بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال


مطلب بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ سال 2019 فرصت مناسبی برای طرفداران فیلمهای کارتون بوده و دیسنی با چند انیمیشن جدید حضوری پر رنگ در سال جدید دارد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین...

سال ۲۰۱۹ فرصت مناسبی برای طرفداران فیلمهای کارتون بوده و دیسنی با چند انیمیشن جدید حضوری پر رنگ در سال جدید دارد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ به همراه تاریخ اکران و مشخصات این عناوین جدید.

فیلم های انیمیشن در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله حضور خود در صنعت سینما، همواره در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های سال حضور داشتند. شرکت والت دیسنی نیز با خلق شخصیت هایی محبوب مانند میکی ماوس، دانلد داک، گوفی و … نقش بسیار پررنگی در این موفقیت ایفا کرد.

در دو سال گذشته نیز آثاری مانند کوکو (۲۰۱۷)، ماشین‌ها (۲۰۱۷)، من نفرت انگیز (۲۰۱۷) و قسمت جدید شگفت انگیزان و هتل ترنسیلوانیا ۳ در سال ۲۰۱۸ توانستند جایگاهی را در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های سینمایی سال به خود اختصاص داده که این مسئله نشان از اهمیت بسیار بالای این ژانر نزد سازندگان فیلم دارد. کارتون شگفت انگیزان ۲ نیز توانست در همایش‌های سینمایی سال حضوری پررنگ داشته و در جمع نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۱۹ و نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ قرار گیرد.

البته این صنعت در ایران باوجود در دسترس بودن بسترهای بسیار مناسبی مانند دیوان شعر شاعران نامی در ژانر رومانتیک و شاهکار فردوسی در ژانر حماسی، به دلایلی خاصی در ۴۰ سال گذشته مورد بی مهری تمام قرار گرفته و آثار محدودی مانند انیمیشن فیلشاه را می‌توان با توجه به تم مذهبی در رده انیمیشن های سفارشی قرار داد.

بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

اما همانطور که اشاره شد، سال ۲۰۱۹ سال بسیار چذابی برای طرفداران این ژانر سینمایی خواهد بود. به عنوان نمونه می توان به نسخه جدید و بازسازی شده انیمیشن شیرشاه برای متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰، قسمت جدید داستان اسباب بازی برای بازه سنی ۴۰ سال به پایین و قسمت جدید از کارتون فروزن (Frozen) برای کودکان دهه ۹۰ اشاره کرد که جذابیت بسیاری برای مخاطبان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر بهترین فیلمهای سینمایی جدید سال

در ادامه مروری خواهیم داشت بر جدیدترین و بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ که در سال جاری میلادی بر روی پرده سینماهای جهان (و اندکی بعد در فهرست وب سایت های دانلود فیلم ایرانی) قرار خواهد گرفت به همراه تاریخ اکران، مشخصات کلی فیلم و میزان فروش و امتیازات کسب شده از کاربران و منتقدین:

How to Train Your Dragon: The Hidden World

تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (اسفند ۹۷) IMDB: ۸.۰ Metascore: ۷۴ میزان فروش: –

انیمیشن How to Train Your Dragon: The Hidden World سومین قسمت از این سری بوده که در ایران بیشتر با نام مربی اژدها یا چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم شناخته می‌شود. قسمت جدید این کارتون نیز یکی از محبوب ترین و بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ به حساب می‌آید.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالمربی اژدهای ۳

کارگردانی این کارتون ۱۰۴ دقیقه ای بر عهده دین دبلوا (Dean DeBlois) قرار داشته و بر مانند ۲ قسمت قبلی اساس داستانی از کرسیدا کاول (Cressida Cowell) ساخته شده است.

صداپیشگان

از هنرمندانی که در این اثر به ایفای نقش صداگذاری و دوبله پرداخته‌اند می‌توان به اسامی زیر اشاره نمود:

کیت بلانشت (Cate Blanchette) در نقش Valka جرارد باتلر (Gerard Butler) در نقش Stoick the Vast تی جی میلر (T. J. Miller) در نقش Tuffnut کریستن ویگ (Kristen Wiig) در نقش Ruffnut کیت هرینگتون (Kit Harington) در نقش Eret جونا هیل (Jonah Hill) در نقش Snotlout جی باروشل (Jay Baruchel) در نقش Hiccup آمریکا فررا (America Ferrera) در نقش Astrid جمون هونسو (Djimon Hounsou) در نقش Drago خلاصه داستان

داستان مربی اژدها ۳ نیز مانند دو قسمت قبلی درباره یک وایکینگ جوان به نام Hiccup بوده که به دلیل جثه کوچک، توانایی مقابله با موجوداتی که به دهکده آنها حمله می‌کنند را ندارد. در قسمت سوم نیز Hiccup که موفق به رام کردن اژدها خشمگین شد، به همراه دوستان خود به ماجراجویی و مقابله با دشمنان دهکده خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: نگاهی بر انیمیشن مربی اژدهای ۳

The Lego Movie 2: The Second Part

تاریخ اکران: ۸ فوریه (بهمن ۹۷) IMDB: ۷.۴ Metascore: ۶۵ میزان فروش ایالات متحده: ۶۳ میلیون دلار میزان فروش جهانی: ۹۸ میلیون دلار

قسمت اول Lego Movie که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، توانست با فروشی در حدود ۲۶۰ میلیون دلار در ایالات متحده و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان، به یکی از بهترین و محبوب ترین کارتون های سال تبدیل شود. قسمت دوم نیز که سال ۲۰۱۷ اکران شد هرچند موفق به تکرار فروش نسخه اول نشد، اما با فروشی در حدود ۳۱۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان، اثر شکست خورده ای نیز به حساب نمی آمد.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالداستان لگو ۲

قسمت سوم این انیمیشن نیز که در سال جاری میلادی بر روی پرده سینماها قرار خواهد گرفت، احتمالا توانایی تکرار موفقیت دو نسخه قبلی را داشته و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ یاد نمود. انیمیشن Lego Movie 2: The Second Part مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه داشته و کارگردانی آن توسط مایک میچل (Mike Mitchell) صورت گرفته است و تا کنون به فروشی در حدود ۶۳ میلیون دلار در آمریکا و ۹۸ ملییون دلار جهانی دست یافته و توانایی قرار گرقتن در جمع پرفروش ترین فیلم های سال را نیز دارد.

صداپیشگان

سازندگان این فیلم نیز مانند سایر آثار انیمیشن، از چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون برای دوبله اثر خود بهره برده که تعدادی از آنها عبارتند از:

لیام نیسون (Liam Neeson) در نقش پلیس مورگان فریمن (Morgan Freeman) در نقش جادوگر پیر کریس پرت (Chris Pratt) در نقش امت (Emmet) ویل فرل (Will Farrell) در نقش رییس جمهور و پدر الیزابت بنکس (Elizabeth Banks) در نقش لوسی ویل آرنت (Will Arnett) در نقش بتمن نیک آفرمن (Nick Offerman) در نقش دزد دریایی چنینگ تتوم (Channing Tatum) در نقش سوپرمن جونا هیل (Jonah Hill) در نقش گرین لنترن الیسون بری (Alison Brie) در نقش شاهزاده اونیکیتی خلاصه داستان

پنج سال از ماجرای قسمت اول گذشته و مردم شهر زندگی راحت و آرامی را تجربه می کنند. اما ناگهان ساکنان شهر با دشمنی بسیار خطرناک تر روبرو شده که با تهاجمی گسترده، بسیار سریعتر از توان ساختن آنها همه چیز را به نابودی می کشانند. امت (با صدای کریس پرت) به همراه دوستان خود به مقابله با این دشمن جدید که Lego Duplo نام دارد می روند…

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ ؛ مروری بر فیلم های رومانتیک جدید سال

Toy Story 4

تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن (خرداد ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

سری انیمیشن داستان اسباب بازی را می توان موفق ترین کارتون تاریخ صنعت سینما دانست که با حضور خود در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی رنگ تازه‌ای به صنعت انیمیشن و کارتون بخشید و به یکی از پرفروشترین آثار سینمایی دنیا تبدیل شد. قسمت چهارم سری کارتون های داستان اسباب بازی (با نام اصلی Toy Story 4) نیز یکی از فیلم هایی است که علاوه بر قرار گرفتن در زمره بهترین فیلم های ۲۰۱۹ و بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ ؛ مانند بخش های جدید هتل ترانسیلوانیا و شگفت انگیزان در سال ۲۰۱۸ ؛ یکی از کاندیداهای اصلی کسب عنوان پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۹ نیز به حساب می‌آید.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالداستان اسباب بازی ۴

کارگردانی انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ بر عهده جاش کولی (Josh Cooley) قرار داشته که پیش از این نقشی اساسی در ساخت آثاری مانند Inside Out (به عنوان کارگردان) و Cars و رتتویی و شگفت انگیزان (به عنوان طراح) داشته است. فیلمنامه نیز توسط ویل مک کورماک (Will McCormack) و استفانی فولسام (Stephany Folson) بر اساس شخصیت‌های ساخته شده توسط John Lasseter و Andrew Stanton و Peter Docter و Lee Unkrich نوشته شده است.

صداپیشگان و هنرمندان

انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ نیز مانند ۳ بخش قبلی برای بخش دوبله و صداگذاری از هنرمندان بنام صنعت سینما استفاده کرده است. برخی از این هنرمندان عبارتند از:

تام هنکس (Tom Hanks) در نقش وودی (Woody) تیم آلن (Tim Allen) در نقش باز (Buzz Lightyer) آنی پاتز (Annie Potts) در نقش بو پیپ (Bo Peep) کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) در نقش داکی (Ducky) مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش کن (Ken) بانی هانت (Bunny Hunt) در نقش دالی (Dolly) جوان کیوسک (Joan Cusack) در نقش جسی (Jessie) لاوری متکاف (Laurie Metcalf) در نقش خانم دیویس (Mrs. Davis) لوری آلن (Lori Alan) در نقش خانم اندرسون (Mrs. Anderson) کریستن شال (Kristen Schaal) در نقش تریکسی (Trixie) جوردن پیل (Jordan Peele) در نقش بانی (Bunny) جودی بنسون (Jodi Benson) در نقش باربی تونی هیل (Tony Hale) در نقش فورکی (Forky) خلاصه داستان

در این قسمت از انیمیشن توی استوری ۴ نیز خطی اصلی داستان بر اساس روابط و تصمیمات وودی و باز جریان دارد. پس از اضافه شدن یک عضو جدید (فورکی با صداپیشگی تونی هیل) به گروه وودی، اعضا تصمیم به شروع یک سفر دسته جمعی را گرفته و در حین این سفر ماجراهای جذابی برای این دسته اتفاق می افتد…

بیشتر بخوانید: مروری بر قسمت جدید داستان اسباب بازی (Toy Story 4)

Reign of the Superman

تاریخ اکران: ۱۰ ژانویه (دی ۹۷) IMDB: ۶.۹ Metascore: – میزان فروش: –

فیلم Reign of the Superman ادامه‌ای بر قسمت قبلی این سری بوده که سال گذشته راهی بازار کارتون‌های ابرقهرمانی گردید. این قسمت نیز که در ابتدای سال بر روی DVD و به صورت دانلود دیجیتالی نیز منتشر شد، با توجه به تم اکشن و ابرقهرمانی، یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ خواهد بود.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالسلطنت سوپرمن

این مارتون که توسط سم لیو (Sam Liu) و بر اساس کاراکترهای شرکت دی سی کامیکس (DC Comics) ساخته شده، مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه داشته و از تکنیکی متفاوت با دیگر انیمیشن های موجود در این فهرست (تقریبا مشابه با اسپایدرمن سال گذشته و شبیه با بازی های ویدیویی دهه گذشته) سود برده که برای نسل جدید جذابیت زیادی دارد.

صداپیشگان

تیم دوبله این انیمیشن جدید عبارتند از:

جری اوکانل (Jerry O’Connel) در نقش سوپرمن ربکا رومین (Rebecca Romijn) در نقش Lois Lane رایل ویلسون (Rainn Wilson) در نقش Lex Luthor پاتریک فابیان در نقش Hank Henshaw چارلز هالفورد (Charles Halfor) در نقش The Eardicator کامرون موناهان (Cameron Monaghan) در نقش Superboy خلاصه داستان

پس از مرگ شخصیت سوپرمن در قسمت قبلی، عده زیادی از ابرقهرمانان به دنبال ایفا کردن نقش این مرد افسانه ای و شناخته شدن به عنوان وارث وی بوده که …

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۹ که هیجان را در شما بیدار می‌کند!

The Lion King

تاریخ اکران: ۱۹ جولای (تیر ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

انیمیشن شیرشاه نیز یکی از معدود کارتون‌های صنعت سینما در کنار داستان اسباب بازی بوده که با عرضه در چندین نسخه مختلف و طی نزدیک به ۲ دهه، خاطرات جذابی را برای چند نسل مختلف رقم زده است. شیر شاه جدید نیز که یک نسخه بازسازی شده کامل از نسخه کلاسیک سال ۱۹۹۴ شرکت دیسنی به حساب می‌آید، علاوه بر قرار گرفتن در جمع بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ احتمالا یکی از بهترین و پرفروشترین فیلم های سینمایی سال نیز خواهد بود.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالThe Lion King

کارتون شیر شاه جدید توسط جوناتان فرو (Jonathan Favreau – کارگردان انیمیشن The Jungle Book) و بر اساس داستان کلاسیک شیر شاه کارگردانی شده و با توجه به استفاده کامل از کامپیوتر در ساخت آن، یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ نیز به حساب می‌آید. از نکات قابل توجه انیمیشن شیر شاه جدید می‌توان به حضور دوباره هنس زیمر (Hans Zimmer) آهنگساز افسانه‌ای و سر التون جان (Sir. Elton John) خالق ترانه چرخه زندگی (Circle of Life) اشاره نمود.

صداپیشگان

لیست صداپیشگان نسخه بازسازی شده انیمیشن شیرشاه که مانند نسخه اصلی مملو از ستارگان سینما و تلویزیون بوده عبارتست از:

دونالد گلاور (Donald Glover) در نقش سیمبا جیمز ارل جونز (James Earl Jones) در نقش موفاسا چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) در نقش اسکار ست روگن (Seth Rogen) در نقش پومبا آلفره وودارد (Alfre Woodard) در نقش سارابی بیلی ایچنر (Billy Eichner) در نقش تیمون بیانسه نولس (Beyonce) در نقش نالا جان اولیور (John Oliver) در نقش زازو کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) در نقش کاماری خلاصه داستان

سیمبا (با صدای دونالد گلاور) پادشاه آینده بیشه بوده که باید جانشین پدر خود موفاسا (با صدای جیمز ارل جونز) شود. اما عموی سیمبا، اسکار (با صدای چیوتل اجیوفور) علاقه‌ای به این مساله نداشته و با پیش آوردن ماجراهایی، مانع از رسیدن سیمبا به مقام پادشاهی می شود تا اینکه…

Aladdin

ژانر: انیمیشن تاریخ اکران: می ۲۰۱۹ میزان فروش: – IMDB: – Metascore: –

نسخه اصلی کارتون علاالدین در سال ۱۹۹۲ توسط شرکت دیسنی و بر اساس داستان هزار و یک شب ساخته شد و با کسب نمرات بالا از کاربران و منتقدان و فروش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به یکی از بهترین و محبوب ترین کارتون های سال تبدیل گردید. شرکت دیسنی امسال نیز تصمیم به بازسازی نسخه جدیدی از این کارتون داشته که می‌توان آن را در جمع بهترین کارتون های جدید ۲۰۱۹ قرار داد.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالAladdin

هرچند علاالدین یک فیلم/کارتون به حساب می‌آید، اما با توجه به ماهیت قصه و روابط احساسی بین شخصیت‌ها، می‌توان آن را علاوه بر قرار دادن در جمع بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ به عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ نیز به حساب آورد. این انیمیشن که با تکنیک Live Action (استفاده از انسان برای شبیه سازی حرکات و میمیک کاراکترها) ساخته شده، توسط کارگردان مشهور گای ریچی (Guy Ritchie) بر روی پرده نقره‌ای قرار خواهد گرفت.

صداپیشگان

از شخصیت‌ها و دوبلورهای حاضر در این فیلم که مانند سایر ساخته‌های شرکت دیسنی از هنرمندان درجه ۱ سینما به حساب می‌آیند، می‌توان از اسامی زیر یاد نمود:

ویل اسمیت (Will Smith) در نقش غول چراغ نائومی اسکات (Naomi Scott) در نقش شاهدخت جزمین منا مسعود (Mena Massoud) در نقش علاالدین مروان کنزاری (Marwan Kenzari) در نقش جعفر نوید نگهبان در نقش سلطان نسیم پدراد در نقش دالیا خلاصه داستان

این فیلم که بازسازی اثر کلاسیک دیسنی در سال ۱۹۹۲ به حساب می‌آید، داستان عاشقانه یک پسر شر و خیابانی به نام علاالدین را بازی کرده که مجبور است برای نجات شاهدخت جزمین با کمک غول چراغ جادو به جنگ جعفر رفته و …

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ ؛ بروری بر بهترین فیلمهای سینمایی جدید رومانتیک سال

Frozen 2

تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر (پاییز ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

انیمیشن فروزن (Frozen) که سال ۲۰۱۳ توسط شرکت دیسنی و با الهام از داستان ملکه یخی (Snow Queen) هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) ساخته شد را می‌توان یکی از خرده فرهنگ‌های متولدین اواخر دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ دانست که علاوه بر قرار گرفتن در جمع بهترین کارتون‌ها، به یک برند جهانی تبدیل گردید. این انیمیشن جذاب با توجه به داستان دخترانه و ساخت دقیق و زیبا، با فروشی در حدود ۱.۳ میلیارد دلار به یکی از بهترین و پرفروشترین انیمیشن‌های سال تبدیل شده و جوایز معتبر اسکار و گلدن گلوب را به خود اختصاص داد. موسیقی این انیمیشن نیز که توسط کریستن آندرسن و رابرت لوپز ساخته شده بود، با اجرای دمی لواتو (Demi Lovato) به یکی از بهترین آهنگ‌ها سال تبدیل و جایزه اسکار بهترین آهنگ در اسکار و گرمی (Grammy) را کسب نمود.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالفروزن ۲

نسخه جدید این فیلم نیز که پس از مدت‌ها انتظار در پاییز سال آینده راهی سینماهای جهان (و اندکی بعد وب سایت های دانلود فیلم ایرانی) خواهد شد نیز یکی دیگر از پرفروش ترین و بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ خواهد بود. انیمیشن Frozen 2 توسط کریس باک (Chris Buck) و جنیفر لی (Jennifer Lee) کارگردانی شده و داستان آن نیز توسط شخصیت‌های خلق شده توسط ۲ کارگردان (باک و لی) و الیسون شرودر (Alison Schroder) به رشته تحریر درآمده است.

صداپیشگان

در انیمیشن Frozen 2 نیز هنرمندان نامداری به ایفای نقش پرداخته و علاوه بر حاضران در قسمت اول، صداهای جدید نیز به آن اضافه شده اند. صداپیشگان حاضر در انیمیشن فروزن ۲ عبارتند از:

ایدینا منزل (Idina Menzel) در نقش السا کریستن بل (Kristen Bell) در نقش آنا جوناتان گروف (Jonathan Groff) در نقش کریستوف جاش گد (Josh Gad) در نقش اولاف سانتینو فونتانا (Santino Fontana) در نقش هانس اوان راشل وود (Evan Rachel Wood) استرلینگ کی. براون (Sterling K. Brown) خلاصه داستان

آنا و السا به همراه اسون (Sven) و کریستوف و اولاف به اعماق جنگل می روند تا پرده از یک راز قدیمی پنهان در قلمرو خود بردارند…

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال

Pokémon Detective Pikachu

تاریخ اکران: ۱۰ می (اردیبهشت ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

کاراگاه پوکمون یک کارتون علمی تخیلی با تکنیک Live Action شرکت برادران وارنر (Warner Bros.) است که بر اساس شخصیت‌های داستانی پوکون ساخته شده است و با توجه به موفقیت گسترده نسخه بازی ویدیویی کنسول نینتندو و حضور چهره‌های جذاب برای نوجوانان، توانایی قرار گرفتن در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ را دارد.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالکارآگاه پیکاچو

انیمیشن Pokémon Detective Pikachu توسط راب لترمن (Rob Letterman) کارگردانی شده است. سناریو و داستان نیز توسط شخص کارگردان، نیکول پرلمن (Nicole Perlman)، بنجی سمیت (Benji Samit) و دن هرناندز (Dan Hernandez) بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط تیم هنرمندان ژاپنی، ساتوشی تاجیری (Satoshi Tajiri)، کن سوگیموری (Ken Sogimori) و جونیچی ماسودا (Junichi Masuda) نوشته شده است. شخصیت اصلی نیز با تکنیک لایو اکشن و بر اساس میمیک‌های رایان رینولدز (هنرپیشه فیلم ددپول) طراحی شده است.

صداپیشگان

از هنرمندان تیم دوبله انیمیشن Pokemon Detective Pikachu می‌توان به اسامی لیست زیر اشاره کرد:

رایان رینولدز در نقش کارآگاه پیکاچو کاترین نیوتون (Kathryn Newton) در نقش لوسی جاستیس اسمیت (Justive Smith) در نقش تیم گودمن کاران سونی (Karan Soni) در نقش جک کن واتانابی (Ken Watanabe) در نقش کارآگاه یوشیدا عمر چاپارو (Omar Chaparro) در نقش سباستین سوکی واترهاوس (Suki Waterhouse) بیل نای (Bill Knighy) خلاصه داستان

در دنیای پوکمون ها، تیم گودمن (با صدای جاستیس اسمیث) فرزند کارآگاه مشهور هری گودمن بوده که پیش از این به شغل مربی گری پوکمون‌ها مشغول بوده است. وقتی که پدر تیم در یک تصادف رانندگی مفقود می‌شود، او به شهر رایم رفته و پس از برقرار کردن ارتباط کلامی با پوکمون سابق پدرش، کارآگاه پیکاچو (با بازی و صدای رایان رینولدز)، به دنبال پیدا کردن راز گم شدن پدر خود می رود و …

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ۲۰۱۸ در مراسم Best Game Awards

Missing Link

تاریخ اکران: ۱۲ آوریل (فروردین ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

یکی دیگر بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ Missing Link بوده که با استفاده از تکنیک استاپ موشن (Stop Motion یا عکسبرداری متناوب از عروسک‌های فیزیکی و مشابه با کارتون‌هایی مانند Shaun The Sheep و Chicken Run و یا جزیره سگ‌ها و والاس و گرومیت) ساخته شده است.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالحلقه گمشده

انیمیشن Missing Link توسط کریس باتلر (Chris Butler) و بر اساس داستانی از خود او در استودیوی مشهور لایکا (Laika) کارگردانی و ساخته شده است.

صداپیشگان

مانند بیشتر فیلم های حاضر در جمع بهترین کارتون های ۲۰۱۹ انیمیشن Missing Link نیز با بهره گیری از چهره های شناخته شده سینما در بخش صداگذاری و دوبله، شانس موفقیت و فروش خود را بالا برده است. تعدادی از هنرمندان حاضر از این انیمیشن عبارتند از:

هیو جک من (Hugh Jackman) در نقش سر لیونل فراست زو سالدانا (Zoe Saldana) در نقش Adelina زک گالیفیاناکیس (Zach Galifianakis) در نقش Link مت لوکاس (Matt Lucas) تیمونی اولیفانت (Timothy Olyphant) اما تامپسون (Emma Thompson) آمریتا آچاریا (Amrita Acharia) استفن فرای (Stephen Fry) خلاصه داستان

سر لیونول فراست (با صدای هیو جکمن) فکر می کند که بزرگترین کارآگاه و کارشناس هیولاهای زمان خود است. اما مشکل اینجاست که هیچکدام از اطرافیان وی را درک نمی کنند! او برای اثبات این موضوع و پیدا کردن موجودی افسانه ای سفری دور و دراز را آغاز کرده و…

بیشتر بخوانید: بهترین شاسی بلندهای ارزان قیمت ۲۰۱۹ ؛ مروری بر ارزان ترین کراس اوورهای سال

Sonic The Hedgehog

تاریخ اکران: ۸ نوامبر (پاییز ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

شخصیت سونیک (Sonic) را می‌توان محبوب‌ترین و پرطرفدران ترین ابرقهرمان بازی‌های شرکت سگا دانست که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون و با عرضه نسخه‌های مختلف، به یکی از پرفروشترین بازی های این کنسول تبدیل شده است. کارتون Sonic the Hedgehod نیز که سال آینده بر پرده سینماهای جهان قرار خواهد گرفت نیز با توجه به این موفقیت، احتمالا یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ خواهد بود.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالسونیک جوجه تیغی

انیمیشن Sonic the Hedgehog نیز مانند علاالدین و کارآگاه پیکاچو با تکنیک Live Action ساخته شده و کارگردانی آن توسط جف فاولر (Jeff Fowler) صورت گرفته است. فیلمنامه نیز توسط پاتریک کیسی (Patrick Casey)، جاش میلر (Josh Miller) و اورن یوزیل (Oren Uziel) و بر اساس شخصیت‌های اصلی خلق شده توسط یوجی ناکا (Yuji Naka)، نااوتو اوهشیما (Naoto Ohshima) و هیروکازو یاسوهارا (Hirokazu Yasuhara) نوشته شده است.

صداپیشگان

هنرمندان حاضر در بخش صداگذاری انیمیشن سونیک عبارتند از:

جیم کری (Jim Carey) در نقش دکتر روبوتنیک بن شوارتز (Ben Schwartz) در نقش سونیک جیمز مارسدن (James Marsden) در نقش تام نیل مک دونا (Neal McDonough) آدام پالی (Adam Pally) لین لپ (Lean Lapp) دبس هوارد (Debs Howard) خلاصه داستان

تام واچوفسکی (با صدای جیمز ماردسن) یک افسر پلیس در یک شهر کوچک است. او به شهر سانفرانسیسکو سفر می کند تا به همراه سونیک به جنگ دکتر روباتنیک رفته و…

بیشتر بخوانید: ارزان ترین خودروهای ۲۰۱۹ ؛ نگاهی بر بهترین خودروهای اقتصادی سال

The Secret Life of Pets 2

تاریخ اکران: ۷ ژوئن (خرداد ۹۸) IMDB: – Metascore: – میزان فروش: –

Secret Life of Pets 2 قسمت دوم کارتون زندگی پنهان حیوانات خانگی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد. این کارتون با فروشی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار موفق به قرار گرفتن در جمع پرفروشترین فیلم های سال گردید و با توجه به موفقیت بخش اول می‌توان قسمت دوم را نیز در جمع پرفروش ترین و بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ قرار داد.

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سالزندگی پنهان حیوانات خانگی ۲

انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲ که قرار است در تابستان سال ۹۸ بر پرده سینماهای قرار گیرد، توسط کریس ریناود (Chris Renaud) و بر اساس داستانی از برایان لینچ (Brian Lynch) ساخته شده و می‌توان آن را در فهرست بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ با تم کمدی و ماجرایی قرار داد.

صداپیشگان

گویندگان حاضر در انیمیشن The Secret Life of Pets 2 عبارتند از:

کوین هارت (Kevin Hart) در نقش Snowball پیتون اسوالت (Patton Oswalt) در نقش Max اریک استون استریت (Eric Stonestreet) در نقش Duke جنی اسلیت (Jenny Slate) در نقش Gidget الی کمپر (Ellie Kemper) در نقش Katie لیک بل (Lake Bell) در نقش Chloe دانا کاروی (Dana Carvey) در نقش Pops خلاصه داستان

داستان انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲ نیز مانند بخش اول بر اساس ماجراهای این حیوانات دست آموز پس از خروج صاحبانشان از خانه خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: برندگان فجر ۹۷ ؛ مروری بر برگزیدگان سی و هفتمین دوره جشنواره فجر

سخن آخر

نظر شما درباره بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ چیست؟ آیا کارتون های عرضه شده در سال جدید توانایی رقابت با فیلم های اکشن سال را دارند؟ آیا این انیمیشن ها مانند سال های گذشته می‌توانند جایگاهی را در بین پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۹ کسب کنند؟ آیا آثار دیگری نیز توانایی قرار گرفتن در لیست بهترین کارتون های ۲۰۱۹ را دارند؟ آیا کارتون های جدید دیسنی و نسخه های بازسازی شده آثار کلاسیک توانایی تکرار موفقیت نسخه های اصلی را دارند؟

بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ در یک نگاه

گالری تصاویر بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

منبع: IMDB

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقادات تند آیت الله علوی بروجردی از مسئولان: مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند