دستگیری داعشی‌های روسی و خانواده‌هایشان در شمال سوریه


دستگیری داعشی‌های روسی و خانواده‌هایشان در شمال سوریه

یک هسته تروریستی داعش شامل پنج نفر از جمله دو روس و سه تاجیک به همراه خانواده هایشان که با فرار از مناطق درگیری دیر الزور قصد رساندن خود به ادلب را داشتند، به دام...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی سوریه به نقل از «یوسف الحمود»، سخنگوی «الجیش الوطنی»(مخالفان مورد حمایت ترکیه) خبر دادند، پلیس و نیروهای امنیت عمومی با هماهنگی الجیش ابوالوطنی موفق شدند یک هسته وابسته به داعش که قصد نفوذ به استان ادلب را داشت، دستگیر کنند، این گروه از مناطق تحت سیطره داعش در دیر الزور که این روزها شاهد درگیری‌های شدیدی است، گریخته بود.

منبع مذکور گفت: این تروریست‌های داعش توسط قاچاقچیان با عبور از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک به عفرین رسیده بودند، این منبع، گروه‌های مسلح کُرد را به کمک به تسهیل عبور آنها متهم کرد.

براساس این گزارش، خودروی حامل این تروریست‌ها در گورستان مشعله در مسیر جاده اعزاز به عفرین در منطقه شران عفرین متوقف شده و سرنشینانش پس از دستگیری به پلیس نظامی تحویل داده شدند تا سپس به دادگاه نظامی منتقل شوند.

این هسته تروریستی شامل پنج نفر از جمله دو روس و سه تاجیک و همچنین سه زن و هفت کودک است.

منابع محلی گفتند، این اولین بار نیست که گروه‌های مخالف دولت سوریه از دستگیری عناصر داعش در حومه حلب خبر می‌دهند و اعلامیه‌های مکرری از این دست در چند روز گذشته همزمان با نابودی قریب الوقوع آخرین پایگاه داعش در دیر الزور، منتشر می‌شود، اما این نمونه تازه در نوع خود بی نظیر بوده چون در جریان آن اتباعی روسی دستگیر شدند.

انتهای پیام/.م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد