انتقاد تابش از پیشنهادهای نمایندگان به لایحه بودجه 98


انتقاد تابش از پیشنهادهای نمایندگان به لایحه بودجه 98

تهران-ایرنا- نماینده مردم اردکان در مجلس در هنگام بررسی جزییات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در اخطاری گفت: با توجه به حساسیت افکار عمومی نسبت به عملکرد خانه ملت پیشنهادات در این لایحه باید درمورد مسائل مهم، کلان و ملی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علیرضا تابش» در اخطاری با استناد به اصل 167 قانون اساسی و مواد 20،21 و 22 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: در مواد مذکور، اختیارات رییس و هیات رییسه برای اداره مجلس مشخص شده است که تجلی آن در بند 11 ماده 21 است؛ حفظ شان و اقتدار مجلس و جایگاه حقوقی نمایندگان است.
وی ادامه داد: بر اساس اصل 167 قانون اساسی که مربوط به سوگند نمایندگان است، قسم یادکردیم در انجام وکالت، رعایت امانت وتقوا را داشته باشیم ودر گفته ها و اظهار نظرها، تامین منافع و مصالح مردم را مد نظر قرار دهیم؛ دیروز 7 ساعت و امروز 1.5 ساعت جلسه علنی برگزار کردیم، پنج پیشنهاد مطرح شده که از مجموع آنها سه پیشنهاد تصویب شده است؛ شما باید آن را رد یا تایید کنید.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: افکار عمومی به عملکرد مجلس حساس است؛ همانند نطق های اضطراری و پیشنهادات شفاهی که هیات رییسه تمهیداتی اندیشید استدعا دارم که راجع به پیشنهادات نمایندگان نیز تمهیداتی بیندیشد.
تابش یادآور شد: پیشنهاداتی که رد کمیسیون تلفیق تایید نشده در صحن مطرح می شود، در حالی که باید پیشنهاداتی مطرح شود که به علت فوت فرصت و اینکه منافع ملی به خطر می افتد یا خیر در برنامه ریزی وبودجه ریزی کشور مطرح شود.
تابش افزود: چه استدلالی دارید که دیروز تا امروز 50 پیشنهاد مطرح شده و فقط 3 تا توصیب شده است؛ افکار عمومی نسبت به عملکرد ما حساس است.
وی تاکید کرد: هم خود همکاران مراعات کنند و هم رییس مجلس تمهیداتی بیاندیشید که پیشنهادات مهم، کلان و ملی مطرح شوند.
لاریجانی نیز در پاسخ به این اخطار گفت: مساله آقای تابش این است که سرعت ما در جلسات علنی بیشتر باشد؛‌ همین روش مطابق با آیین نامه است؛ آقای قاضی زاده به هر بندو تبصره ای که می رسند به همکاران می گویند که اگر کسی بر پیشنهاد خود اصرار ندارد، مطرح نکند که جلسه با سرعت بیشتری پیش برود.
سیام**3050**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج