گروه های عراقی تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند


­پنج گروه مقاومت عراقی با امضای سندی هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیگروه های عراقی تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردندونی المیادین به سندی دست یافته است که به امضای پنج نفر از دبیران کل و سران گروه های عراقی رسیده و در آن هر گونه دعوت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم و به خیانتکاران در این زمینه هشدار داده شده است.

در این سند آمده است هر کسی قصد سفر به سرزمین های اشغالی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی را داشته باشد و یا با این رژیم هر نوع تماسی برقرار کند، تأیید کننده و مدافع رفتارها و اقدامات جنایتکارانه آن شناخته می شود و هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی، جاسوسی و خیانت به عراق محسوب می شود. در پایان این سند آمده است ملت، دولت و نیروهای ملی عراقی هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند و هر اقدامی در این خصوص، به لحاظ قانونی و شرعی و از دیگاه مردم قابل پیگرد خواهد بود. این سند را نایب رئیس هیئت بسیج مردمی و دبیران کل عصائب اهل الحق، سازمان بدر، جنبش النجباء و گردان های حزب الله امضا کرده اند.

حزب الله عراق: گروه های مقاومت در مقابل تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل دسته بسته باقی نمی ماند

سخنگوی گردان های حزب الله عراق: گروه های مقاومت عراقی هرگز در مقابل تلاش ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بسته باقی نمی مانند.
سید جعفر الحسینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در پاسخ به این پرسش که روی سخن سند امضا شده از سوی پنج گروه مقاومت عراقی در محکومیت دعوت ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با چه کسانی یا طرف هایی است، گفت: این سند در روز ششم ماه فوریه جاری یعنی حدودا 10 روز پیش و پس از نشست مشترک سران گروه های مقاومت عراقی تدوین و امضا شده است. دبیرکل گردان های حزب الله عراق، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق، اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و دبیر کل سازمان بدر و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی این سند را امضا کرده اند. سند مذکور بیانگر این است که گروه های مقاومت و مردم عراق هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند. ما بر محکومیت و ممنوعیت تمام انواع و اشکال عادی سازی روابط از جمله سفر به سرزمین های اشغالی و تماس های مستقیم و غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی اصرار داریم. این سند، تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن در منطقه خلیج (فارس) و حتی تلاش ها در داخل عراق در راستای ایجاد منفذی برای عادی سازی روابط با این رژیم را محکوم می کند. فقط این پنج گروه نیستند که هر گونه تلاش برای عادی سازی رروابط را محکوم می کنند، بلکه موضع گروه های دیگر نیز همین است و عراقی ها عموما بر این موضع توافق نظر دارند. اما این سند مخصوصا کسانی را خطاب قرار می دهد که اخیرا در داخل عراق تلاش می کردند به صورت غیر مستقیم زمینه را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم کنند. اخیرا خبرهایی در خصوص احتمال سفر برخی از نمایندگان و شخصیت های سیاسی و حزبی عراقی به سرزمین های اشغالی و یا احتمال دیدارهایی در کشور سوم منتشر شده بود. سند مذکور به وضوح به کسانی که تلاش می کنند در مسیر عادی سازی روابط گام بردارندع اعلام می کند اجازه چنین کاری به آنان داده نمی شود. در این سند همچنین تأکید شده است طبق قانون عراق کسانی که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کنند، خائن محسوب می شوند و مشمول مجازات هایی می شوند که حتی به اعدام نیز می رسد. این افراد به لحاظ قانونی، شرعی،اخلاقی و در دیدگاه جامعه تحت پیگرد قرار می گیرند. ما با امضای این سند می خواهیم راه را بر کسانی که قصد دارند در مسیر عادی سازی روابط حرکت کنند ببندیم و اعلام کنیم هرگز اجازه چنین حرکت هایی نمی دهیم و در مقابل هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بسته باقی نخواهیم ماند.
الحسینی در ادامه گفت: موضع رسمی دولت عراق در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واضح است و قانون اساسی و موازین شرعی و عرفی عراق اجازه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را نمی دهد. ما به خوبی می دانیم در حالت جنگ با رژیم صهیونیستی به سر می بریم و معتقدیم سرزمین فلسطینیان غصب شده است و باید به آنان بازگردد و بر این اساس، همیشه از آرمان فلسیطین دفاع و حمایت خواهیم کرد. در روزهای آینده نیز اقداماتی در پیش گرفته خواهد شد تا موسسات رسمی دولتی نیز مانند جریان های حزبی و سیاسی موضع خود را در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کنند. حتی احتمال تحرکات مردمی و رسانه ای برای اعلام موضع و فاش ساختن توطئه ها برای عادی سازی روابط وجود دارد. برخی از جریان ها تلاش می کنند به طور غیر مستقیم مردم عراق را به سوی سازش یا عادی سازی روابط سوق دهند، ولی این توطئه ها برای افکار عمومی رسوا خواهد شد تا ملت عراق از شر رژیم صهیونیستی در امان باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط