رتبه نخست کم تحرکی کشور به بوشهر اختصاص یافت


رتبه نخست کم تحرکی کشور به بوشهر اختصاص یافت

بوشهر- ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهرگفت:براساس تحقیقات به عمل آمده این استان در زمینه کم‌تحرکی در رتبه نخست کشور است.

به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر افزود: 42 درصد از مرگ و میرها در استان بوشهر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد.
وی بیان کرد: مساله کم‌تحرکی ازمشکلات اساسی جامعه است و بویژه در استان بوشهر نیاز است که با ارائه راهکارهای لازم در راستای ترغیب و تشویق مردم به سمت ورزش اهتمام ورزیم.
برزگرزاده ادامه داد: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، ورزش‌ها و بازی‌ها و تفریحات سالم از راهکارهای عملی مقابله با کم‌تحرکی است که امیدوارم با فرهنگ‌سازی و با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم، شاهد تحرک بیشتر مردم و در نتیجه سلامتی شهروندان باشیم.
وی افزود: توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها امری مهم و ارزشمند است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط به اهداف و نتایج مورد نظر برسیم.
برزگرزاده یادآورشد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته، المپیاد 2 روزه ورزشی معلولان استان با مشارکت تعداد قابل توجهی از معلولان در رشته‌های ورزشی متناسب با معلولان در اسفندماه سال جاری در استان بوشهر برگزار می‌شود.
وی یادآورشد: ایجاد تحرک بیشتر در بین معلولان و افزایش نشاط و امید در این قشر از اهداف برگزاری این المپیاد است.
7212/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج