آمریکا تهدید بزرگی برای امنیت جهانی است


آمریکا تهدید بزرگی برای امنیت جهانی است

ژاپن و کره جنوبی که از متحدان آمریکا و میزبان حدود 82 هزار نیروی آمریکایی هستند،واشنگتن را یک «تهدید بزرگ» برای امنیت جهانی می دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»، ژاپن و کره جنوبی که از متحدان آمریکا و میزبان حدود 82 هزار نیروی آمریکایی هستند،واشنگتن را یک «تهدید بزرگ» برای امنیت جهانی می دانند.

بر اساس این گزارش،کره ای ها از آمریکا بیشتر از کره جنوبی و بیشتر از هر کشور دیگری می ترسند.

در سال 2013 میلادی،یک چهارم مردم از 22 کشور جهان آمریکا را تهدیدی برای کشورهای خود می دانستند.این رقم در سال 2017 میلادی به 38 درصد و در سال گذشته میلادی به 45 درصد افزایش پیدا کرد.

در میان متحدان آمریکا،نتایج به دست آمده بسیار جالب است.67 درصد مردم کره جنوبی آمریکا را تهدید بزرگی برای امنیت خود می دانند و این هم سطح یا بیشتر از افرادی است که کره شمالی را تهدیدی برای خود می دانند.

این در حالی است که 66 درصد از ژاپنی ها هم آمریکا را یک تهدید امنیتی تلقی می کنند.

پروفسور «کریستی گوولا» از مرکز مطالعات آسیا در این باره می گوید: « تهدیدی که از سوی ایالات،ژاپن را تهدید می کند احتمالا به دلیل بی ثباتی های سیاست های اخیر واشنگتن در منطقه است.»

در میان کشورهایی که این نظرسنجی در آنها انجام شده است،ژاپنی ها و کره جنوبی ها بیشترین ترس را از آمریکا دارند و بعد از آنها مکزیک قرار دارد که 64 درصد از مردمش آمریکا را تهدیدی برای خود می دانند.

نتایج این تحقیق هنگامی منتشر شد که «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار مجدد با «کیم جونگ اون»،رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد.

ترامپ از این دیدار به عنوان عاملی برای پیشرد صلح یاد کرد ،با وجود اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا اخیرا به این جمع بندی رسیده است که بعید به نظر می رسد رهبر کره شمالی،سلاح های هسته ای خود را کنار بگذارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل