ارتجاع بازگشت به ضد ارزش‌های جاهلی و طاغوتی است


ارتجاع بازگشت به ضد ارزش‌های جاهلی و طاغوتی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ارتجاع بازگشت به ضد ارزش‌های جاهلی و طاغوتی است، گفت: مرتجعان مخالف اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «امین» در سلسله جلسات معرفتی مسجد جامع غدیر خم با موضوع خطر ارتجاع از دیدگاه حضرت زهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ارتجاع ممکن است گریبان گیر همه انقلاب ها از جمله انقلاب اسلامی ایران شود.

استاد حوزه علمیه درباره معنای ارتجاع، عنوان کرد: ارتجاع بازگشت به ضد ارزش‌های جاهلی است، ارتجاع همان عقب گرد و بازگشت کسانی است که نبض امور را در کشور به دست بگیرند و اوضاع جامعه را به دوران قبل برگردانند.

وی با اشاره به آیات الهی مبنی بر اینکه دشمنان شما ارتجاع را می خواهند، گفت: اگر در کشور وضعیتی مانند آن وضعی که در آن سالها طاغوت در هنر جشن شیراز اتفاق افتاد الان اتفاق بیفتد این ارتجاع است. خداوند در سوره بقره می فرماید: دشمنان ارزش های اصیل اسلامی را نمی خواهند و دوست دارند به دوران کفر برگردند.

حجت الاسلام والمسلمین امین ادامه داد: آرزوی دشمنان انقلاب نیز بازگشت به ارتجاع است. پیامبراکرم نیز نگران ارتجاع امت بودند قرآن کریم می فرماید: اگر پیامبر از میان شما برود آیا شما ارتجاع می کنید؛ متاسفانه بعد از رحلت رسول خدا این ارتجاع در میان امت پیامبر اتفاق افتاد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه فدکیه، گفت: حضرت مهمترین عامل ارتجاع را وجود نفوذی ها بیان می کنند و می فرمایند: تا پیامبر اسلام از دنیا رفت تیرهای نفاق در میان شما آشکار شد. بسیاری از آیات قرآن کریم اشاره به نفاق و منافق دارد و سوره ای هم به نام منافقون داریم.

وی افزود: منافقان همان نفوذی‌ها هستند یک مصداف نفوذ حاکمیت بنی امیه بود امام علی(ع) می فرمایند: آنان با جان و دل تسلیم اسلام نشدند تسلیم قدرت اسلام شدند؛ حاکمیت بنی امیه یک مصداق از نفوذ است که خروجی آن کنار زدن بسیجیان مانند ابوذر، مقداد، عمار و... و روی کار آمدن ضدانقلابیونی مانند تمیم داری یهودی به ظاهر مسلمان شده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین امین با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری در این سالها مدام به نفوذ نفوذی ها اشاره می کنند و در جمع مردم تبریز از خطر ارتجاع صحبت کردند. از انقلاب اسلامی 40 سال گذشت و کسانی که رفتند مدام می گفتند ما چند ماه دیگر بر می گردیم و دشمنان به صراحت در این ماه های اخیر مطرح می کردند که ما اجازه نمی دهیم انقلاب شما چهل ساله شود و به کوری چشم دشمن این امر محقق نشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اغتشاشات دی ماه سال گذشته، اظهار کرد: اغتشاشات سال گذشته بسیار ضعیف بود که در چند شهر اتفاق افتاد. یکی از اهداف این اغتشاشات ضربه زدن به دین بود برای همین چند امامزاده غارت شد مسجد و اداره تبلیغات اسلامی به آتش کشیده شد. دومین هدف آنان ولایت بود، بقا و ماندگاری انقلاب به وجود ولایت بستگی دارد، این قدرت ولایت بود که توانست طاغوت را نابود نکند امام راحل فرمودند: پشتیبان ولایت باشید تا کشور آسیب نپذیرد. سومین هدف آنان روحانیت بود که در یکی از شهرها به حوزه حمله کردند و آنجا را به آتش کشاندند؛ اینان همه بیانگر وجود جریان نفوذ و مرتجعان است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس