دنیل ریکاردو بود که کمی بهتر بود و توانست هوشمندانه جایگاه دومی را کسب کند. تیم مرسدس به روزبرگ می گوید که:

ما باید زمان بیشتری را در پیست بمانیم، فشار بیار الان!

روزبرگ نیز در جواب می گوید:

الان فشار اوردن، با در نظر گرفتن طی کردن مسافت بیشتر منطقی نیست!

در میانه راه مکس ورشتپن به دلیل مشکل فنی از مسابقه خارج می شود و روزبرگ با پیت استاپ حساب شده ای توانست جلوی ریکاردو به پیست بازگردد و به جایگاه دومی برسد. لوییس همیلتون پیروز این گرندپری، نیکو روزبرگ و دنیل ریکاردو به ترتیب مسابقه را در رده دوم و سوم به پایان رسانیدند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید لوئیس همیلتون – گرندپری آمریکا 2016

گرندپری مکزیک:

مسابقه با حفظ پیشتازی لوییس همیلتون شروع می شود اما لوییس همیلتون روی پیچ اول در همان ابتدای کار تایرهایش قفل می کند، از طرفی دیگر نیکو روزبرگ نیز که به موازات ورشتپن حرکت می کند برای جلوگیری از برخودر با او به چمنزار وارد می‌شود(راننده های تیم مرسدس رده خود را حفظ میکنند). حال لوییس همیلتون به تیم اعلام می کند که :

وضعیت مطمئنا خیلی سخت میشه، بین 2 تا ترمز های جلوم 100 درجه تفاوت دما وجود داره.

در میانه راه، مهندس نیکو به او اعلام می کند که:

باخبر باش که ورشتپن داره خیلی فشار میاره.

نیکو:

چونکه میخواد دوباره بره پیت یا دلیل دیگه ای داره؟

مهندس نیکو:

اون فقط میخواد تلاش کنه تو رو تحت فشار بزاره، همین!

نیکو روزبرگ هم که از موضوع آگاه بود، وقتیکه ورشتپن به سمت داخل شیرجه می زند روزبرگ با یک مانور عالی فضا را برای سبقت برای ورشتپن باز می گذارد ولی چون ورشتپن دیر اقدام به ترمز گیری کرد تایرهایش قفل کرد و از مسیر خارج شد و روزبرگ دوباره رده خود را پس گرفت. لوییس همیلتون، نیکو روزبرگ و سباستین فتل به ترتیب توانستند رده های اول تا سوم را در این گرندپری کسب کنند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید سباستین فتل ، لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ – گرندپری مکزیک 2016

گرندپری برزیل:

برای سومین بار در این فصل به علت بارش باران و خیس بودن سطح پیست، مسابقه با حضور خودروی ایمنی اغاز شد. لوییس همیلتون در همین حین:

من واقعا نمیتونم پشت خودروی ایمنی رو ببینم(منظور اینه که اسپری آب به قدری زیاد هست که چراغ خودروی ایمنی مشخص نیست)، میشه از چارلی بپرسین که ما کمی فاصله بگیریم؟ من واقعا بزور میتونم چراغ هاش رو ببینم. راستی وقتیکه بعدا اومدم پیت، هیچ راهی هست که بالای وایزر کاسکتم رو ببندین؟ قطرات آب زیادی داره میاد توو صورتم. چندتا قطره خیلی خیلی بزرگ اومده رووی چشمام.

پس از 6 دور حضور خودرو ایمنی، مسابقه از سرگرفته شد. تیم مرسدس به نیکو:

خودرو ها دارن توقف میکنن که از تایر اینترمدیت استفاده کنند.

نیکو:

اصلا راه نداره، خیلی زوده(یعنی من نمیام الان، فعلا با همین تایر بارانی اوضاع مساعد مونده با اینترمدیت وضعیت بهم میریزه)!

در همین لحظه مارکوس اریکسون که از تایرهای اینترمدیت استفاده می کرد، کنترل خودرویش را از دست می دهد و با دیواره پیست برخورد میکند، لوییس همیلتون به تیم اعلام می کند:

کسی که تصادف کرد، از تایرهای اینترمدیت استفاده می کرد؟

مهندس لوییس:

اره، اریکسون بود که از تایر اینترمدیت استفاده می کرد.

لوییس:

بابا هنوز کلی “آب جمع شده و ساکن” داخل پیست وجود داره.

چند لحظه بعد، کیمی رایکونن که از تایرهای بارانی استفاده می کرد، کنترل خودرویش را از دست میدهد و با دیواره پیست برخورد می کند و سرانجام در پیست پرچم قرمز برافراشته می شود.

#gallery-7 { margin: auto; } #gallery-7 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-7 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-7 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

مسابقه پس از چند دقیقه توقف دوباره شروع می شود و مکس ورشتپن موفق می شود که از نیکو روزبرگ سبقت بگیرد و خود را در جایگاه دوم قرار دهد. چند لحظه بعد ورشتپن کنترل خودرویش را از دست می دهد ولی با یک مدیریت فوق العاده لحظه، مهارت رانندگی خود را به همگان اثبات می کند و بدون برخورد به پیست باز میگردد. نیکو روزبرگ نیز لحظه ای مشابه را تجربه می کند و موفق می شود که خودرو را به خوبی هر چه تمام تر کنترل کند. فلیپه ماسا نیز کنترل خودرویش را از دست می دهد و با حاشیه پیست برخورد می کند و خودروی ایمنی به داخل پیست باز می گردد. مکس ورشتپن هم در این لحظه به پیت می رود تا مجددا از تایرهای بارانی استفاده کند و در همین حین که او در پیت قرار دارد نیکو روزبرگ از او عبور می کند و در رده دوم قرار می گیرد. پیروز این گرندپری مردی بود که با کلاه یادبود زنده یاد آیرتون سنا رانندگی می کرد، لوییس همیلتون توانست رقابت قهرمانی جهان را به مسابقه آخر بکشاند. نیکو روزبرگ و مکس ورشتپن نیز به ترتیب مسابقه را در رده دوم و سوم به پایان رسانیدند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ – گرندپری برزیل 2016

امتیازات تا به اینجای کار:

نیکو روزبرگ: 367 ، لوییس همیلتون: 355

گرندپری ابوظبی:

مصاحبه خبری اختصاصی(فقط با حضور لوییس همیلتون و نیکو روزبرگ) پیش از مسابقه:

سوال:

شما دو نفر رقابت خیلی نزدیکی رو داشتید، به نظر خودتون بهترین و بدترین مسابقه ای که تووش بودین کدومن؟

نیکو روزبرگ:

اگر موردی نباشه من دوست دارم فقط از بهترین مسابقه ای که تووش بودم بگم و اون هم سنگاپور بودم، برد برای من خیلی حیاتی بود و تونستم با تمام فشاری که از ردبول ها بهم وارد میشد بردش رو کسب کنم.

لوییس همیلتون :

میتونید مسابقات بد من رو یادم بیارید، چون یادم نمیاد ولی مطمئنم مسابقات بد زیادی رو داشتم! برای من مهمه که مسابقات بد رو به خاطر بسپرم چونکه تجربه ای که از این مسابقات بدست میارید میتونه ارزش برد رو برای شما خیلی بیشتر نشون بده و لذت بخش تر بشه برد براتون. ژاپن مثلا با یک شروع بد خیلی موقعیت هارو از دست دادم ولی دوباره پیشروی کردم و این چیزی هست که الان بهش افتخار میکنم. مسابقه مورد علاقه من هم موناکو بود با تمام سختی هایی که وجود داشت، مخصوصا دفاع در برابر دنیل.

سوال خبرنگار از نیکو روزبرگ:

در اول فصل، 5 تا از مکانیک های تو به تیم لوییس رفتند و 5 تا از مکانیک های لوییس به تیم تو اومدند! برداشت تو از این تغییر چه بود؟ الان که اخر فصلیم به نظرت این تغییر، ایده خوبی بود؟ از این تغییر استقبال کردی یا نه؟ ایده کی بود کلا این کار؟

لوییس همیلتون:

(با خنده)این سوال عالیه، من دوست دارم یه سوال دیگه رو هم اضافه کنم اونم این هستش که توضیحی که به تو داده شد چی بود اون رو بگو واسه مردم! همینطوری!

نیکو روزبرگ هم با لبخند اینگونه پاسخ داد:

آسون ترین راهی که باهاش به شما توضیح بدم اینه که، شما اگر به روحیه تیمی در طی فصل نگاه کنید می بینید که با توجه به رقابت برای قهرمانی جهان در دو طرف گاراژ، این جدایش روحی رخ میداد و این برای عملکرد کلی تیم مناسب نبود برای همین این تصمیم گرفته شد و چیزی که مشخص شد این بود که این عمل موثر واقع شد. درسته که خیلی راحت نبود چونکه من با خیلی از مکانیک هام صمیمی هستم و رابطه نزدیکی دارم و طول کشید تا دوباره این رابطه با افراد دیگه هم برقرار بشه.

لوییس همیلتون خطاب به خبرنگاران:

شما باید کتاب مرا بخرید، 10 سال دیگه من دقیقا به شما میگم که چه اتفاقی افتاد! چیز جالبی برای خوندن میشه حتما.

سوال:

در مورد رابطتون طی این 3 سال رقابت برای قهرمانی جهان میتونید بیشتر صحبت کنید؟

لوییس همیلتون:

رابطه خیلی جالبی بود، مطمئنا وقتیکه بچه بودیم رابطه خیلی خوبی داشتیم. وقتیکه مسابقه میدادیم توو کارتینگ بعدش میومدیم یخورده به مکانیک ها اطلاعات میدادیم و بعدش میرفتیم پلی استیشن بازی می کردیم. دوچرخه سواری می کردیم و جفتمون هم خیلی پیتزا دوست داشتیم. تورهای موتورسواری میرفتیم. من هنوز این کارا رو میکنم ولی خب نیکو الان دیگه خیلی عوض شده و متمرکز هستش و مراقب خودش هست. جوون بودیم از هم جدا شدیم، نیکو رفت بی ام و من هم رفتم رنو ولی اومدیم به فرمول یک، چیزی که از همون بچگی باهم راجبش صحبت می کردیم. مطمئنا رابطه ما هم فراز و نشیب داشت مخصوصا در سال قبل که خیلی دچار اختلاف شده بودیم ولی موفق شدیم که مدیریت کنیم این رابطه رو. من خیلی خوشحالم برای نیکو و خانوادش. به دور از مسئله رقابت باید بگم که بهش افتخار می کنم مخصوصا امسال، خیلی تونست خوب باشه و افتخاری هست برای من که اونو به عنوان یه همتیمی دارم.

نیکو روزبرگ:

چیزی که ما از قبل و دوران کودکی داریم، یک احترام خالص در رابطه ماست که هیچوقت از بین نمیره. احترام خیلی زیاد برای لوییس قائلم، هم لوییسی که داخل ماشین نشسته و رقابت میکنه باهام، هم لوییسی که در فضای بیرون قرار داره. در سالهای گذشته لحظات خوب و بد زیادی رو داشتیم ولی امسال بهتر بوده به کلی! ولی شرایط و محیط خیلی سختیه!

در مرحله تعیین خط، لوییس همیلتون با 0.3 ثانیه اختلاف توانست همتیمی خود را شکست دهد و در جایگاه اول خط شروع قرار گرفت.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید دنیل ریکاردو ، لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ – مرحله تعیین خط ابوظبی 2016

مسابقه بدون تغییر خاصی در جایگاه ها شروع می شود. نیکو روزبرگ یک پیت استاپ نسبتا بد را دارد، به این خاطر که حین تعویض تایرهایش اجازه خروج پیدا نمی کند چونکه سباستین فتل که در گاراژ روبرویی باید حضور یابد در حال نزدیک شدن است و تا مستقر شدن او به روزبرگ اجازه خروج نمیدهند و کمی اوضاع برایش برهم ریخت. روزبرگ جلوی رایکونن به پیست باز می‌گردد اما پیش روی خود مکس ورشتپنی را دارد که گذشتن از او برای هر راننده فرمول یکی کابوس بزرگیست.

مهندس نیکو:

ردبول ها، به ورشتپن دستور دادن که ارامتر رانندگی کند( تا ریکاردو برسه) و تو احتیاج داری که از او عبور کنی. هیچ ریسکی رو انجام نده، داری کار درست رو انجام میدی.

چند لحظه بعد، مهندس نیکو:

نیکو الان دیگه اضطراریه که از ورشتپن عبور کنی!

نیکو روزبرگ توانست از او عبور کند و با توجه به نزدیکی بیش از اندازه خودروهایشان بهم از هرگونه برخوردی اجتناب کند.

مهندس نیکو:

برو بچسب به پشت لوییس، کارت عالیه.

نیکو روزبرگ:

وضعیت من چطوره؟

مهندس:

جایگاه دوم فعلا امنه امن برات.

نیکو:

دونستنش خوبه.

بعد از پیت استاپ بعدی که هر دو راننده مرسدس انجام می دهند، باید با این ست تایر سافت خود تا اخر مسابقه بروند. به روزبرگ گفته می شود که ورشتپن نیز در پشت سر او قرار دارد و او نیز تا اخر مسابقه با همین ست تایر ادامه خواهد داد ولی تایرهایش 8 دور بیشتر دور زده اند. تیم مرسدس به لوییس همیلتون:

لوییس سوال دارم ازت، چرا اینقدر اروم داری میری؟ جایگاهت نسبت به فتل ناامنه.

لوییس:

فتل مگه با یه پیت استاپ داره مسابقه میده؟

مهندس لوییس:

نه، باور نداریم، اما ممکنه یه تهدید بالقوه بشه اگر دوباره بره پیت و سوپرسافت ببنده.

سباستین فتل به پیت می رود و با تایرهای سوپرسافت در جایگاه چهارم به پیست باز می گردد. مهندس لوییس در این لحظه:

لوییس، این یک دستوره، ما به 45.1 ثانیه نیاز داریم واسه برد.

لوییس:

من به شما پیشنهاد میدم که بزارید ما مسابقه بدیم.( یعنی دخالت نکنید از اینجا به بعد)

نیکو روزبرگ:

راه چاره ای دارید یا نه؟ من میتونم خیلی سریعتر برم نسبت به لوییس.

مهندس نیکو:

آره نیکو، دریافت شد.

سباستین فتل از ورشتپن عبور می کند و به رده سوم و پشت سر روزبرگ می رسد. در همین حین پدی لو شخصا به رادیو همیلتون میاید و می گوید:

ما نیاز داریم که سرعتت رو بالا ببری تا مسابقه رو ببریم. این یک دستوره.

لوییس همیلتون:

پدی، من در واقع پیشتاز مسابقه هستم و توو جایی که هستم راحتم!

حال اوضاع برای روزبرگ در حال بهم ریختن بود، سباستین فتل در فاصله دی ار اس نیکو روزبرگ قرار داشت و اقدام به سبقت گیری از او می کند ولی ناکام می ماند.(این صحنه همسر نیکو روزبرگ فریاد بلندی رو میکشه و از خدا کمک میخواد :))) )

همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ؛ پرده آخر رقابت مقدس دوران هایبرید لوییس همیلتون – گرندپری ابوظبی 2016

نیکو روزبرگ توانست با تمام فشاری که از سباستین فتل دریافت می کرد جایگاه خود را حفظ کند و مسابقه را در رده دوم به پایان رساند و در برابر لوییس همیلتونی که پیروز گرندپری شد توانست قهرمانی جهان را کسب کند و خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کند.

#gallery-8 { margin: auto; } #gallery-8 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-8 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-8 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

همسر روزبرگ:

کارت عالی بووووود، بهت افتخار می کنم.

نیکو هم اینگونه به همسر خود پاسخ می دهد:

انجامش دادیم، انجامش دادییییم.

نیکو روزبرگ توانست با اختلاف 5 امتیاز قهرمان جهان شود!

نیکو روزبرگ: 385 لوییس همیلتون: 380

مصاحبه های بعد از مسابقه:

نیکو، قهرمان جهان شدی، چقدر خوبه این حس، نه؟

نیکو روزبرگ:

غیر قابل باوره، غیر قابل باور. شرایط خیلی پر استرس و سخت بود توو پیست، اولین احساسم فقط ارامش رسیدن به هدف بود، داشتم اشک میریختم توو دور پیروزی. شما میتونید نظر تیم و همینطور نظر لوییس را درک کنید.همین. انگار من کل زندگیم داشتم باهاش مسابقه میدادم و همیشه این لوییس بود که موفق می شد منو شکست بده و برد رو کسب کنه حتی وقتی که توو کارتینگ بودیم. اون راننده فوق العاده ای هستش و یکی از بهترین های تاریخ و خیلی حس خاصی هست که اونو شکست دادم چون سطح کار خیلی بالاست و این برد چندین برابر لذت بخش تر میشه و اینکه قهرمانی جهان رو ازش تونستم کسب کنم خیلی عالیه.

لوییس همیلتون:

من حس خیلی خوبی دارم، کار خودم رو انجام دادم، 4 تا مسابقه اخر رو برنده شدم. بیشتر از هر راننده دیگه ای در این فصل برد کسب کردم که خیلی حس خوبیه، من هر کاری تونستم کردم. با در نظر گرفتن شرایط و تفاوتی که بین خودروی من و خودروی نیکو وجود داشت من حس قهرمانی دارم. ما بعدا راجبه همه چیز صحبت می کنیم مثل همیشه، به عنوان تیم میمونیم و نمیتونیم این واقعیت رو زیر سوال ببریم که نیکو قهرمان شده، او کارشو عالی انجام داد، تبریک میگم بهش، حس فوق العاده ای که قهرمان جهان باشی. منتظرم تا در سال بعد دوباره باهم بجنگیم.

نیکو روزبرگ پس از ثبت در تاریخ، بلافاصله از دنیای فرمول یک خداحافظی نمود و برای همیشه فرمول یک این ستاره را از دست داد، او هم اکنون یک یوتیوبر و فعال رسانه ای و هم یک کارافرین فستیوال و جشنواره ها بوده و با همسر و دو فرزند خود در موناکو زندگی می کند.

امیدوارم که لذت برده باشید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها